پروفسور دکتر الفرد کوزینگ
برگردان
تئوری حقیقت ماتریالیسم دیالک تیکی
۱۷
· شناخت عبارت است از وحدت مطلق و نسبی.
۱۸
· شناخت بیواسطه مطلق امکان ناپذیر است.
۱۹
· مطلق تنها به کمک نسبی می تواند شناخته شود و همیشه در نسبی، مطلق آشیان دارد.
۲۰
· تفکر انسانی بنا بر طبیعت خود قادر است به ما حقیقت مطلق را که از جمع حقایق نسبی ترکیب یافته است، نشان دهد و نشان هم می دهد.
۲۱
· هر مرحله ای از توسعه علم به این خرمن حقیقت مطلق دانه جدیدی می افزاید.
· اما مرزهای حقیقت هر قانون علمی نسبی اند و با توسعه بعدی دانش می توانند پهناورتر و یا تنگتر شوند.
· (لنین، «مجموعه آثار»، جلد ۱۴، ص ۱۲۹)
۲۲
· تمیز حقیقت نسبی از حقیقت مطلق برای درک روند توسعه دیالک تیکی شناخت از اهمیت اساسی برخوردار است.
۲۳
· فلسفه غیرمارکسیستی هرگز نتوانسته به علت این مسئله پی ببرد.
۲۴
· فلسفه غیرماکسیستی یا دچار رلاتیویسم شده و به انکار هر گونه حقیقت عینی برخاسته و یا دچار مطلق کردن دگماتیستی حقیقت شده است.
· مراجعه کنید به رلاتیویسم، دگماتیسم
رلاتیویسم
(نسبیت گرایی)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/7872
پایان
دگماتیسم
(جزم گرایی)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10705
پایان
جزمگرایی
(دگماتیسم)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14272
پایان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر