آذر و احسان طبری
طبری
مثلا
مرکزیت و دموکراسى،
استوارى اصولى و انعطاف خلاق،
تسریع آگاهانه جریان و
شکیب منطقى پروسه،
روش مسالمت آمیز و روش قهرآمیز،
اقناع و اجبار،
غیره و
غیره....
برخى قطب هاى متضاد واقعیت است که غالبا بدان بر مى خوریم.
معنی تحت اللفظی:
مثال هایی برای اقطاب دوگانه واقعیت که به ذوجوانب شدن حقیقت منجر می شوند:
۳
تسریع آگاهانه جریان و
شکیب منطقى پروسه
دیالک تیک تسریع آگاهانه جریان و شکیب منطقی پروسه
مثال سوم طبری برای «اقطاب دوگانه واقعیت است که به ذوجوانب شدن حقیقت منجر می شود.» برای کشف منظور طبری از این دیالک تیک باید روی مفاهیم این دیالک تیک خم شد:
۱
تسریع آگاهانه جریان
مثال:
سرعت بخشیدن به جوشش آب از طریق هیزم بیشتر نهادن بر اجاق و ریختن مثلا نفت و یا بنرین بر روی آن برای تهیه سریع تر چای
به معنی «تسریع آگاهانه جریان جوشش آب» است.
۲
شکیب منطقى پروسه
شکیب منطقى پروسه
جوشش آب، اما بنا بر قوانین فیزیکی صورت می گیرد.
مثلا تابع فشاری است که آب تحت ان فشار حرارت می بیند.
مثلا تحت فشار جو (یک بار)، آب در صد درجه سانتیگراد می جوشد.
اگر همین کتری آب را تحت فشار بیشتر از یک بار حرارت دهیم،
نه در صد درجه سانتیگراد، بلکه در ۱۵۰ درجه سانتیگراد خواهد جوشید.
اگر تحت فشار کمتری مثلا در خلاء حرارت دهیم، در ۱۰ درجه و یا حتی کمتر خواهد جوشید.
این بدان معنی است که روند و یا جریان و یا پروسه جوشش آب،
تابع دیالک تیکی از سوبژکتیو و اوبژکتیو (میلی و عینی)، آگاهانه و خودپو ست.
طبری
با مفاهیم مارکسیستی آشنایی اصیلی ندارد.
به همین دلیل به واژه های (مفاهیم) من در آوردی به خیال خود پارسی پناه می برد.
منظورش از شکیب منطقی پروسه مثلا جوشش آب
احتمالا
دیالک تیک سوبژکتیو و اوبژکتیو (میلی و عینی) است.
دیالک تیک سوبژکتیو و اوبژکتیو (میلی و عینی) است.
اگر حدس ما درست باشد، استفاده طبری از واژه منطقی، نادرست است.
در ادبیات مارکسیستی به عوض منطقی طبری از قانونمندی عینی و قوانین عینی پروسه جوشش آب و غیره سخن می رود.
در آثار طبری
اثری حتی از مفاهیم مارکسیستی به چشم نمی خورد.
از دید طبری
دیالک تیک تسریع آگاهانه جریان و
شکیب منطقى پروسه
حقیقتی است که گاهی متضاد و متناقض به نظر می رسد.
اگر تشخیص داده شود که نقش تعیین کننده در این دیالک تیک از آن «شکیب منطقی کذایی پروسه» است،
تضاد و تناقض از حقیقت مکشوفه رخت بر می بندد
و
حقیقت محض آشکار می گردد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر