۱۳۹۸ شهریور ۲۹, جمعه

اندکی اندر باب زی بی لیسم (۱)


تأملی
از
یدالله سلطانپور

حریف
 
یک پیام به دوستان صفحه خودم:
نه هدف رهنمای شما را دارم
نه بیداری شما
نه اصلاح شما
نه روشن کردن شما
نه قناعت دادن شما
نه بحث با شما
نه انتقاد شما
نه هم فکر شدن شما 

چرا؟
 
همان طور 
که
 من 
تغییر نمی کنم 
به 
گپ شما 
شما 
هم 

همان طور 
که 
من 
عقل کل
 هستم 
شما 
هم 

همان طور 
که 
من
 فکر می کنم 
سوراخ حقیقت
 را
 یافته ام
 شما 
هم

همان طور
 که 
من
 گرایش های
 دارم 
شما
 هم 

همان طور 
که 
من 
نقد پذیر 
نیستم 
شما
 هم
پس چی 

فقط 
لبخند شما

من
 از 
هر دری 
می نویسم 
برای 
لبخند شما 

برای آنکه بتوانم طنز بنویسم و تکرار نباشد 
نیاز دارم
 به 
هر موضوعی 
بپردازم 
و 
آزادی در انتخاب و گفتار
 داشته باشم

اگر 
دین 
را 
چپی 
را 
راستی
 را
 رئیس جمهور 
را 
رهبران 
را 
وکلا 
را 
مردم 
را 
 فرهنگ 
را 
و 
همه چیز 
را 
مورد بحث قرار ندهم 
خسته کن
 یک نواخت 
و
 بی مزه
 می شود 

می دانم 
هر چه بگویم 
برای کسی خوشایند نخواهد بود
 
شما لطف کنید دو کار کنید

یکی
از من نرنجید 

دوم
با هم در صفحه من جنگ نکنید و به هم دشنام ندهید 

دوست دارم فضا صمیمی باشد

من 
خودم
 را 
تغییر داده نمیتوانم 
چه رسد به وطن 

من
 دوست پرچمی
 دارم
 دیندار 
دارم 
هر رقم 

نباید از گپ هایم برنجید 

خوشت نیامد 
در دلت یک دشنام بده به من 
بگذر 

فردا به میل تو خواهد بود 

من  
میخواهم 
دوست شما باشم
 نه 
منتقد
 یا دشمن و مزاحم
سمک

پایان
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر