برگردان
شین میم شین
۱۱
· طرح نئوپوزیتیویستی مربوط به خصلت مواد معرفتی، تلاشی برای پرهیز از دیالک تیک روند شناخت است و به لحاظ اسلوبی (متدیکی) مبتنی بر انتقال کلیشه ای چیزهای منطق صوری بر تئوری شناخت است.
۱۲
· در تخمین مضاعف به عنوان مثال از احکام اتمی (عنصری)، احکام به اصطلاح مولکولی سرهم بندی می شوند.
۱۳
· قاعده مربوط به تشکیل مولکول های منطقی با استفاده های درخور در کلیه تخمین های منطقی ـ مته متیکی (ریاضی) دیگر نیز قابل استفاده است.
۱۴
· در منطق اکستنسیونال (مصداقی)، ارزش حقیقت احکام مولکولی (مرکب) به مثابه فونکسیون ارزش حقیقت احکام اتمی منطبقه تلقی می شود
· این بدان معنی است که نوعی «اتمیزاسیون» ارزش حقیقت به مورد اجرا گذاشته می شود.
۱۵
· پوزیتیویسم منطقی ساختار مستقل (دیسکرت) احکام را مطلق می کند و به ساختار احساس ها و استنباطات (ادراکات) منتقل می سازد.
۱۶
· احساس های بشری همان طور که قانون وبر ـ فشنر مربوط به امواج تحریکی حساس نشان می دهد، اگرچه خصلت نسبتا مستقل (دیسکرت) دارند، اما «آغازین»، «اتمی» و ایزوله از یکدیگر نیستند.
۱۷
· مراحل حسی و عقلی شناخت، همیشه وحدتی را تشکیل می دهند.
· مراجعه کنید به دیالک تیک حسی و عقلی (سنسوئال و راسیونال)
حسی و عقلی
(سنسوئال و راسیونال)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14897
۱۸
· با هر ادراک حسی بر مبنای نویرودینامیکی (بر مبنای عصبی ـ پویایی) بازتاب های مشروط و نامشروط سیستم علامتی اولیه در انسان ها، تأملات بر مبنای کردوکار مشروط ـ بازتابی سیستم علامتی ثانویه در پیوند است.
· این بدان معنی است که احساس های حسی منفرد در فرم «بی غل و غش» و «آغازین» وجود ندارند.
· بلکه همواره توسط شعور، بسته به تجارب معین و غیره افراد تحت تأثیر قرار می گیرند.
۱۹
· این در زمینه زبان، حاکی از این واقعیت امر است که هر حکم معنامندی حاوی مفهوم سازی های تئوریکی معینی است.
۲۰
· حکم اتمی مورد نظر پوزیتیویسم منطقی، نه فاکت، بلکه فیکسیون (داستان پردازی) است.
۲۱
· احساس هایی که تصاویر خواص و مشخصات منفرد و عینی اند، نیز به طور مجزا (ایزوله) از یکدیگر و به طور بی رابطه با یکدیگر وجود ندارند.
· بلکه با مناسبات (رلاسیون های) معینی با یکدیگر پیوند دارند.
· مناسباتی (رلاسیون هایی) که بر مبنای شان ادراک (استنباط) کلیتی و ساختاریافته تشکیل می یابد.
· مراجعه کنید به اتمیسم منطقی، فیزیکالیسم
اتمیسم منطقی
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/7756
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/7748
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/7755
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر