۱۳۹۳ آبان ۱۵, پنجشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (8)

اثری از حسین رزاقی
جمعبندی از
مسعود بهبودی 

حریفی خطاب به خری می نویسد:
«مقداری از مختصات زن و مرد نجیب امروزی را هم بنویسید.
خصوصا به چه زنانی نجیب اطلاق میشه.»

1
خر هم غافل از بعضی ها که از عرعر دل خوشی ندارند،
 دل به دریا می زند
و از فرط خریت، آواز خر در چمن ـ بنظر خودش ـ دلنشین خود را
سر می دهد.

2
بعضی ها بهتر است دست بر گوش نهند و نشنوند.

3
و یا خر را بلوک کنند تا عرعرش به گوش شان نرسد.

4
 کسی کسی را مجبور به شنیدن جفنگ خود نکرده است.

5
کسی هم دستمزدی به ازای عرعر به خری نداده است.
اگرچه عرعر خر
برای خر
به قیمت صرف انرژی جسمی و روحی کلانی تمام می شود.

6
خر در هر صورت قربة الی الله عرعر می کند.
 بی اعتنا به نجابت اسب و ارباب فئودال و سرمایه دار

7
خر فرق ماهوی با اسب و استر ندارد.
به همان سان که سگ هم فرق ماهوی با گرگ ندارد.

8
ولی در فرهنگ فئودالی
چیزها، پدیده ها، سیستم ها و روندهای طبیعی
 سوسیالیزه و یا حتی هومانیزه می شوند
و چیزها، پدیده ها، سیستم ها و روندهای اجتماعی ناتورالیزه.

9
از شاهان و شاهزادگان  چه پنهان
که در فلسفه بورژوائی واپسین (امپریالیسم)
 دیری است که همین ترفند فئودالی در زر ورق
 مکاتب فلسفی و سوسیولوژیکی مدرن و مد روز
از قبیل بیولوژیسم، سوسیال ـ داروینیسم و غیره
برای عوامفریبی و توجیه سیاست های تجاوزگرانه امپریالیستی
وسیعا به خدمت گرفته می شود.

10
اگر کسی سری به آثار سعدی و حافظ بزند،
این ترفند فئودالی را می تواند حتی لمس کند.

11
سعدی و حافظ حتی جمادات را به نجیب و نانجیب طبقه بندی می کنند،
چه رسد به گاو خر.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر