تأملی
از
شین میم شین
میم
۱
امام حسین
به لحاظ ماهیت طبقاتی
(تعلق به اشرافیت برده دار و روحانی)
فرقی با امام یزید
نداشته است.
۲
نصف (حدود ۷۰ نفر) از شهدای کربلا
بنده های امام حسین بوده اند
که
امام حسین
برای شرکت در قیام بر ضد امام یزید
آزاد می کند.
۳
تعداد شهادی کربلا
۱۴۲ نفر بوده اند و نه ۷۲ نفر
۴
بنده های شهید
به
دلیل عدم تعلق به طبقه حاکمه
(اشرافیت بنده دار و روحانی)
نادیده گرفته شده اند.
ما
اسامی آنها
را
در
تحلیلی
منتشر کرده ایم.
۵
شهدای معروف کربلا
از اعضای اشرافیت بنده دار و روحانی
بوده اند.
یعنی
عضو طبقه حاکمه
بوده اند.
۶
به
قول ارسطو:
آدم
بوده اند و نه ابزار سخنگو.
آزاد بوده اند و نه بنده و غلام.
۷
امام یزید
به
لحاظ فکری و هنری
پیشرفته تر
از
امام حسین
بوده است.
۸
اولین مصراع اولین بیت غزل خواجه شیراز در دیوان غزلیانش
از
یزید
است:
الا یا ایهاالساقی ادر کأسا و ناولها
۹
تفاوت امام یزید با امام حسین = تفاوت سید علی جلاد با میر حسین شیاد.
اشرفدخت ص
خارج از هر گونه اعتقاد و باور و دین و مذهب،
تنها باور دارم
که
"نبرد نابرابر"
کثیف و پلشت است،
درباره ی هر کس و هر کجا که باشه.
میم
ممنون از هماندیشی و انگیزش همنوع به اندیشیدن
بگذارید سخن شما را نخست تجزیه و بعد تحلیل کنیم تا پرت و پلا ننویسیم:
الف
خارج از هر گونه اعتقاد و باور و دین و مذهب،
تنها باور دارم
۱
این جمله شما
غیرمنطقی است:
شما باوری را نمایندگی می کنید
ضمنا
ادعا می کنید
که
خارج از هر گونه اعتقاد و باور و دین و مذهب،
داوری می کنید.
۲
کسانی
که
خارج از هر گونه اعتقاد و باور و دین و مذهب،
یعنی
ماورای ایده ئولوژیکی
ابراز نظر کنند
یا
جزو سکنه کره بی سکنه مریخ
اند
و
یا
غرقه در خواب خوش خاوران
اند.
۳
در
جامعه بشری
هر آه و عطسه و سرفه ای
هر آه و عطسه و سرفه ای
حتی
در
تحلیل نهایی
طبقاتی
است.
یعنی
به
نفع طبقه اجتماعی معینی
و
به
زیان طبقات اجتماعی دیگر
است.
۴
بی طرف ترین افراد در این میدان و میان
چه بسا
طرفدارترین افرادند.
ب
باور دارم
که
"نبرد نابرابر"
کثیف و پلشت است،
درباره ی هر کس و هر کجا که باشه.
۱
مفاهیم کثیف و پلشت
مفاهیم اخلاقی
اند
و
بسان
دیگر مفاهیم اخلاقی
طبقاتی
اند.
یعنی
معنی روشن و استاندارد و ثابت ندارند.
صفات پلشت و پلید و کثیف
از
دید اعضای طبقات مختلف جامعه
معانی مشخص مختلف و متفاوت و حتی متضاد دارند.
صفات پلشت و پلید و کثیف
در
قاموس ارباب فئودالی، آخوندی، تاجری و بورژوایی
با
همان صفات
در
قاموس پیشه وری، دهقانی، کنیزی و عمله ای
یکسان نیستند.
پ
باور دارم
که
"نبرد نابرابر"
کثیف و پلشت است،
درباره ی هر کس و هر کجا که باشه.
برداشت خواننده
از
این جمله شما
این است
که
نبرد پاک و تر و تمیز
نبرد برابر
است
و
نبرد کثیف و پلشت
نبرد نابرابر.
۲
این تصور شما
مبتنی بر اتیک فئودالی رایج از دیرزمان
است
که
در
فیلم های وسترن هم به کرات شنیده می شود:
حریفی به صورت زنی سیلی می زند
و
پهلوان فیلم
هفت تیر می کشد و حریف را می کشد
و
ضمنا
شعار می دهد:
کثافت
زورت فقط به ضعیفه می رسد.
۳
کسی
در
این واویلا
نمی پرسد
که
اختلاف حریف با زن
بر سر چه بوده
و
زن
چه کرده و چه گفته
که
حریف
به
تسلیحات سیلی
دست برده است.
۴
معیار عینی برای کشف حقیقت
در
طرز تفکر فئودالی
تناسب قوا
(برابری و نابرابری در نبرد)
است
و
بس.
۵
مورالیسم
(اتیسیسم، اخلاقی سازی)
در
تحلیل مسائل مربوط به طبیعت و جامعه و تفکر
کمترین کمکی به کشف حقیقت نمی کند.
مورالیسم
(اتیسیسم، اخلاقی سازی)
درست به همین دلیل
یکی
از
توطئه های تئوریکی طبقات اجتماعی مرتجع و انگل است.
مراجعه کنید
به
دایرة المعارف بورژوایی واپسین
در
تارنمای ما
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر