پیشگامان جنبش فدایی
از نگاه امروز
بهزاد کریمی
سرچشمه:
اخبار روز
اللهیاری
مسعود بهبودی وکیل مدافع کیست؟
·
شاید احتیاج به زمان است که مسعود بهبودی، کسی که در کامنت های قبلی خود جانانه از رضا خان دفاع کرده ، روزی جرئت کند و بنویسد:
·
در بحبوحه جنگ جهانی دوم ، رضا شاه "مترقی "بود و نبایستی توسط متفقین "مرتجع" کله پا می شد.
·
البته بعید نیست صریح تر بگوید:
·
هیتلر "مترقی" تر از متفقین بود و و بهمین دلیل "خیال " می کند، رضا
خان "حقانیت " داشت.
·
در باره ی محمد رضا شاه نیز معتقد است که با "نبوغ"
پدری می خواست اصلاحات
ارضی را با "رشوه" به امپریالیسم و به کمک قرار داد کنسرسیوم و تصویب کاپیتولاسیون و جدا کردن بحرین از ایران پیش برد.
·
ولی مخالفین "مرتجع" سنگ انداختند.
·
دید مسعود بهبودی نسبت به فرانسه در الجرایر ، آمریکا در
ویتنام ، اسرائیل در فلسطین
و تمام متجاوزان و اشغالگران همین است :
·
جانبداری از "مدرنیزاسیون" امپریالیسم در برابر نیروهای "ارتجاعی
" است که علیه دشمنان بشریت
مقاومت یا پیکار می کنند.
·
در کامنت قبلی از آرش دوستدار فدائی خواستم که او هم مثل بهزاد کریمی نظرش را درباره شادروانان جزنی ، پویان و احمدزاده
بنویسد.
·
مسعود بهبودی هم اگر دوست دارد مثل یک آدم جدی اظهار نظر کند ولی این لنگه
کفش انداختن ها قبیح است.
·
اصلا منتظر پاسخ مسعود بهبودی نبودم که بارها به بهانه
های مختلف از رضاشاه و محمد
رضاشاه و امپریالیسم و نئولیبرالیسم دفاع کرده و معتقد است که "پرچم لیبرالیسم در دست کارگران جهان می باشد"
·
بقول معروف همه را برق میگیرد ما را چراغ نفتی !
·
آقای مسعود بهبودی حالا که در کامنت قبلی خود هر چه
خواستی علیه نیروهای مخالف
حکومت گذشته نوشتی، کاری به توهین ها و بی نزاکتی ها ندارم.
·
انسان های بافرهنگ در مورد ما قضاوت خواهند کرد.
·
خجالت نکش و حرف دلت را راجع به نقش اعلیحصرت و طبقه حاکمه از ۲۸ مرداد تا سقوط ۵۷ را تحلیل فرمائید که در کامنت قبل جا
انداختید.
·
اگر دوست داری از ۵۷ تا امروز و حکومت جدید را نیزدر رابطه با مخالفانش
که بزعم جنابعالی با حکومت
اسلامی "فرقی " ندارند تبیین کنید.
·
این همه جنایات برای چیست؟
مسعود بهبودی
تهمت و تف و
توهین به جای هماندیشی متمدنانه و فرهنگمند
·
حضرت اللهیاری دعوا و مرافعه، چاقوکشی و فحاشی می کنیم و
یا بحث علمی؟
·
قصد زدن تهمت دلبخواهی به هر دگراندیش انقلابی را در دل
داریم و یا قصد هماندیشی برای کشف حقیقت عینی؟
·
حتی یکی از این تهمت ها که در گیومه به حساب من گذاشتید،
از من نیست.
1
·
مطمئنید که مسعود بهبودی طرفدار شاهان و نئولیبرالیسم و
غیره است؟
2
·
نظر مسعود بهبودی این است که جنبش های آوانتوریستی راست و چپ (خمینیسم، شریعتیسم،
فوندامنتالیسم شیعی، فدائیسم، مجاهدیسم و غیره) پس از اصلاحات ارضی شروع شده اند.
·
و همه از دم بر ضد انقلاب سفید و حامی امپریالیستی آن
موضع گرفته اند.
·
البته در لفافه های متنوع و با هارت و پورت های متنوع.
3
·
ولی خردگرایان گول ظواهر چیزها، پدیده ها، سیستم ها و
روندها را نمی خورند، بلکه از ظواهر به ماهیت ها کانال می زنند و به شناخت حقیقت عینی
راه می گشایند.
4
·
من حاضرم اگر اللهیارها حاضر باشند همه منویات و معنویات همه فرم های آوانتوریسم را با هم تحلیل دیالک تیکی
کنیم و اگر سر دبیران سایت های «چپ» هارت و پورتیستی را با فشردن لوله تفنگ بر شقیقه
شان متقاعد کردند، در همین سایت ها منتشر کنیم.
·
تا نشان دهیم که بلحاظ جهان بینی فرقی میان خمینی و پویان
و احمد زاده و شریعتی و شرکاء وجود ندارد.
5
·
حتی حالا میان بقایای سازمان های فدائی و مجاهد و غیره
فرقی ماهوی با خمینیسم وجود ندارد.
·
از محتوای انتشارات شان می توان بوضوح دید.
·
تولید و بازتولید زباله های ایدئولوژیکی واحدی در دستور
روز همه از دم است.
6
·
اتفاقا بر خلاف توهم اللهیارها حتی میان دربار و امپریالیسم
و آوانتوریسم چپ و راست بلحاظ تعلقات طبقاتی و جهان بینی تفاوت ماهوی وجود نداشته
است:
·
همه از دم طبقات اجتماعی واپسین را نمایندگی کرده اند و
پرچم ایدئولوژیکی آن را در دست داشته اند و دارند.
7
·
علت شکست انقلاب سفید هم همینجا ست:
·
دربار پهلوی مناسبات تولیدی را به فرمان ارباب تحول می
بخشد:
·
جامعه بلحاظ زیربنا از فئودالیسم به کاپیتالیسم می گذرد.
·
روبنای ایدئولوژیکی اما همان روبنای ایدئولوژیکی نیمه
فئودالی ـ نیمه بورژوائی ـ واپسین می ماند.
8
·
هنوز هم همان است:
·
اختلاف سبز و سیاه هم در حقیقت بر سر روبنای ایدئولوژیکی
است و نه زیربنای اقتصادی.
9
·
دربار تنها پرچم ایدئولوژیکی که بدست داشته آنتی کمونیسم
بوده است.
·
ولی با آنتی کمونیسم نمی توان بر ضد ایدئولوژی فئودالی
وارد کارزار ایدئولوژیکی شد و ورشکست نشد.
·
فرح پهلوی هنوز هم بر طبل آنتی کمونیسم می کوبد.
10
·
آوانتوریسم چپ و راست هم فرم های متنوعی از آنتی کمونیسم
بوده اند و کماکان هستند.
·
برای درک این مسئله باید با مفهوم «طبقات اجتماعی واپسین»
آشنا شد.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر