۱۴۰۴ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

خود آموز خود اندیشی (۱۲۱۳ )

 

شین میم شین

بوستان

باب سوم

در عشق و مستی و شور

حکایت دهم

(دکتر حسین رزمجو، «بوستان سعدی»، ص  ۸۹)

ما به سوی آنچه دانش زمانه مان نموده، می رویم

 

حافظ

ما نه رندان ریائیم و حریفان نفاق

آن که او عالم سر است، بدین حال گوا ست.

معنی تحت اللفظی:

خدای واقف به اسرار شاهد است که ما رندانی هستیم که با ریا و نفاق میانه ای ندارند.

 

مفاهیم شهادت و شاهد از مفاهیم مهم قرآن کریم اند.

در قاموس کریم،

پهنه دنیا و صحرای محشر

شبیه صحنه دادگاه است.

متهم

در این دادگاه

 بشریت است

قاضی

در این دادگاه

شخص شخیص خدا ست.

شاهد

در این دادگاه

انبیاء و گاهی حتی خود قاضی (خدا) است.

 

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر