اشرف
دهقانی
«رویکرد
جدید» حزب دموکرات کُردستان ایران
در
خدمت کیست؟
سرچشمه:
صفحه
فیسبوک اشرف دهقانی
ویرایش و
تحلیل از
ربابه نون
درست
در چهار چوب این سیاست امپریالیستی است
که
امروز دولت عربستان
با برخی نیروهای اپوزیسیون
از
جمله مجاهدین و حزب دموکرات
ـ
به طور آشکار و علنی ـ
ارتباط
برقرار کرده
و
ما شاهد برخی از نمودهای این ارتباطات
از شرکت یکی از منفورترین سیاستمداران عربستان
(ترکی الفیصل)
در
مراسم مجاهدین گرفته
تا سفر حج نماینده حزب دموکرات به عربستان
هستیم.
·
وقتی از بی نظیری اشرف دهقانی سخن
می رود، به همین دلایل است.
·
اشرف دهقانی با دیگر اجامر
اپوزیسیون ضد جمارانی ـ ضد جمکرانی تفاوت جدی دارد.
1
·
اشرف دهقانی در این فراز از
«تحلیل» دست به افشاگری می زند.
·
برای درک بهتر محتوای این فراز از
«تحلیل» او نظری به بند قبلی «تحلیل» بی ضرر و ضرور است:
در
چارچوب سیاست امپریالیستی فوق،
تنش
های ماجرا جویانه با ماهیت ضد خلقی و ارتجاعی
نیز
بین رژیم های وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی ایران
و عربستان به وجود آمده و هر روز تشدید می گردد
و هر یک از این رژیم ها می کوشند
در
جهت ایجاد ناامنی و بی ثباتی در خاک دیگری
دست
به تلاش هائی بزنند.
·
در چارچوب سیاست امپریالیسم،
عربستان با ایران درگیر است و در چارچوب درگیری عربستان با ایران، مجاهدین خلق و
حزب دموکرات کردستان ایران تحت حمایت عربستان قرار گرفته اند.
·
ایراد بینشی و اسلوبی اشرف دهقانی
اما کجا ست؟
2
درست
در چهار چوب این سیاست امپریالیستی است
که
امروز دولت عربستان
با برخی نیروهای اپوزیسیون
از
جمله مجاهدین و حزب دموکرات
ـ
به طور آشکار و علنی ـ
ارتباط
برقرار کرده
و
ما شاهد برخی از نمودهای این ارتباطات
از شرکت یکی از منفورترین سیاستمداران عربستان
(ترکی الفیصل)
در
مراسم مجاهدین گرفته
تا سفر حج نماینده حزب دموکرات به عربستان
هستیم.
·
ایراد بینشی و اسلوبی اول اشرف
دهقانی حرکت در پهنه پدیده ها (نمود ها) ست.
·
می توان گفت که اشرف دهقانی دیالک
تیک پدیده و ماهیت را (ظاهر و ذات را) یا اصلا نمی شناسد، یا برسمیت نمی شناسد و
یا ـ در بهترین حالت ـ به شکل دوئالیسم همه چیز و هیچ بسط و تعمیم می دهد و تخریب
و مضمحل می کند.
·
ماهیت طبقاتی مجاهدین خلق و حزب
دموکرات کردستان ایران مسکوت گذاشته می شود:
3
·
تنها زحمتی که اشرف دهقانی در رابطه با مجاهدین خلق و حزب دموکرات کردستان
ایران به خود می دهد، تسلیت گفتن ترکی الفیصل (ساواکی عربستانی؟) به مریم رجوی و
شرکاء و زیارت حق رفتن حاج مصطفی است.
·
این همان فنومنالیسم (پدیده گرائی)
و یا ظاهر پرستی است که همراه همیشگی فرمالیسم است.
4
درست
در چهار چوب این سیاست امپریالیستی است
که
امروز دولت عربستان
با برخی نیروهای اپوزیسیون
از
جمله مجاهدین و حزب دموکرات
ـ
به طور آشکار و علنی ـ
ارتباط
برقرار کرده
·
ایراد بینشی و اسلوبی دوم اشرف
دهقانی، تطهیر ضمنی مجاهدین خلق و حزب دموکرات کردستان ایران است.
·
طریق و ترفند تطهیر آندو اما بطرز
مستوری صورت می گیرد که کشفش کار هر کسی نیست.
·
اشرف دهقانی در فراز قبلی این
«تحلیل»، عربستان سعودی و ایران جمارانی را هم تطهیر کرده و به آب زمزم شسته است.
·
همه این چهار مفسد فی الارض از دید
اشرف دهقانی نوکر امپریالیسم و مأمورین معذور اند.
·
استقلال اینها در حد ماجراجوئی
است.
·
نه کمتر و نه بیشتر.
5
·
شاید خود اشرف دهقانی به این کرد و
کار تطهیری خویش واقف نباشد.
·
آدمیان در دیالک تیک جبر و اختیار
عمل می کنند.
·
به همین دلیل، کرد و کار شان بخشا
اگاهانه است و بخشا جبری.
·
گاهی قلم و یا قدم آدمیان تحت
اختیار آنها نیست.
·
حافظ هم علیرغم خردستیزی متوجه این
حقیقت امر دیالک تیکی شده است:
بارها
گفته ام و بار دگر می گویم
که
من دلشده این ره
ـ نه
به خود ـ
می پویم
در
پس آینه
ـ طوطی
صفت ام ـ
داشته
اند
آن
چه استاد ازل گفت:
«بگو»،
می گویم
من
اگر خارم و گر گل، چمن آرایی هست
که
از آن دست که او می کشدم، می رویم
دوستان
عیب من بی دل حیران مکنید
گوهری
دارم و صاحب نظری می جویم
گر
چه با دلق ملمع می گلگون عیب است
مکن
ام عیب
کز
او رنگ ریا می شویم
خنده
و گریه عشاق ز جایی دگر است
می
سرایم به شب و وقت سحر می مویم
حافظ
ام گفت که خاک در میخانه مبوی
گو:
«مکن
عیب که من مشک ختن می بویم.»
·
تار و پود این غزل حافظ تأکید مؤکد
بر فرمانفرمائی بلامنازع جبر است.
·
حافظ ـ در تحلیل نهائی ـ جبرگرا
ست.
·
حافظ طرفدار «دترمینیسم»
ایدئالیستی ـ فاتالیستی ـ فئودالی ـ مذهبی است.
·
مراجعه کنید به فاتالیسم (سرنوشت
گرائی)، جبر (ضرورت)، اختیار (آزادی)،
دیالک تیک جبر و اختیار، دترمینیسم، ایندترمینیسم در تارنمای دایرة المعارف
روشنگری
6
در
پس آینه
ـ طوطی
صفت ام ـ
داشته
اند
آن
چه استاد ازل گفت:
«بگو»،
می گویم
·
آنچه حافظ استاد ازل می نامد، در
واقع، جایگاه اجتماعی او ست.
·
منافع طبقاتی او ست.
·
وابستگی او به اشرافیت بنده دار و
فئودال و روحانی است.
·
خاستگاه طبقاتی او و به عبارت دقیق
تر، پایگاه طبقاتی او ست.
·
الهام و دعاوی دیگر به دلیل بی
خبری از جبر قدر قدرت عینی سر هم بندی شده اند.
·
آثار هنری در بستر دیالک تیکی حبر
و اختیار تولید می شوند.
·
به همین دلیل افشاگرند.
·
در آیینه آثار هنری می توان ماهیت
طبقاتی هنرمند را باز شناخت.
7
درست
در چهار چوب این سیاست امپریالیستی است
که
امروز دولت عربستان
با برخی نیروهای اپوزیسیون
از
جمله مجاهدین و حزب دموکرات
ـ
به طور آشکار و علنی ـ
ارتباط
برقرار کرده
و
ما شاهد برخی از نمودهای این ارتباطات
از شرکت یکی از منفورترین سیاستمداران عربستان
(ترکی الفیصل)
در
مراسم مجاهدین گرفته
تا سفر حج نماینده حزب دموکرات به عربستان
هستیم.
·
دست خود اشرف دهقانی نیست.
·
استاد ازل امانش نمی دهد تا از
ماهیت طبقاتی مجاهدین و حزب دموکرات کردستان ایران و ضمنا خود فدائیان فئودالی پرده
بر دارد.
·
به همین دلیل به ذکر نمودها بسنده
می کند.
·
نمود هائی که مشتریان پیگیرتر و پر
و پا قرص تر از اشرف دهقانی دارند:
·
اجامر استالینیستی فکر و ذکری جز
این نمودها ندارند.
·
این نمودها را خود اجامر جماران و
جمکران هم کشف و افشا می کنند.
·
بخشی از چریک های فدائی فئودالی
سابق و بی بی سی گرای حی و حاضر، حتی به پدیده بازی های اشرف دهقانی خطر نمی کنند.
·
آنها مجاهدین خلق را سازمان نظامی
می نامند و هر جنایت و خیانت و کثافتش را به آب زمزم می شویند.
·
سؤال این است که چرا اشرف دهقانی
به ماهیت طبقاتی مجاهدین خلق و حزب دموکرات کردستان ایران نمی پردازد؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر