اثری از حسین رزاقی
جمعبندی
از
مسعود
بهبودی
حریفی خطاب به خری می نویسد:
«مقداری از مختصات زن و مرد نجیب امروزی را هم بنویسید.
خصوصا به چه زنانی نجیب اطلاق میشه.»
1
خر هم غافل از بعضی ها که از عرعر دل خوشی ندارند،
دل به دریا می
زند
و از فرط خریت، آواز خر در چمن ـ بنظر خودش ـ دلنشین خود
را
سر می دهد.
2
بعضی ها بهتر است دست بر گوش نهند و نشنوند.
3
و یا خر را بلوک کنند تا عرعرش به گوش شان نرسد.
4
کسی کسی را
مجبور به شنیدن جفنگ خود نکرده است.
5
کسی هم دستمزدی به ازای عرعر به خری نداده است.
اگرچه عرعر خر
برای خر
به قیمت صرف انرژی جسمی و روحی کلانی تمام می شود.
6
خر در هر صورت قربة الی الله عرعر می کند.
بی اعتنا به
نجابت اسب و ارباب فئودال و سرمایه دار
7
خر فرق ماهوی با اسب و استر ندارد.
به همان سان که سگ هم فرق ماهوی با گرگ ندارد.
8
ولی در فرهنگ فئودالی
چیزها، پدیده ها، سیستم ها و روندهای طبیعی
سوسیالیزه و یا
حتی هومانیزه می شوند
و چیزها، پدیده ها، سیستم ها و روندهای اجتماعی
ناتورالیزه.
9
از شاهان و شاهزادگان چه پنهان
که در فلسفه بورژوائی واپسین (امپریالیسم)
دیری است که
همین ترفند فئودالی در زر ورق
مکاتب فلسفی و
سوسیولوژیکی مدرن و مد روز
از قبیل بیولوژیسم، سوسیال ـ داروینیسم و غیره
برای عوامفریبی و توجیه سیاست های تجاوزگرانه
امپریالیستی
وسیعا به خدمت گرفته می شود.
10
اگر کسی سری به آثار سعدی و حافظ بزند،
این ترفند فئودالی را می تواند حتی لمس کند.
11
سعدی و حافظ حتی جمادات را به نجیب و نانجیب طبقه بندی
می کنند،
چه رسد به گاو خر.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر