دکتر فرشید فریدونی
درنگی
از
یدالله سلطان پور
به
یاد
فرج الله میزانی
(جوانشیر)
۱
دولت فقط شامل قوای مجریه نمی شود بلکه آن ملتی را نیز در بر می گیرد که به خشونت دولتی تن می دهد.
دلیل این پدیده بستر مشترک فرهنگی و تاریخی است که طبقه ی حاکم و همچنین فرودستان جامعه را نیز در بر می گیرد.
دکتر فرشید فریدونی
معنی پدیده
را
هنوز
نمی داند.
وجه مشترک استالینیسم و تروتسکیسم
فقر مفهومی
و
فقر فلسفی
است.
اینکه دولت شامل ملت می شود، نه پدیده ای، بلکه ادعایی است.
ضمنا
ادعای غلط دکتر فرشید فریدونی است.
راستی پدیده چیست و چگونه تشکیل می یابد؟
پدیده
(نمود و صورت و ظاهر)
نتیجه تجرید خصوصیات مرئی و ملموس و محسوس مهم چیزها و پدیده ها و روندها و سیستم های هستی
است.
تفاوت فرم با پدیده
در این است
که
پدیده
در برگیرنده مهم ترین مشخصه فرمال چیزها و پدیده ها و روندها و سیستم های هستی
است.
در حالیکه فرم در برگیرنده همه مشخصات مرئی و ملموس و محسوس چیزها و پدیده ها و روندها و سیستم های هستی
است.
یعنی
فرم
به
لحاظ کمی
غنی تر از پدیده است.
پدیده
اما
به
لحاظ کیفی
غنی تر از فرم
است.
ما
فرم و پدیده را در دیالک تیک های زیر داریم:
دیالک تیک فرم و محتوا
دیالک تیک پدیده و ماهیت
دیالک تیک فرم نمودین (پدیدتی) و محتوای ماهوی
۲
دکتر فرشید فریدونی
دولت فقط شامل قوای مجریه نمی شود بلکه آن ملتی را نیز در بر می گیرد که به خشونت دولتی تن می دهد.
دولت فقط شامل قوای مجریه نمی شود بلکه آن ملتی را نیز در بر می گیرد که به خشونت دولتی تن می دهد.
دلیل این پدیده بستر مشترک فرهنگی و تاریخی است که طبقه ی حاکم و همچنین فرودستان جامعه را نیز در بر می گیرد.
به این صورت که تسلط طبقه ی حاکم با رجوع به درک روزمره موجه
و
از طریق زبان روزمره
گسترش می یابد.
عجب دلیل عجق ـ وجقی!
چون طبقه حاکمه و توده
بستر مشترکی دارند،
پس دولت دربرگیرنده ملت هم است.
کسانی که دم از مارکسیسم می زنند،
از الفبای مارکسیسم بی خبرند.
دلیل سلطه طبقه حاکمه بر توده
به
نظر دکاتر
نه
دلیلی زیربنایی ـ اقتصادی
نه
دلیلی ناشی از فرم مالکیت بر وسایل اساسی تولید جامعه
نه
نتیجه غصب وسایل تولید توده توسط اقلیت انگل و ستمگر
بلکه
درک روزمره
و
زبان روزمره
است.
یعنی
چیزی بند تنبانی
است.
چون سلطه طبقه حاکمه بر توده
با
رجوع به درک روزمره (مثلا سطح شعور توده)
و
از
طریق زبان روزمره (فرم تبیین وتفهیم شعور طبقه حاکمه به توده)
توجیه می شود،
بنابرین
دولت باید شامل ملت هم باشد.
غافل از اینکه در جوامع برده داری و فئودالی
طبقه حاکمه
نیازی به توجیه سلطه خود نداشته است.
توده به زور و به ضرب شلاق و شمشیر
به غل و زنجیر بردگی و بیگاری
کشیده شده است.
ضمنا
در دولت های نظامات برده داری و فئودالی
ملت
هنوز
تشکیل نیافته است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر