۱۳۹۸ شهریور ۲۱, پنجشنبه

قیام امام حسین از دیدی دیگر (۱)

 

تأملی
از
 شین میم شین

میم

۱
امام حسین
به لحاظ ماهیت طبقاتی
(تعلق به اشرافیت برده دار و روحانی)
فرقی با امام یزید 
نداشته است.

۲
نصف (حدود ۷۰ نفر) از شهدای کربلا
بنده های امام حسین بوده اند 
که 
امام حسین
برای شرکت در قیام بر ضد امام یزید
 آزاد می کند.

۳
تعداد شهادی کربلا
۱۴۲ نفر بوده اند و نه ۷۲ نفر 
 
۴
بنده های شهید
به
دلیل عدم تعلق به طبقه حاکمه 
(اشرافیت بنده دار و روحانی)
نادیده گرفته شده اند.
 
ما
اسامی آنها
را
در
تحلیلی
منتشر کرده ایم.
 
۵
شهدای معروف کربلا
از اعضای اشرافیت بنده دار و روحانی
بوده اند.

یعنی
عضو طبقه حاکمه
بوده اند.

۶
به 
قول ارسطو:
آدم
بوده اند و نه ابزار سخنگو.
 
آزاد بوده اند و نه بنده و غلام.

۷
امام یزید 
به
 لحاظ فکری و هنری 
پیشرفته تر 
از 
امام حسین 
بوده است.

۸
اولین مصراع اولین بیت غزل خواجه شیراز در دیوان غزلیانش 
از 
یزید 
است:
الا یا ایهاالساقی ادر کأسا و ناولها

۹
تفاوت امام یزید با امام حسین = تفاوت سید علی جلاد با میر حسین شیاد.
 
اشرفدخت ص

خارج از هر گونه اعتقاد و باور و دین و مذهب،
تنها باور دارم
که
"نبرد نابرابر"
کثیف و پلشت است،
درباره ی هر کس و هر کجا که باشه.

میم
 
ممنون از هماندیشی و انگیزش همنوع به اندیشیدن
بگذارید سخن شما را نخست تجزیه و بعد تحلیل کنیم تا پرت و پلا ننویسیم:

الف
خارج از هر گونه اعتقاد و باور و دین و مذهب،
تنها باور دارم

۱
این جمله شما
غیرمنطقی است:
شما باوری را نمایندگی می کنید
ضمنا 
ادعا می کنید 
که 
خارج از هر گونه اعتقاد و باور و دین و مذهب،
داوری می کنید.

۲
کسانی 
که 
خارج از هر گونه اعتقاد و باور و دین و مذهب،
یعنی
ماورای ایده ئولوژیکی 
ابراز نظر کنند
یا 
جزو سکنه کره بی سکنه مریخ 
اند 
و
 یا 
غرقه در خواب خوش خاوران
اند.

۳
در
 جامعه بشری
هر آه و عطسه و سرفه ای 
حتی
در
 تحلیل نهایی
طبقاتی 
است.

یعنی
به
نفع طبقه اجتماعی معینی
و
به
زیان طبقات اجتماعی دیگر
است.

۴
بی طرف ترین افراد در این میدان و میان
چه بسا
طرفدارترین افرادند.

ب
باور دارم
که
"نبرد نابرابر"
کثیف و پلشت است،
درباره ی هر کس و هر کجا که باشه.

۱
مفاهیم کثیف و پلشت
مفاهیم اخلاقی 
اند
و
بسان
دیگر مفاهیم اخلاقی
طبقاتی 
اند.

یعنی
معنی روشن و استاندارد و ثابت ندارند.

صفات پلشت و پلید و کثیف
از
دید اعضای طبقات مختلف جامعه
معانی مشخص مختلف و متفاوت و حتی متضاد دارند.
 
صفات پلشت و پلید و کثیف 
در
قاموس ارباب فئودالی،  آخوندی، تاجری و بورژوایی
با
همان صفات
در
قاموس پیشه وری، دهقانی، کنیزی و عمله ای
یکسان نیستند.

پ
باور دارم
که
"نبرد نابرابر"
کثیف و پلشت است،
درباره ی هر کس و هر کجا که باشه.
 
۱
برداشت خواننده
از
این جمله شما
این است
که
نبرد پاک و تر و تمیز
نبرد برابر
است
و
نبرد کثیف و پلشت
نبرد نابرابر.

۲
این تصور شما
مبتنی بر اتیک فئودالی رایج از دیرزمان
است
که
در
فیلم های وسترن هم به کرات شنیده می شود:
حریفی به صورت زنی سیلی می زند
و
پهلوان فیلم
هفت تیر می کشد و حریف را می کشد
و
ضمنا
شعار می دهد:
کثافت
زورت فقط به ضعیفه می رسد.

۳
کسی
در
این واویلا
نمی پرسد
که
اختلاف حریف با زن
بر سر چه بوده 
و
زن
چه کرده و چه گفته
که
حریف
به
تسلیحات سیلی
دست برده است.

۴
معیار عینی برای کشف حقیقت
در
طرز تفکر فئودالی 
تناسب قوا
(برابری و نابرابری در نبرد)
است
و
بس.

۵
مورالیسم
(اتیسیسم، اخلاقی سازی)
در
تحلیل مسائل مربوط به طبیعت و جامعه و تفکر
کمترین کمکی به کشف حقیقت نمی کند.
 
مورالیسم
(اتیسیسم، اخلاقی سازی)
درست به همین دلیل
یکی
از
توطئه های تئوریکی طبقات اجتماعی مرتجع و انگل است.

مراجعه کنید
به
دایرة المعارف بورژوایی واپسین
در
تارنمای ما

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر