فریبرز رئیسدانا
(۱۳۲۷)
سرچشمه:
صفحه
فیسبوک روزبه نوید
ویرایش
و تحلیل از
مسعود
بهبودی
رییس
دانا:
آزادی
و عدالت از مسیر استقلال عبور می کنند
آمریکا
برای هیچ کس دموکراسی آور و آزادی آور نیست.
·
رئیس دانا پس از بسط و تعمیم دیالک
تیک ابزار و آماج به شکل دیالک تیک استقلال ـ عدالت و آزادی، از امریکا به عنوان
حامل دموکراسی و آزادی سلب اعتبار می کند.
·
این اما به چه معنی است؟
1
رییس
دانا:
آمریکا
برای هیچ کس دموکراسی آور و آزادی آور نیست.
·
این ادعای رئیس دانا ـ فی نفسه ـ
دال بر آن است که دموکراسی و آزادی آورده می شوند.
·
آنچه رئیس دانا قبول ندارد، این
است که ایالات متحده امریکا حامل آزادی و دموکراسی نیست.
·
دولت و یا مرجع دیگری اما می تواند
باشد.
·
اصحاب دین می گفتند که فلان چیز
مفید و مضر نازل می شود.
·
خدا مائده و آیه و غیره نازل می
کند.
·
خدا زلزله و سیل و طاعون و وبا
نازل می کند.
·
هر دانه باران را فرشته ای از
انبار باران الهی در آسمان به دوش می کشد و پایین می آورد.
·
روی این دانه باران نیز نوشته شده
که برای چه کسی است.
·
یعنی این دانه باران بطور مستقیم و
یا غیرمستقیم، بطور با واسطه و یا بی واسطه به خاطر چه کسی است.
ابر
و باد و مه و خورشید و فلک در کارند
تا
تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری.
شیخ
شیراز
2
رییس
دانا:
آمریکا
برای هیچ کس دموکراسی آور و آزادی آور نیست.
·
رئیس دانا خلایق را از این بابت
مطمئن می سازد که به آوردن دموکراسی و آزادی توسط ایالات متحده امریکا دل نبندند.
·
حتما بعدا خواهد گفت که جبرئیل
آزادی و دموکراسی کیست.
·
ایکاش قبلا می گفت که آزادی و
دموکراسی چیست؟
·
چون آخرالزمان است و هیچ چیز آن
نیست که ادعا می شود.
·
همه مفاهیم تحریف شده اند.
3
رییس
دانا:
«من»
کاسترو مشت محکمی بر نظم طبقاتی،
بر
عوام فریبی
زد
و
ماهیت شرورانه امپریالیسم را
افشا
کرد.
·
شهاب شهسوار هم از 124 هزار پیامبر،
استثنائا حضرت جرجیس را انتخاب کرده است که برای درک منظورش، باید در دریایی از
فانتزی شناور شد.
·
منظور رئیس دانا از «من» کاسترو
چیست؟
·
همان «من» (اگو) معروف روانکاوی فرید
و شرکاء است؟
·
همان «من» معروف در منگرائی و
اگوئیسم است؟
4
رییس
دانا:
«من»
کاسترو مشت محکمی بر نظم طبقاتی،
بر
عوام فریبی
زد
و
ماهیت شرورانه امپریالیسم را
افشا
کرد.
·
شهاب شهسوار هم در واویلا نه به
سراغ جرجیس اقتصاد دانی (اکونومی)، بلکه به مطب جرجیس پسیکولوگی (روانشناسی) رفته
است که «من» فیدل را آنتروپومورفیزه می کند.
·
به «من» فیدل تجسم انسانی می بخشد
و به صورت مشت زن قهار غول آسائی تصور و تصویر می کند که در آن واحد سه شق القمر
کرده است:
الف
«من»
کاسترو مشت محکمی بر نظم طبقاتی زد
·
«من» کاسترو اولا مشت محکمی بر
پوزه نظم طبقاتی زده است.
·
منظور از نظم طبقاتی چیست؟
·
«من» کاسترو ساختار طبقاتی جامعه و یا جهان
را به مشت و لگد بسته است؟
·
ساختارشکنی کرده است؟
·
چرا اکونوم ها و یا روانکاوها و
روانشناس ها به زبان آدمیزاد حرف نمی زنند تا بقیه منظور آنها را بفهمند؟
ب
«من»
کاسترو مشت محکمی بر عوام فریبی زد
·
«من» کاسترو ثانیا مشت محکمی هم بر پوزه
عوامفریبی زده است.
·
منظور رئیس دانا احتمالا افشای
عوامفریبی های امپریالیسم است.
پ
«من»
کاسترو ماهیت شرورانه امپریالیسم را
افشا
کرد.
·
«من» مشت زن کاسترو ضمنا «من»
افشاگر بوده است.
·
افشاگری رادیکال که دست به ریشه می
برد و ماهیت پلید امپریالیسم را افشا می کند.
·
این دعاوی رئیس دانا به چه معنی اند؟
ت
«من»
کاسترو ماهیت شرورانه امپریالیسم را
افشا
کرد.
·
این دعاوی رئیس دانا بدان معنی اند
که کاسترو دیالک تیکی از مشت و حرف بوده است.
·
به زبان ساده، هم مرد عمل بوده است
و هم مرد نظر.
·
هم صاحبعمل بوده است و هم صاحبنظر.
·
هم پارتیزان بوده است و هم سخنران.
·
هم در میدان عمل، ضد امپریالیست
بوده است و هم در میدان نظر.
·
چرا پیامبران کشور عه «هورا» و عا
«شورا» از صراحت سخن برخوردار نیستند؟
·
همه این مغلقگوئی ها را می شود در
یک جمله ناقابل تبیین داشت.
شهاب
شهسواری:
مرگ
فیدل کاسترو، بهانه ای شد تا سراغ فریبرز رییس دانا
ـ یکی
از اقتصاددانان معتقد به مکتب سوسیالیسم ـ
برویم
تا از او در مورد تاثیر انقلاب کوبا بر جهان
و همچنین تاثیر انقلاب کاسترو و یارانش بر
مبارزات مسلحانه در ایران بر علیه حکومت پهلوی بپرسیم.
·
شهاب شهسوار در این مقدمه مصاحبه،
رئیس دانا را و همزمان خود را معرفی می کند:
1
شهاب
شهسواری:
مرگ
فیدل کاسترو، بهانه ای شد
·
اگر فیدل می دانست که مرگش مؤثر تر
از زندگی اش خواهد شد، زنگ کوچکی به حضرت عزرائیل می زد و خلایق بهانه خواه بهانه
جو را شادمان می ساخت.
2
مرگ
فیدل کاسترو، بهانه ای شد تا سراغ فریبرز رییس دانا
یکی
از اقتصاددانان معتقد به مکتب سوسیالیسم
برویم
·
شهاب شهسوار، رئیس دانا را چنان
معرفی می کند که امر به خودش هم مشتبه می شود و خیال می کند که در جمهوری جماران
یک میلیون اکونوم (اقتصاد دان) وول می خورند.
3
مرگ
فیدل کاسترو، بهانه ای شد تا سراغ فریبرز رییس دانا
یکی
از اقتصاددانان معتقد به مکتب سوسیالیسم
برویم
·
مکتب سوسیالیسم یکی از مفاهیم امپریالیستی است.
·
هاشم رضی در زمان ممد رضا هم از
همین تعاریف فت و فراوان داشت.
·
آدم بدی نبود.
·
اگر حافظه خطا نکند، او هم
سوسیالیسم و کمونیسم و مارکسیسم و غیره را جزو ادیان و مذاهب جا می زد.
·
البته ضمنا همه این ادیان و مذاهب
را تازی زدائی و فرنگی زدائی می کرد:
·
سوسیالیسم را جامعه گرائی می نامید،
کمونیسم را احتمالا اجتماع گرائی و غیره.
·
رئیس دانا ـ در هر صورت ـ معتقد به
مکتب و یا مذهب سوسیالیسم است.
·
کدام سوسیالیسم؟
·
چون ما بلحاظ نظری با دو نوع
سوسیالیسم سر و کار داریم:
·
سوسیالیسم اوتوپیکی
·
سوسیالیسم علمی
4
یکی
از اقتصاددانان معتقد به مکتب سوسیالیسم
·
اکنون البته دهها نوع «سوسیالیسم»
وجود دارد:
·
از سوسیالیسم عربی تا سوسیالیسم
عجمی
·
از سوسیالیسم اسلامی تا سوسیالیسم مسیحی
5
تا
از او در مورد تاثیر انقلاب کوبا بر جهان
و همچنین تاثیر انقلاب کاسترو و یاران ش بر
مبارزات مسلحانه در ایران
علیه حکومت پهلوی بپرسیم.
·
حالا خود شهاب شهسوار معرفی می
شود:
·
در تندی و تیزی شهاب تردیدی نیست.
·
مسئله این است که آدرس غلط داشته
است:
·
کسی که می خواهد در رابطه با
انقلاب کوبا و کاسترو و غیره کسب فیض کند، قاعدتا باید به سراغ فیلسوفی و یا حداقل
مورخی برود و نه به سراغ اقتصاد دانی.
·
شهاب شهسوار باید حداقل از این
قضیه باخبر باشد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر