۱۳۹۲ مهر ۵, جمعه

رویاروئی های ایدئولوژیکی هر روزه ( 33)


سرچشمه :
صفحه فیس بوک  احمد قدرتی پور 
سال ها پیش، در یک روزهایی مثل این روزها، پس از پایان جلسه ی هفتگی هیئت مدیره انجمن نقاشان اصفهان، یکی از دوستان (خانم) که متوجه شد من به تابلوی نقاشی بی امضای گوشه ی دیوار سالن زل زده ام، پیش آمد و با حس معناداری نظرم را پرسید .
من هم با حس معنادار خودم گفتم :
«نقاش چه قدر زور زده، آهو نکشد (تا آهویش مدرن باشد)»
  از خنده و نگاه شیطنت آمیز دیگران دانستم که نقاش همان خانم محترم است.
 در آن تابلو برخی از تاش ها و فرم های ایجاد شده بسیار قدرتمندانه بودند و دیدم نقاش شاید می توانسته کار قوی کلاسیک آزادی را انجام دهد ولی با رویکرد ناشیانه به مدرن ، خراب کرده است .
آفریدن شعر ، نقاشی ، داستان ، موسیقی ، تئاتر و ... طراحی جدول و یا تولید معما و ... نیست.
 یا لحظه ها و تیک های احساسی کسیخته و پرآشوب.
لطفا نوشته ام را با دقت بخوانید تا موجب سوء تفاهم نشود.
با درود

میم حجری

 
·        برتولت برشت در یکی از قصه های آقای کوینر نیز به تندیس سازان به اصطلاح مدرن برخورد مشابهی داشته است.


پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر