اثری از حسین رزاقی
سرچشمه:
صفحه فیسبوک
لیلا
گاف
سنگزاد
میم
پسیمیسم و یأس و نومیدی پایان فاعلیت (سوبژکتیویته)
انسان است.
یعنی پایان انسان وارگی و انسانیت انسان است.
پسیمیسم و یأس و نومیدی نشانه خریت آدمیان
است،
اگر نشانه خیانت آنها به امر پیشرفت اجتماعی و
بشریت نباشد.
پسیمیسم
و یأس و نومیدی و نیهلیسم (پوچیگرائی) نشانه دانائی نیست.
وسیله خودفریبی و عوامفریبی است.
اصولا دلیلی بر پسیمیسم و یأس و نومیدی وجود
ندارد.
چون برای هر مسئله ای راه حلی هست.
پری ناز
بى دليل اميد داشتن حكايت روزگار ما ست !
بگذاريد از خواب خوش و رؤياهاى شيرين برخيزيم
بگذاريد از خواب خوش و رؤياهاى شيرين برخيزيم
و بدانيم اگر در جهت بهبود شرايط مان تلاش نكنيم
و با اميد هاى بى دليل زمان را از دست بدهيم
رو به قهقرا حركت كرده اييم.
بگذاريد كمى نوميد باشيم
·
اوپتیمیسم و امید را باید نخست معنی کرد.
·
اوپتیمیسم و امید یعنی وقوف به قانونمندی های عینی طبیعت
و جامعه و تلاش فعال در جهت استفاده از آنها برای تغییر اوضاع.
·
امید منفعل و محض تماشا نه امید بلکه انتظار مبتنی بر بی
عملی است که صفتی مذموم و ارتجاعی است.
·
در ادبیات فئودالی ایران معنی امید را ظاهرا کسی نمی
داند و به همین دلیل، عوامفریبان و یا ساده لوحان، انتظار منفعل را امید جا می
زنند و یا تصور می کنند.
·
در نتیجه، ارتجاع فئودالی ـ روحانی گنجشک لال انتظار
ظهور منجی موهومی را ـ به عنوان مثال ـ رنگ می زند و به عنوان بلبل امید به خلایق قالب
می کند.
·
مبلغان نومیدی و یأس و پسیمیسم (بدبینی فلسفی و تاریخی) عمدتا نمایندگان طبقات اجتماعی واپسین اند.
·
فلاسفه امپریالیسم و فاشیسم اند.
·
روی هم رفته مرتجعین اند و دشمن خونخوار بشریت و پیشرفت
اجتماعی اند.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر