آذر و احسان طبری
طبری
مثلا
مرکزیت و دموکراسى،
استوارى اصولى و انعطاف خلاق،
تسریع آگاهانه جریان و
شکیب منطقى پروسه،
روش مسالمت آمیز و روش قهرآمیز،
اقناع و اجبار،
غیره و
غیره....
برخى قطب هاى متضاد واقعیت است که غالبا بدان بر مى خوریم.
معنی تحت اللفظی:
مثال هایی برای اقطاب دوگانه واقعیت که به ذوجوانب شدن حقیقت منجر می شوند:
۴
روش مسالمت آمیز و روش قهرآمیز
دیالک تیک روش مسالمت آمیز و روش قهرامیز
مثال چهارم طبری برای «اقطاب دوگانه واقعیت است که به ذوجوانب شدن حقیقت منجر می شود.» منظور طبری از دیالک تیک روش مسالمت آمیز و روش قهرآمیز چیست؟
ایکاش
طبری
مثال مشخصی برای هر کدام از این دو روش می زد.
ما مثالی می زنیم تا بلکه قضیه روشن شود:
هماندیشی با همنوع
(بحث، مناظره، مباحثه، مجادله، کومونیکاسیون)
روش مسالمت آمیزی است و یا روش قهرآمیزی؟
اعتصاب کارگران
روش مسالمت آمیزی است و یا روش قهرآمیزی؟
تظاهرات خیابانی، انتقاد مطبوعاتی، نقد افکار و اشعار و آثار
روش مسالمت آمیزی است و یا روش قهرآمیزی؟
در تاریخ کشور طبری
خیلی ها را و حتی خود او را به خاطر در پیش گرفتن روش مسالمت آمیز کذایی
آش و لاش و لاشه کرده اند.
حتی هم اکنون هر انتقادی و یا تحلیل عینی و علمی و انقلابی از هر ادعایی
واکنش های خشماگین فخش آمیزی را برمی انگیزد و اگر منتقد دم دست حریف باشد،
دل و روده اش به ضرب تپانچه و شکنجه و قداره و چاقو بیرون کشیده می شود.
هماندیشی با همنوع
(بحث، مناظره، مباحثه، مجادله، کومونیکاسیون)
فرمی از مبارزه ایده ئولوژیکی است که یکی از انواع سه گانه مبارزه طبقاتی است.
ضد دیالک تیکی مبارزه طبقاتی (هماندیشی) چیست؟
آشتی و سازش ایده ئولوژیکی؟
تسلیم ایده ئولوژیکی؟
آتش بس ایده ئولوژیکی؟
تفاوت مبارزه اقتصادی و سیاسی با مبارزه ایده ئولوژیکی مثلا هماندیشی چیست؟
از دید طبری
دیالک تیک روش مسالمت آمیز و روش قهرامیز
حقیقتی است که گاهی متضاد و متناقض به نظر می رسد.
اگر تشخیص داده شود که نقش تعیین کننده در این دیالک تیک
مثلا از آن «روش قهرامیز» است،
تضاد و تناقض از حقیقت مکشوفه رخت بر می بندد
و
حقیقت محض آشکار می گردد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر