۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

چاله ها و چالش ها (428)

 
پیشگامان جنبش فدایی از نگاه امروز
بهزاد کریمی
سرچشمه:
اخبار روز

اللهیاری
مسعود بهبودی وکیل مدافع کیست؟

·        شاید احتیاج به زمان است که مسعود بهبودی، کسی که در کامنت های قبلی خود جانانه از رضا خان دفاع کرده ، روزی جرئت کند و بنویسد:
·        در بحبوحه جنگ جهانی دوم ، رضا شاه "مترقی "بود و نبایستی توسط متفقین "مرتجع" کله پا می شد.
·        البته بعید نیست صریح تر بگوید:
·        هیتلر "مترقی" تر از متفقین بود و و بهمین دلیل "خیال " می کند، رضا خان "حقانیت " داشت.
·        در باره ی محمد رضا شاه نیز معتقد است که با "نبوغ" پدری می خواست اصلاحات ارضی را با "رشوه" به امپریالیسم و به کمک قرار داد کنسرسیوم و تصویب کاپیتولاسیون و جدا کردن بحرین از ایران پیش برد.
·        ولی مخالفین "مرتجع" سنگ انداختند.
·        دید مسعود بهبودی نسبت به فرانسه در الجرایر ، آمریکا در ویتنام ، اسرائیل در فلسطین و تمام متجاوزان و اشغالگران همین است :
·        جانبداری از "مدرنیزاسیون" امپریالیسم در برابر نیروهای "ارتجاعی " است که علیه دشمنان بشریت مقاومت یا پیکار می کنند.
·        در کامنت قبلی از آرش دوستدار فدائی خواستم که او هم مثل بهزاد کریمی نظرش را درباره شادروانان جزنی ، پویان و احمدزاده بنویسد.
·        مسعود بهبودی هم اگر دوست دارد مثل یک آدم جدی اظهار نظر کند ولی این لنگه کفش انداختن ها قبیح است.
·        اصلا منتظر پاسخ مسعود بهبودی نبودم که بارها به بهانه های مختلف از رضاشاه و محمد رضاشاه و امپریالیسم و نئولیبرالیسم دفاع کرده و معتقد است که "پرچم لیبرالیسم در دست کارگران جهان می باشد"
·        بقول معروف همه را برق میگیرد ما را چراغ نفتی !
·        آقای مسعود بهبودی حالا که در کامنت قبلی خود هر چه خواستی علیه نیروهای مخالف حکومت گذشته نوشتی، کاری به توهین ها و بی نزاکتی ها ندارم.
·         انسان های بافرهنگ در مورد ما قضاوت خواهند کرد.
·        خجالت نکش و حرف دلت را راجع به نقش اعلیحصرت و طبقه حاکمه از ۲۸ مرداد تا سقوط ۵۷ را تحلیل فرمائید که در کامنت قبل جا انداختید.
·         اگر دوست داری از ۵۷ تا امروز و حکومت جدید را نیزدر رابطه با مخالفانش که بزعم جنابعالی با حکومت اسلامی "فرقی " ندارند تبیین کنید.
·        این همه جنایات برای چیست؟

مسعود بهبودی
تهمت و تف و توهین به جای هماندیشی متمدنانه و فرهنگمند

·        حضرت اللهیاری دعوا و مرافعه، چاقوکشی و فحاشی می کنیم و یا بحث علمی؟
·        قصد زدن تهمت دلبخواهی به هر دگراندیش انقلابی را در دل داریم  و یا قصد هماندیشی برای کشف حقیقت عینی؟
·        حتی یکی از این تهمت ها که در گیومه به حساب من گذاشتید، از من نیست.

1
·        مطمئنید که مسعود بهبودی طرفدار شاهان و نئولیبرالیسم و غیره است؟

2
·        نظر مسعود بهبودی این است که جنبش های  آوانتوریستی راست و چپ (خمینیسم، شریعتیسم، فوندامنتالیسم شیعی، فدائیسم، مجاهدیسم و غیره) پس از اصلاحات ارضی شروع شده اند.
·        و همه از دم بر ضد انقلاب سفید و حامی امپریالیستی آن موضع گرفته اند.
·        البته در لفافه های متنوع و با هارت و پورت های متنوع.

3
·        ولی خردگرایان گول ظواهر چیزها، پدیده ها، سیستم ها و روندها را نمی خورند، بلکه از ظواهر به ماهیت ها کانال می زنند و به شناخت حقیقت عینی راه می گشایند.

4
·        من حاضرم اگر اللهیارها حاضر باشند همه منویات و معنویات  همه فرم های آوانتوریسم را با هم تحلیل دیالک تیکی کنیم و اگر سر دبیران سایت های «چپ» هارت و پورتیستی را با فشردن لوله تفنگ بر شقیقه شان متقاعد کردند، در همین سایت ها منتشر کنیم.
·        تا نشان دهیم که بلحاظ جهان بینی فرقی میان خمینی و پویان و احمد زاده و شریعتی و شرکاء وجود ندارد.

5
·        حتی حالا میان بقایای سازمان های فدائی و مجاهد و غیره فرقی ماهوی با خمینیسم وجود ندارد.
·        از محتوای انتشارات شان می توان بوضوح دید.
·        تولید و بازتولید زباله های ایدئولوژیکی واحدی در دستور روز همه از دم است.   

6

·        اتفاقا بر خلاف توهم اللهیارها حتی میان دربار و امپریالیسم و آوانتوریسم چپ و راست بلحاظ تعلقات طبقاتی و جهان بینی تفاوت ماهوی وجود نداشته است:
·        همه از دم طبقات اجتماعی واپسین را نمایندگی کرده اند و پرچم ایدئولوژیکی آن را در دست داشته اند و دارند.

7
·        علت شکست انقلاب سفید هم همینجا ست:
·        دربار پهلوی مناسبات تولیدی را به فرمان ارباب تحول می بخشد:
·        جامعه بلحاظ زیربنا از فئودالیسم به کاپیتالیسم می گذرد.
·        روبنای ایدئولوژیکی اما همان روبنای ایدئولوژیکی نیمه فئودالی ـ نیمه بورژوائی ـ واپسین می ماند.

8
·        هنوز هم همان است:
·        اختلاف سبز و سیاه هم در حقیقت بر سر روبنای ایدئولوژیکی  است و نه زیربنای اقتصادی.

9
·        دربار تنها پرچم ایدئولوژیکی که بدست داشته آنتی کمونیسم بوده است.
·        ولی با آنتی کمونیسم نمی توان بر ضد ایدئولوژی فئودالی وارد کارزار ایدئولوژیکی شد و ورشکست نشد.
·        فرح پهلوی هنوز هم بر طبل آنتی کمونیسم می کوبد.

10
·        آوانتوریسم چپ و راست هم فرم های متنوعی از آنتی کمونیسم بوده اند و کماکان هستند.
·        برای درک این مسئله باید با مفهوم «طبقات اجتماعی واپسین» آشنا شد.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر