جمعبندی از
مسعود بهبودی
سنگزاد
آنکه آمد قدحی از می غم ها زد و رفت
کس نداند، ز چه رو
طعنه به دریا زد و رفت.
لامصب
1
اولا پسیکولوژیسم یکی از مکاتب ضد علمی امپریالیسم است
و پشیزی ارزش ندارد.
فقط به درد عوامفریبی می خورد.
2
ثانیا کمونیست که به مکاتب امپریالیستی استناد نمی کند.
3
ثالثا
چالش ایده ئولوژیکی که فقط برای هدایت حریف
به صراط مستقیم نیست.
4
چالش ایده ئولوژیکی
ـ قبل از همه ـ
برای تمرین خوداندیشی است.
5
مارکسیسم ـ لنینیسم
نتیجه چالش ایده ئولوژیکی با ایدئولوگ های متنوع طبقات اجتماعی دیگر بوده است.
6
در چالش ایده ئولوژیکی
خود اندیشی تمرین می شود
و ضمنا توده با چراغ ایده ئولوژیکی خویش
آشنا می شود.
7
شاه اللهی و حزب اللهی و مریم اللهی و غیره را که نمی توان قانع کرد.
آره.
ولی در این صفحه که مباجثه صورت نمی گیرد.
در این صفحه مبحث هائی (مباحثی) مطرح می شوند.
مباحثه اما به چالش ایده ئولوژیکی اطلاق می شود.
اگر قانع نشدی،
زنگی بزن و از خود تروتسکی بپرس
تا رستگار شوی.
چگونه می توان بدون کلنجار ایده ئولوژیکی با کسی
او را شناخت؟
تو اگر کمونیست هستی
چرا به مبارزه ایده ئولوژیکی با حزب الله و شاه الله و بدتر از آنها
خطر نمی کنی؟
عشق پدیده ای عینی است.
1
مثل زلزله و توفان و باد و باران است.
2
دست کسی نیست.
3
عشق به افراد
به حکم قوای غریزی و درونی
تحمیل می شود.
4
احترام بستگی به دو طرف مورد بحث دارد.
الف
هر کسی نمی تواند برای هر کسی قابل احترام باشد.
ب
هر کسی نمی تواند به هر کسی احترام بگذارد.
چرا زن زشت وجود ندارد؟
1
هم زن زشت وجود دارد و هم نر زشت.
2
زشتی و زیبائی اوبژکتیو و یا عینی اند.
3
کسی که مثلا چلاق است
یک چشمش کور است
و یا دماغش بیش از اندازه معمول بزرگ است
دندان هایش خراب اند و یا افتاده اند
معمولا زشت تلقی می شود
4
پیری به زشتی منجر می شود.
5
زشتی و زیبائی ضمنا نسبی اند.
6
تو به نظر ما زیبا هستی.
اما شاید کس دیگری معیار دیگری برای زیبایی داشته باشد
و تو به نظر او زشت بیایی.
این جنبه سوبژکتیو زشتی وزیبایی است.
جهت حرکت خیلی مهمتر از سرعت حرکت است
بعضی ها با سرعت بسیار زیاد به سمت هیچی حرکت می کنند.
حریف
محتوای ماهوی این سخن
خیلی زیبا ست.
1
در مفهوم جهت حرکت،
آماج جنبش گنجانده شده است.
2
این مشت محکمی بر پوزه اراذلی است که
جنبش را مطلق می کنند و آماج را منکر می شوند.
شعارشان:
جنبش همه چیز
آماج هیچ
است.
3
این ضمنا مشت محکمی بر پوزه کسانی است که
شعار «بحث پس از مرگ شاه»
داده اند و می دهند.
4
جنبش
بدون تعیین پیشاپیش آماج (جهت حرکت)
می تواند به فاجعه منجر شود
و جامعه را قرن ها عقب اندازد.
آره.
حق با شما ست.
ولی به کامنت رفیق تان نظر اندازید:
«چه گلایی!»
1
پیش شرط درست نوشتن و درست خواندن
سواد مدرسی است.
2
طرف شاعر معروفی است
و صندلی را سندلی می نویسد
راحت را راهت
بغایت را بقایت
و از فرط نادانی نمی داند که این واژه ها
معانی دیگر دارند.
3
ما با سقوط فکری، فرهنگی، اخلاقی
در این مدت سی سال سر و کار داریم.
4
جای اندیشه را عرعر گرفته است.
5
حیرت انگیز
فخر به عرعر
و تحقیر اندیشه است
6
این ضمنا خاص عیران نیست.
پدیده ای تمام ارضی (گلوبال) است.
آنارشیسم
از همان آغاز تولد
زباله بوده است.
زباله است و زباله خواهد بود.
1
آنارشیسم بدترین دشمن پرولتاریا و مارکسیسم بوده است.
4
آنارشیسم در آن زمان نماینده خرده مالکین و خرده بورژوازی بوده است
و
خواهان بقالیزه کردن جامعه بوده است.
5
استالینیسم محصول شرایط عینی جامعه روسیه بوده است.
6
امروز
استالینیسم و تروتسکیسم
جزو جریانات آنتی کمونیستی اند.
7
استالینیسم احزاب توده ای را به طویله مبدل می سازد.
طالبانیزه می کند.
مکتب خر پروری است.
8
تروتسکیسم جریانات «چپ» فلسفه فقیر را
ژیگولتریزه می کند.
به کافه روشنفکران علاف و حراف مبدل می سازد.
تروتسکیسم
مخرب تر و تهوع آور تر از استالینیسم است.
9
استالینیسم و تروتسکیسم فاقد کمترین ذرات صداقت هستند
و دشمن سرسخت حقیقت عینی اند.
آره.
مش مسعود
حماسه است
حماسه لاشخوریسم است.
بخشش آن نیست که چیزی به من بدهی که
من از تو بیشتر نیاز دارم
بلکه آن است که چیزی را به من ببخشی
که خودت بیشتر از من به آن احتیاج داری
جبران خلیل جبران
ای جبران خلیل الله
من ـ زورت از این جفنگ چیست؟
1
گرفتن چیزی از همنوعی که تو بدان نیازی نداری و
او بر عکس تو، محتاج آن است،
مثلا
گرفتن نان بخور ـ نمیرش
گاوش
خانه اش
باغش
مادرش، پدرش، فرزندش،
عزت و اعتبار و شرف و آبرویش
به چه درد تو می خورد؟
2
تو آدمی را به یاد خدای بی رحم و بی عقل ابراهیم خلیل الله
می اندازی که برای امتحان ابراهیم
قتل بچه اش را از او خواست.
3
تو اول بگو، خودت چیستی و کیستی؟
4
تو خودت حاضری عزت و شرف و آبرویت را
به کسی بدهی و شق القمر کنی؟
البته اگر دوست شان داری
و لات و لومپن تشریف نداری.
جمهوری جماران
(و اپوزیسیون جلیل جمهوری جماران)
به هیچ چیز به عنوان چیزی نمی نگرد.
1
جمهوری جماران جمهوری جنون است.
2
جنون از آمیزش خریت و خردستیزی تشکیل می شود.
3
فاشیسم و فوندامنتالیسم
جز این نیست.
4
نه حرف فاشیسم و فوندامنتالیسم
حساب و کتاب دارد و نه عملش
5
فاشیسم و فوندامنتالیسم فرمی از هاری اند.
6
دیالک تیک حرف و عمل
در این اجامر تار و مار شده است.
7
یعنی ما با دوئالیسم حرف و عمل سروکار داریم
به همان سان که در قرآن کریم
با دوئالیسم هابیل و قابیل.
8
فاشیسم و فوندامنتالیسم
تجسم (جسمیت یابی) بی چون و چرای هاری اند.
رفتار جانوران از سگ و گربه تا گرگ و شیر و پلنگ
با کودکان از هر نوع
(حتی کودکان آدمیزاد)
مبتنی بر حمایت است.
دلیلش احتمالا غریزی ـ طبیعی است
همه راه ها به روم ختم می شوند:
هم ضرب و شتم
هم طناب و دار
و هم تیرباران
نفرین به باد، باد
نفرین بر آنکه رسم ستم را نهاد، باد
(محمد زهری)
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر