سرچشمه :
صفحه فیس بوک احمد قدرتی پور
سال ها پیش، در یک روزهایی مثل این روزها، پس از پایان
جلسه ی هفتگی هیئت مدیره انجمن نقاشان اصفهان، یکی از دوستان (خانم) که متوجه شد
من به تابلوی نقاشی بی امضای گوشه ی دیوار سالن زل زده ام، پیش آمد و با حس معناداری
نظرم را پرسید .
من هم با حس معنادار خودم گفتم :
«نقاش چه قدر زور زده، آهو نکشد (تا آهویش مدرن باشد)»
از خنده و نگاه شیطنت آمیز دیگران دانستم که
نقاش همان خانم محترم است.
در آن تابلو برخی از تاش ها
و فرم های ایجاد شده بسیار قدرتمندانه بودند و دیدم نقاش شاید می توانسته کار قوی
کلاسیک آزادی را انجام دهد ولی با رویکرد ناشیانه به مدرن ، خراب کرده است .
آفریدن شعر ، نقاشی ، داستان ، موسیقی ، تئاتر و ...
طراحی جدول و یا تولید معما و ... نیست.
یا لحظه ها و
تیک های احساسی کسیخته و پرآشوب.
لطفا نوشته ام را با دقت بخوانید تا موجب سوء تفاهم نشود.
با درود
میم حجری
·
برتولت برشت در یکی از قصه های آقای
کوینر نیز به تندیس سازان به اصطلاح مدرن برخورد مشابهی داشته است.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر