تأملی در دیالک تیک خاطره و خطور
خطور چیزی به خاطر و یا به ذهن
به معنی به یاد آمدن آن چیز است.
خاطره شاید رسوب خطور چیزی از خاطر کسی باشد.
در اعماق دل (ضمیر، خاطر، حافظه)
از اعماق کنده شوند و آدمی به آنان حضور ذهن پیدا کند
در دیالک تیک دوگانه زیر قوام می یابند:
دیالک تیک حسی و عقلی (سنسوئال و راسیونال) + دیالک تیک تجربی و نظری (امپیریکی و تئوریکی)
نقش تعیین کننده در این دو دیالک تیک از آن حسی و تجربی است.
به مش نسرین جایزه داده است
یکی از مهره های خوابانده شده در آب نمک طبقه حاکمه امپریالیستی و فوندامنتالیستی است
فریب محکومیت مش نسرین ها را
خواتین بی خبر از خرد کل اندیش می خورند
گناه حزب توده
بی گناهی اش بود
هی مش سعید هارت و پورتیست.
توده ای کجا بود که تو کشفش کردی و به بشر و پوتین چسباندی؟
عملا مدافع گربه چوف و یلسین و پوتینی.
ولی از فرط حواس پرتی نمی دانی.
توده ای ها در خاوران اند و
بی گناهی بود گناه شان (الهه)
جهان وارونه چنین بوده و است و خواهد بود
به همین امروز اسرائیل حسرت خوری
کاندید انتخابات بعدی اسرائیل است
مبلغ عطری به نام فاشیسم است.
بهترین مربی و معلم و سرمشق
شخص شخیص عادولف هیتلر است.
به کجای این طویله می توان آویخت پالان را؟
روزی از فلاسفه فاشیسم آیه نازل می کنی
روز دیگر از متفکرین آنتی فاشیست.
برتولت برشت
استثنا و قاعده
با التماس از شما می خواهیم، در برابر حوادث هر روزه نگویید: طبیعی است،
در عصری که آشفتگی فرمانروا و خون روان است،
در عصری که امر به آشوب میکنند،
در عصری که خودکامگی قدرت قانون به خود میگیرد،
در عصری که انسانیت ترک مردمی میگوید...
تا هیچ چیز «تغییر ناپذیر» شمرده نشود…
جانیان و جلادان جنون گرفته جماران
ما به بزرگ ترین عارزوی خود رسیدیم و کیف خر کردیم.
به زبان پارسی می فرستیم تا آنها هم بسان مش فرح
حکیمی را گفتند ما را پندی دِه
کس نتواند که به جای آورد.
نماز مدام میلیون ها انس و جن و ملک
تلخ تر از تلخ ترین زهرها ست.
برتر و متعالی تر از زندگی
از پا در آمدن رزمنده در نبرد
آنچه در این نمایشنامه و شعر
مورد تجلیل قرار می گیرد و توجیه سوبژکتیویستی می شود،
برگیری و جایگزینی برای آنها بسازی.
دیالک تیک شخصیت و طبقه از سویی و در دیالک تیک طبقه و توده از سوی دیگر قوام می یابد.
باید از زندگی خود و یاران خود
بسان مردمک چشمانش حراست به عمل بیاورد.
تشویق همنوعان به استقبال خرکی از مرگ الکی
حتی لو دادن هویت و ماهیت مبارزان دگراندیش برای خودنمایی است
توده برای قهر بانان مرگ پرست
(و در واقع بدون قهر انقلابی)
تعويض دولت بورژوايى با دولت پرولترى
جز از راه گذار جامعه بشری در مقیاس جهانی به کمونیسم و زوال تدریجی (بیهوشی و مرگ تدریجی و تغییر فونکسیون) دولت
با پوزش از مش شهلا حیدری مش ولادیمیر لنین