آذر و احسان طبری
طبری
لذا توضیح مى دهیم:
رفتار و رابطه نسبت به واقعیت و حقیقت
لذا توضیح مى دهیم:
رفتار و رابطه نسبت به واقعیت و حقیقت
ادامه
طبری
روشن
است که یافت حقیقت در هر امر و موضوع معین کار آسانى نیست. راه آن بررسى
بى غرضانه و دقیق و پر وسواس فاکت ها و پدیده هاست
روی «راه بررسی» طبری
باید اندکی خم شد:
راه بررسی چیزی
می تواند طرز و طریق و روش بررسی باشد که در فلسفه مارکسیستی متد و به زبان طبری، اسلوب است
که
یا دیالک تیکی ـ ایدئالیستی است
(متد هگل)
و یا دیالک تیکی ـ ماتریالیستی است.
(متد مارکس)
طبری
اما در این جمله (حکم)، هنوز کاری به متد بررسی فاکت ها و پدیده ها ندارد.
تمرکز طبری در این جمله بر بررسی فاکت ها و پدیده ها ست.
بررسی فاکت ها و پدیده ها
باید به زعم طبری
بی غرضانه و دقیق و پر وسواس باشد.
بی غرضانه را به طور مختصر به چالش کشیدیم.
اکنون باید بررسی دقیق و پر وسواس را مورد تأمل قرار دهیم.
دقت و وسواس طبری و یاران
را
در بررسی خمینیسم و عنگلاب اسلامی دیده ایم:
جا زدن ارتجاع سرخ و سیاه فئودالیستی ـ فوندامنتالیستی
به عنوان انقلاب ملی ـ دموکراتیک
(انقلاب ضد امپریالیستی و ضد فئودالی و به اصطلاح، ضد استبدادی و یا ضد دیکتاتوری)
و
فدا کردن دار و ندار حزب بینوای توده در راه حمایت و حراست از آن.
اگر بررسی دقیق و پر وسواس طبری را با بررسی شاه و مؤلفین کتاب انقلاب سفید (مانیفست انقلاب سفید) که روحانیت و باندهای تروریستی ـ ضد کمونیستی و آوانتوریستی فداییاسلام و خلق و مجاهد اسلام و خلق و دیمدام و لیملام و حتی حزب توده را ارتجاع سرخ و سیاه نامیده و به صفت خرابکار متصف کرده است،
مورد مقایسه قرار دهیم،
به دقت و صحت ستایش انگیز بررسی شاه و مؤلفین کتاب انقلاب سفید می رسیم.
طبری
بررسى
بى غرضانه و دقیق و پر وسواس فاکت ها و پدیده ها
معلوم نیست که منظور طبری بیگانه با مفاهیم فلسفی از فاکت ها و پدیده ها چیست.
فاکت = حقیقت امر که ضد دیالک تیکی واقعیت امر است.
مثال:
حکم «زمین سیاره ای است»
واقعیت امری است که ضمنا حقیقت امری است.
برای اینکه بنا بر تحقیقات ستاره شناسی واقعا هم سیاره ای است و نه ماهی و یا ستاره ای.
اما حکم «زمین سیاره ای از جنس طلا ست»،
اگرچه واقعیت امری است، ولی حقیقت امری (فاکتی) نیست.
برای اینکه کره زمین بنا بر تحقیقات علم الاشیایی، از جنس طلا نیست.
یعنی
فیک است و نه فاکت.
واقعیت امر
https://hadgarie.blogspot.com/2019/12/blog-post_87.html
حقیقت امر
(فاکت)
۱
https://mimhadgarie.blogfa.com/post/15380
۲
https://mimhadgarie.blogfa.com/post/15389
پایان
پدیده = نمود که ضد دیالک تیکی ماهیت است.
دیالک تیک پدیده و ماهیت.
پدیده به تعیین کننده ترین بخش فرم
اطلاق می شود
و
ماهیت به تعیین کننده ترین بخش محتوا.
طبری اما پدیده را به معنی مترادف با چیزها و اشیاء به کار می برد.
پیش شرط بررسی دقیق پدیده ها چیست؟
منظور طبری از به خرج دادن وسواس در بررسی
احتمالا
احتیاط شک آمیز و آمادگی همیشگی به تصحیح و تدقیق استنتاج حاصله است.
وسواس طبری و یاران را در مواضع شان در رابطه با انقلاب سفید و عنگلاب سیاه دیده ایم.
حضرات
حتی
پس از سرکوب خونین حزب توده
حاضر به تصحیح خط مشی خرکی و خرافی خود نشدند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر