نگاهی به دگرگونی های منطقه پس از انقلاب اسلامی
تا کنون
رضا فانی یزدی
سرچشمه:
اخبار روز
محسن
آفرین به این
همه دانش و شجاعت
با تقدیم تحسین به اخبار روز برای درج این نوشته جامع.
با تقدیم تحسین به اخبار روز برای درج این نوشته جامع.
مسعود بهبودی
·
دلیل حضرت
محسن را نفهمیدم.
·
تحلیل رضا
فانی یزدی تحلیلی ژورنالیستی ـ بورژوائی است.
·
ایشان در
سطح پدیده ها پرسه می زنند.
·
این جور تحلیل
ها، تحلیل به معنی حقیقی کلمه نیستند.
·
نوعی گردآوری
فاکت های موجود معلوم برای همه از خرد و کلان است.
مثال
·
ایشان بدون
کمترین دلیل علمی و نظری، روی کار آمدن فوندامنتالیسم را که همشیره فاشیسم است، انقلاب
می نامند.
·
هراس من این
است که ایشان معنی انقلاب را نفهمند.
·
فاجعه ایران
در بهمن ماه، قابل مقایسه است با فاجعه سقوط کشورهای سوسیالیستی.
·
خمینی را
می توان با یلسین مقایسه کرد.
·
فرق یلسین
با خمینی این است که یلسین از سوسیالیسم به سرمایه داری تمایل ارتجاعی دارد و خمینی
از سرمایه درای به صدر اسلام و در بهترین حالت به فئودالیسم، چیزی که دیگر غیرقابل
تحقق بود و لذا خمینی مجبور به اجرای وصایای انقلاب سفید می شود، البته با عناصر روبنائی
فئودالی ـ صدر اسلامی.
·
اختلاف نظر
فعلی در درون طبقه حاکمه نیز بر سر عناصر روبنائی است.
·
یعنی هیچکدام
خواهان حذف مناسبات تولیدی سرمایه داری نیستند، احتمالا مثل خود آقای فانی یزدی و همه
رفرمیست ها و چپ های قلابی و آوانتوریست نیز به همین سان.
محسن
آقای مسعود.
به ایشان برای دانشش در مورد همه ی حوادثی که ذکر می کند آفرین گفتم. وشجاعتش را برای بیان تحلیلش در دنیای سرکوبگران فرهیخته ای چون شما ستودم و اخبار روز را برای درج نوشته ای که کلیشه ای نیست تحسین کردم. با تحلیل ایشان هم آنچنان موافق نبودم. با احترام به شما. مسعود
به ایشان برای دانشش در مورد همه ی حوادثی که ذکر می کند آفرین گفتم. وشجاعتش را برای بیان تحلیلش در دنیای سرکوبگران فرهیخته ای چون شما ستودم و اخبار روز را برای درج نوشته ای که کلیشه ای نیست تحسین کردم. با تحلیل ایشان هم آنچنان موافق نبودم. با احترام به شما. مسعود
مسعود بهبودی
اوپورتونیسم دو
لبه
·
خیلی ممنون، محسن عزیز
·
معنی کلیشه را هم می دانید و یا بسان پتکی همین طوری بر
سر هر دگراندیشی می کوبید.
·
کجای ابراز نظر مسعود کلیشه ای بود؟
·
معیار عینی برای تحلیل کلیشه ای چیست؟
·
مثلا تحلیل رضا فانی یزدی با تحلیل کیانوری از ایران و
جهان چه فرق ماهوی دارد که کلیشه ای نیست؟
·
·
قربان صدقه اخبار روز رفتن تان هم نه کلیشه ای ـ
اوپورتونیستی، بلکه بر پایه طرز تفکر خلاق تان است؟
·
عمق دانش رضا را بر اساس چه معیار و متراژی اندازه
گرفتید؟
·
ردیف کردن تعلقات ظاهری و یا باطنی دولت ها به این و آن
را هنری می دانید؟
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر