۱۳۹۸ آذر ۳, یکشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۱۸۱)

 
 جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
وحدت مفهومی روشنفکران عیرانی در مفاهیم بند تنبانی آنها ست

۱
مش فیروز
اولا
چرا به زنان سطل ننه ات طلب ها
دشنام می دهی؟

۲
چرا نمی گویی
جاکش پدر
و
می گویی
زن جنده؟

این نشانه زن سیتزی تو نیست؟

۳
اتفاقا
زنان سطل ننه ات طلب
صدها بار با شعورتر و انقلابی تر و مترقی تر از نران آنان و حتی زنان و نران عنقلابی طویله های راست و چپ سیاسی اند.

۴
رابعا
ساواک
سازمان انقلاب سفید بوده است.

۵
اگر بپذیری که انقلاب سفید
انقلاب بورژوایی و ضد فئودالی بوده،
ساواک را باید سازمانی انقلابی ـ بورژوایی محسوب داری.

۶
ساواک را باید
سازمان سرکوب ارتجاع فئودالی سرخ و سیاه
محسوب داری.

۷
ساواک را باید
سازمان دفاع از دستاوردهای انقلاب ضد فئودالی سفید
محسوب داری

۸
یعنی همتراز با دیگر سازمان های سرکوب انقلابی
مثلا
اشتازی
ک گ ب
و
غیره

۹
اتفاقا
نران سطل ننه ات طلب
هم
مثل تو
با مفاهیم بند تنبانی تهوع آور
همعندیشی می کنند:
با
مفاهیم کاف دار و گاف دار

۱۰
ما اخیرا تحلیلی در این زمینه منتشر کرده ایم.
با عکسی از یغما گلرویی

۱۱
فیسبوک
به دلیل مفاهیم بند تنبانی
حذفش کرده بود
بعد متوجه شد که ما نیت بدی نداشته ایم
و
مجاز داشت

۱۲
ضمنا رکس آبادان را شیخ به اتش کشید

۱۳
و
شهرنو را هم شیخ به آتش کشید
تا کشور نو بسازد و ساخته است

۱۴
اجامر جماران
سینما
را
ضد مسجد تلقی می کردند.
 
۱۵
در خیابان استانبول
در کنار سینمایی
مسجدی ساخته بودند
و
بر دیوار مسجد
نوشته بودند:

متاع کفر و دین بی‌مشتری نیست
گروهی
آن
گروهی
این
پسندند
 
معترضان
ایرانیان ناراضی از فقر و فساد و تبعیض بودند.
حریف عنقلابی

ما ضمن اعتراض به برخوردهای خشن، غیر قانونی و غیر انسانی با مردم ناراضی اعلام می‌کنیم:

الف
عامل اصلی اعتراضات اخیر، نابسامانی‌ها و بحران‌های اقتصادی - اجتماعی حاصل از سیاست‌های نادرست حکومت است که جز با اصلاحات ساختاری از طریق آغاز گفتگوی ملی در داخل کشور برای بهبود وضعیت ممکن نیست.

۱
این جمله حریف
مملو از ایده ئولوژی طبقه حاکمه طویله جماران است.

۲
محتوای این عرعر
چیزی جز دفاع عوامفریبانه از وضع موجود
یعنی از همان «فقر و فساد و تبعیض» نیست.

۳
حریف
عامل اصلی بحران طویله
را
نه
زیربنای اقتصادی این طویله
نه
مناسبات تولیدی سرمایه داری
نه
طبقه حاکمه حریص و ستمگر و استثمارگر
بلکه
سیاست های نادرست این مهره و آن مهره طبقه حاکمه قلمداد می کند.

۴
در همین تحریف حریف
نسخه رهایی عرضه می شود:
شیخ خودش عیب و ایرادی ندارد
اطرافیان شیخ آدم های بدی اند.

۵
نسخه رهایی از بحران = تعویض این مهره طبقه حاکمه با آن مهره طبقه حاکمه

ب
(بحران) جز با اصلاحات ساختاری از طریق آغاز گفتگوی ملی در داخل کشور برای بهبود وضعیت ممکن نیست.

۱
راه حل حریف
رفرمیستی است.

۲
شعار حریف = مرگ بر انقلاب اجتماعی
زنده باد اصلاحات ساختاری است

۳
من ـ زور حریف از اصلاحات ساختاری چیست

۴
ساختار = فرم
اصلاحات ساختاری یعنی اصلاحات صوری و سطحی و فرمال

۵
تازه
برای این اصلاحات صوری و سطحی و فرمال
هم
حریف عوامفریب
حد و مرز و فرم تعیین می کند:
گفتگوی ملی در داخل طویله

۶
حافظه ای هم برای کسی در طویله
باقی مانده است
که
کیانوری و یاران خوشخیال پرت از مرحله را به خاطر آورد
که
وارد گفت و گوی ملی شدند و لت و پار شدند
آش و لاش و لاشه شدند
رسوای زمین و زمان و زمانه شدند؟

۷
از خاوران بپرس
که
بر انان چه رفته است
 
مگر ذهنیت طبقات اجتماعی مختلف واقعیت ندارد؟
حریف

۱
چرا.
واقعیت دارد.

۲
ولی حقیقت ندارد.

۳
تفاوت میان واقعیت و حقیقت از زمین تا آسمان است.

۴
بیدادگری
یک مفهوم سوسیولوژیکی است و
به مثابه مفهوم تعریف استاندارد دارد.

۵
اینکه حریفی بگوید:
کرگدن از دید حسن مرغی است و از دید حسین اسبی و از دید حبیب کله قندی
به معنی سلب عینیت از کرگدن است.

۶
به معنی سوبژکتیویزه کردن (این و آنی کردن) مفاهیم است.

۷
مفهوم
تصویر تجریدی از چیزهایی است.

۸
این تصویر باید با خود چیزها منطبق باشد
و گرنه تحریف است

۹
و
تحریف فرمی از خردستیزی و عوامفریبی است.

۱۰
از دید مشد حسن کرگدن
۳ برابر کردن قیمت بنزین به نفع توده است.

۱۱
این به قول حریف
ذهنیت مشد حسن کرگدن است.

۱۲
چیزی واقعی تر از واقعی است.

۱۳
میزان واقعیت این ادعای مشد حسن
چنان بالا ست
که
در درگاه آن
سر صدها تن از فرزندان مردم به عنوان قربانی بریده می شود

۱۴
این ذهنیت واقعی تر از واقعی مشد حسن
اما
با
حقیقت عینی
ناسازگار است

۱۵
واقعیت
در
آیینه ذهن همه طبقات اجتماعی
درست
منعکس نمی شود.

۱۶
منافع طبقاتی می توانند انعکاس مخدوش و مثله و کج و معوجی از واقعیت عینی
پدید آورند.

۱۷
دیدن عکس لاشخور در ماه
هم واقعی است.

۱۸
اعضای طبقه حاکمه جمارانی
واقعا هم چیزی در ماه دیده اند.

۱۹
آن چیز اما عکس لاشخور نبوده است.

۲۰
شاعری از اراک به نام ملک
گفته است که چه بوده است

۲۰
مراجعه کنید به شعر فضانوردان او
 
تعاریف مغلطه؟

۱
بعضی ها اصلا می فهمند چی می نویسند؟

۲
مارکس کجا گفته اولین کشور سوسیالیستی امریکا خواهد بود؟

۳
بعضی ها چگونه فهمیده اند که مارکس خیال نمی کرد که در روسیه انقلاب سوسیالیستی صورت گیرد؟

۴
اصلا منظور از انقلاب سوسیالیستی چیست؟

۵
کی و چه کسی به مارکس پیشنهاد وزیری و وکیلی کرده است؟

۶
چرا بعضی ها همه حرف های خود را در کامنت واحدی عرضه نمی دارند؟

۷
مارکسیسم ضمنا چیست؟

۸
علم شناخت که مارکسیسم نیست

۹
علم نشاخت
تئوری شناخت است که همه مکاتب فلسفی تئوری شناخت خاص خود را دارند.

۱۰
فرق مارکسیسم با علوم چیست؟

۱۱
مارکسیسم فقط علم است؟

۱۲
مارکس عالم و یا دانشمند بوده است؟

۱۳
تفاوت و تضاد مارکس با داروین چیست؟
 
برای اینهمه دلاوری، شهامت و وطن پرستی باید حماسه بسازیم
مشد حریف

آره.

۱
می شعاریم یا می شعریم؟

۲
کسی برای نجات نان سفره از چپاول اجامر چنگیز جماران
اعتراض می کند.

۳
مثل همه جای طویله زمین

۴
عنقلابیون جمارانی
از پشت بام ها و یا از هلی کوپترها و یا حتی از صف تظاهرات
سر او را
به
گلوله
می بندند.

۵
قرعه مرگ به نام او می افتد

۶
معلوم هم نیست که چرا؟

۷
خلخالی گفته
که
از چشاش خوشش نیامده است و خشابی از فشنگ در جمجمه اش خالی کرده است.

۸
اگر هم معصوم بوده باشد
چه
باک
به
بهشت برین می رود.

۹
طلب نان
به
بر باد رفتن جان
منجر می شود.

۱۰
حالا
بعضی ها از قهرمانی ها و وطن پرستی ها و حماسه سازی ها می شعارند و می شعرند.

۷
قهرمان ها را طبقه حاکمه اختراع می کند

الف
یا جناح نشسته بر اریکه قدرت طبقه حاکمه از طریق ترور بی رحمانه و بی شرمانه

ب
و
یا
جناح منتظر نشستن بر اریکه قدرت طبقه حاکمه
که
به قهرمان نیاز دارد و به خون ارزان تر از ارزن مردم
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر