۱۳۹۵ آبان ۲۱, جمعه

اشرف دهقانی ـ مصطفی کردستانی ـ ادوارد برنشتاینی (25)


اشرف دهقانی
«رویکرد جدید» حزب دموکرات کُردستان ایران
در خدمت کیست؟
سرچشمه:
صفحه فیسبوک اشرف دهقانی
ویرایش و تحلیل از
ربابه نون
  
درست در چهار چوب این سیاست امپریالیستی است
که امروز دولت عربستان
 با برخی نیروهای اپوزیسیون
از جمله مجاهدین و حزب دموکرات
ـ به طور آشکار و علنی ـ
ارتباط برقرار کرده
و ما شاهد برخی از نمودهای این ارتباطات
 از شرکت یکی از منفورترین سیاستمداران عربستان (ترکی الفیصل)
در مراسم مجاهدین گرفته
 تا سفر حج نماینده حزب دموکرات به عربستان
هستیم.

·        وقتی از بی نظیری اشرف دهقانی سخن می رود، به همین دلایل است.

·        اشرف دهقانی با دیگر اجامر اپوزیسیون ضد جمارانی ـ ضد جمکرانی تفاوت جدی دارد.
  
1

·        اشرف دهقانی در این فراز از «تحلیل» دست به افشاگری می زند.
·        برای درک بهتر محتوای این فراز از «تحلیل» او نظری به بند قبلی «تحلیل» بی ضرر و ضرور است:        

در چارچوب سیاست امپریالیستی فوق،
تنش های ماجرا جویانه با ماهیت ضد خلقی و ارتجاعی
نیز بین رژیم های وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی ایران
 و عربستان به وجود آمده و هر روز تشدید می گردد
 و هر یک از این رژیم ها می کوشند
در جهت ایجاد ناامنی و بی ثباتی در خاک دیگری
دست به تلاش هائی بزنند.

·        در چارچوب سیاست امپریالیسم، عربستان با ایران درگیر است و در چارچوب درگیری عربستان با ایران، مجاهدین خلق و حزب دموکرات کردستان ایران تحت حمایت عربستان قرار گرفته اند.

·        ایراد بینشی و اسلوبی اشرف دهقانی اما کجا ست؟  

2
درست در چهار چوب این سیاست امپریالیستی است
که امروز دولت عربستان
 با برخی نیروهای اپوزیسیون
از جمله مجاهدین و حزب دموکرات
ـ به طور آشکار و علنی ـ
ارتباط برقرار کرده
و ما شاهد برخی از نمودهای این ارتباطات
 از شرکت یکی از منفورترین سیاستمداران عربستان (ترکی الفیصل)
در مراسم مجاهدین گرفته
 تا سفر حج نماینده حزب دموکرات به عربستان
هستیم.

·        ایراد بینشی و اسلوبی اول اشرف دهقانی حرکت در پهنه پدیده ها (نمود ها) ست.

·        می توان گفت که اشرف دهقانی دیالک تیک پدیده و ماهیت را (ظاهر و ذات را) یا اصلا نمی شناسد، یا برسمیت نمی شناسد و یا ـ در بهترین حالت ـ به شکل دوئالیسم همه چیز و هیچ بسط و تعمیم می دهد و تخریب و مضمحل می کند.

·        ماهیت طبقاتی مجاهدین خلق و حزب دموکرات کردستان ایران مسکوت گذاشته می شود:

3

·        تنها زحمتی که اشرف دهقانی در  رابطه با مجاهدین خلق و حزب دموکرات کردستان ایران به خود می دهد، تسلیت گفتن ترکی الفیصل (ساواکی عربستانی؟) به مریم رجوی و شرکاء و زیارت حق رفتن حاج مصطفی است.
·        این همان فنومنالیسم (پدیده گرائی) و یا ظاهر پرستی است که همراه همیشگی فرمالیسم است.
 
4
درست در چهار چوب این سیاست امپریالیستی است
که امروز دولت عربستان
 با برخی نیروهای اپوزیسیون
از جمله مجاهدین و حزب دموکرات
ـ به طور آشکار و علنی ـ
ارتباط برقرار کرده

·        ایراد بینشی و اسلوبی دوم اشرف دهقانی، تطهیر ضمنی مجاهدین خلق و حزب دموکرات کردستان ایران است.

·        طریق و ترفند تطهیر آندو اما بطرز مستوری صورت می گیرد که کشفش کار هر کسی نیست.
·        اشرف دهقانی در فراز قبلی این «تحلیل»، عربستان سعودی و ایران جمارانی را هم تطهیر کرده و به آب زمزم شسته است.
·        همه این چهار مفسد فی الارض از دید اشرف دهقانی نوکر امپریالیسم و مأمورین معذور اند.
·        استقلال اینها در حد ماجراجوئی است.
·        نه کمتر و نه بیشتر.

5

·        شاید خود اشرف دهقانی به این کرد و کار تطهیری خویش واقف نباشد.
·        آدمیان در دیالک تیک جبر و اختیار عمل می کنند.
·        به همین دلیل، کرد و کار شان بخشا اگاهانه است و بخشا جبری.
·        گاهی قلم و یا قدم آدمیان تحت اختیار آنها نیست.

·        حافظ هم علیرغم خردستیزی متوجه این حقیقت امر دیالک تیکی شده است:

بارها گفته ‌ام و بار دگر می‌ گویم
که من دلشده این ره  
ـ نه به خود ـ
 می‌ پویم

در پس آینه
ـ طوطی صفت ام ـ
داشته ‌اند
آن چه استاد ازل گفت:
«بگو»،
 می‌ گویم

من اگر خارم و گر گل، چمن آرایی هست
که از آن دست که او می ‌کشدم، می ‌رویم

دوستان عیب من بی ‌دل حیران مکنید
گوهری دارم و صاحب نظری می‌ جویم

گر چه با دلق ملمع می گلگون عیب است
مکن ام عیب
کز او رنگ ریا می ‌شویم

خنده و گریه عشاق ز جایی دگر است
می ‌سرایم به شب و وقت سحر می ‌مویم

حافظ ام گفت که خاک در میخانه مبوی
گو:
«مکن عیب که من مشک ختن می ‌بویم.»

·        تار و پود این غزل حافظ تأکید مؤکد بر فرمانفرمائی بلامنازع جبر است.
·        حافظ ـ در تحلیل نهائی ـ جبرگرا ست.
·        حافظ طرفدار «دترمینیسم» ایدئالیستی ـ فاتالیستی ـ فئودالی ـ مذهبی است.

·        مراجعه کنید به فاتالیسم (سرنوشت گرائی)،  جبر (ضرورت)، اختیار (آزادی)، دیالک تیک جبر و اختیار، دترمینیسم، ایندترمینیسم در تارنمای دایرة المعارف روشنگری   

6
در پس آینه
ـ طوطی صفت ام ـ
داشته ‌اند
آن چه استاد ازل گفت:
«بگو»،
 می‌ گویم

·        آنچه حافظ استاد ازل می نامد، در واقع، جایگاه اجتماعی او ست.
·        منافع طبقاتی او ست.
·        وابستگی او به اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی است.
·        خاستگاه طبقاتی او و به عبارت دقیق تر، پایگاه طبقاتی او ست.
·        الهام و دعاوی دیگر به دلیل بی خبری از جبر قدر قدرت عینی سر هم بندی شده اند.

·        آثار هنری در بستر دیالک تیکی حبر و اختیار تولید می شوند.
·        به همین دلیل افشاگرند.
·        در آیینه آثار هنری می توان ماهیت طبقاتی هنرمند را باز شناخت.

7
درست در چهار چوب این سیاست امپریالیستی است
که امروز دولت عربستان
 با برخی نیروهای اپوزیسیون
از جمله مجاهدین و حزب دموکرات
ـ به طور آشکار و علنی ـ
ارتباط برقرار کرده
و ما شاهد برخی از نمودهای این ارتباطات
 از شرکت یکی از منفورترین سیاستمداران عربستان (ترکی الفیصل)
در مراسم مجاهدین گرفته
 تا سفر حج نماینده حزب دموکرات به عربستان
هستیم.

·        دست خود اشرف دهقانی نیست.
·        استاد ازل امانش نمی دهد تا از ماهیت طبقاتی مجاهدین و حزب دموکرات کردستان ایران و ضمنا خود فدائیان فئودالی پرده بر دارد.
·        به همین دلیل به ذکر نمودها بسنده می کند.

·        نمود هائی که مشتریان پیگیرتر و پر و پا قرص تر از اشرف دهقانی دارند:
·        اجامر استالینیستی فکر و ذکری جز این نمودها ندارند.

·        این نمودها را خود اجامر جماران و جمکران هم کشف و افشا می کنند.

·        بخشی از چریک های فدائی فئودالی سابق و بی بی سی گرای حی و حاضر، حتی به پدیده بازی های اشرف دهقانی خطر نمی کنند.

·        آنها مجاهدین خلق را سازمان نظامی می نامند و هر جنایت و خیانت و کثافتش را به آب زمزم می شویند.

·        سؤال این است که چرا اشرف دهقانی به ماهیت طبقاتی مجاهدین خلق و حزب دموکرات کردستان ایران نمی پردازد؟  

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر