جمعبندی از
مسعود بهبودی
شمشیر
آدم باید در زمینه ی سیاست، قهرمان هایی داشته باشد که هرگز
باعث نا امیدی اش نشوند.
میم
1
قهرمانی که هرگز باعث نومیدی قهرمانپرست نشود،
فقط می تواند قهرمان مرده باشد.
2
چون هر قهرمان زنده می تواند در منگنه زندگی
به ضد قهرمان استحاله یابد.
در این صورت تیر قهرمان پرست به سنگ می خورد و دچار یأس و نومیدی می گردد.
3
به همین دلیل فقط قهرمان مرده رویین تن است.
4
برشت در نمایشنانه «گالیله»
از قول گالیله می گوید:
بدبخت ملتی که به قهرمان محتاج است.
شمشیر
بدبخت ملتی که قهرمان ندارد.
میم
1
ملتی وجود ندارد که قهرمان نداشته باشد.
دیالک تیک شخصیت و تاریخ (قهرمان و توده)
دیالک تیکی عینی است.
2
توده به وقت نیاز قهرمان را بسان دری از صدف سینه اش بیرون می آورد.
3
قهرمان پرستی اما گشتاوری از ایدئولوژی فاشیسم و فوندامنتالیسم است.
مراجعه کنید به «تئوری نخبگان» در تارنمای دیارة المعارف روشنگری
شمشیر
میم
1
ملتی وجود ندارد که قهرمان نداشته باشد.
دیالک تیک شخصیت و تاریخ (قهرمان و توده)
دیالک تیکی عینی است.
2
توده به وقت نیاز قهرمان را بسان دری از صدف سینه اش بیرون می آورد.
3
قهرمان پرستی اما گشتاوری از ایدئولوژی فاشیسم و فوندامنتالیسم است.
مراجعه کنید به «تئوری نخبگان» در تارنمای دیارة المعارف روشنگری
شمشیر
وجود قهرمان دلیلی بر ستایش آن نیست،
هرچند که باید از آنها بت ساخته شود و ستایش هم بشوند.
میم
1
قهرمان پرستی دال بر بی ایمانی و بی اعتنائی نسبت به توده است.
2
قهرمان فقط در پیوند با توده معنی دارد و نه در خارج از این پیوند.
3
قهرمان جدا از توده قهرمان قلابی است.
یعنی قهرمان طبقه حاکمه است.
4
در دیالک تیک توده و قهرمان هم نقش تعیین کننده از آن توده است.
5
ستارخان
که خود بی تردید قهرمان بوده
خود را به مثابه سگ توده محسوب می دارد.
6
این بدان معنی است که پروردگار قهرمان، توده است.
یعنی توده قهرمان را بسان سگ اهلی می کند و می پرورد.
نه کمتر و نه بیشتر.
7
قهرمان تراشی و تبلیغ قهرمان پرستی
خود را به مثابه سگ توده محسوب می دارد.
6
این بدان معنی است که پروردگار قهرمان، توده است.
یعنی توده قهرمان را بسان سگ اهلی می کند و می پرورد.
نه کمتر و نه بیشتر.
7
قهرمان تراشی و تبلیغ قهرمان پرستی
کرد و کار طبقه حاکمه است.
8
بت تراشی و بت پرستی
8
بت تراشی و بت پرستی
نه کسب و کار انسان شریف و شرافتمند است
و نه در شأن او ست.
انسان شریف و شرافتمند
انسان شریف و شرافتمند
انسانی خوداندیش و خودمختار است.
یعنی استقلال اندیشه و عمل دارد.
9
توده خود قهرمان قهرمان ها ست
و اگر لازم داشت قهرمان می سازد.
10
قهرمانی که سگ سرسپرده توده نباشد،
توده خود قهرمان قهرمان ها ست
و اگر لازم داشت قهرمان می سازد.
10
قهرمانی که سگ سرسپرده توده نباشد،
قهرمان قلابی است.
یعنی قهرمان واره طبقه حاکمه است
یعنی قهرمان واره طبقه حاکمه است
و فقط به درد عوامفریبی می خورد.
11
خدای خاک
11
خدای خاک
توده مولد و زحمتکش است و لاغیر.
پایان
پایان
چرا خاک خدای مولد ورحمت کشست آیاکارخانجات نمیتوانند خدایی کنند ؟
پاسخحذفمولد یعنی تولید کننده
پاسخحذفشامل همه زحمتکشان می شود
زنان هم مولد مثل اند (تولدی مثل)
و هم مولد مضاعف مادی اند. دهقان و کارگر و زحمتکش خانه اند.
پرولتر مضاعف اند. حداقل
ویرایش:
پاسخحذفتولید مثل