۱۴۰۰ بهمن ۱۵, جمعه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۶۱)

Frauenbild

هانی شافت

(۱۹۲۰ ـ ۱۹۴۵)

و

یاران

رزمندگان آنتی فاشیست کمونیست شهید از هلند

 

میم حجری

 

۱۵۴۲

 مآندنش‌ بوی‌ِ رَفتن‌ میداد‌ ، و رَفتنش بویِ مآندن ... کدام را باور کنم
پیشیکا

فکر می کنید که خودش می داند که چه می خواهد؟
خلایق در عصر یأجوج و مأجوج
گیجند.
باید
بی اعتنا به این و آن
روی پای خود ایستاد
و
خود را باز یافت
و

از گیجی نجات یافت
 

۱۵۴۳
آدما بازي كردن رو دوست دارن

اين تويي ك انتخاب ميكني هم بازيشون باشي يا اسباب بازيشون
رها

این اندرز را اگر تعمیم دهیم
یعنی
اگر
«تو»
را
هم جزو آدم ها محسوب داریم
اندرزیت خود را از دست می دهد.
چون در این صورت «تو»
هم
مثل آدم ها
با همنوعانت بازی می کنی
و راجع به ات
تصمیم  گرفته می شود.
روابط
دیالک تیکی اند:
یعنی آدمها
همه برای همدیگر
هم
همبازی اند
و
هم اسباب بازی.
هم
انتخاب می کنند
و
هم
انتخاب می شوند

 

۱۵۴۴
آره.
فقر بدترین بدبختی است.
فقر اما فقط فقر مادی و مالی نیست.
فقر می تواند فقر فکری هم باشد.
ما با دیالک تیکی از بی همه چیزی (پاوپریسم) مادی و بی همه چیزی فکری (روحی)
سر و کار داریم.
 

۱۵۴۵
بعضی وقتها از خودِ واقعیت خیلی دور میشی
رها

سکنه جن ـ قوری به اصطلاح اسلامی
چه رهبر و چه رهی
خیال میکنند که واقعیت فقط در روابط بندتنبانی خلاصه می شود
۹۹ درصد مواعظ و تویت ها
مربوط به پیدا کردن جانان است
و
نه مربوط به پیدا کردن جان

بیجان (مرده، بی فهم و فراست و فکر و فرهنگ)
اما
نمی تواند جانان پیدا کند

۱۵۴۶
خوشا فضایی که در آن به باد سپردنِ یادها ممکن شود.
ماریا

به باد سپردن یادها

محال است.
ذهن بشر
آیینه است
آیینه تر از هر آیینه ای است
همه چیز دور و بر هرکس در تمامی عمرش
در این آیینه منعکس می شود
و
ثبت و ضبط می شود.
حافظه بشر همین است.
خیلی ازا نعکاسات
بدون وقوف حریف
صورت می گیرند و ذخیره می شوند.
چه بسا
روح حریف از این انعکاسات خبر ندارد.
فراموش کردن انعکاسات ته نشین شده در اعماق ضمیر

محال و امکان ناپذیر است.
هر کس با برخی از این انعکاسات خودپو و خود به خودی و غیر ارادی
برای اولین بار در عالم خواب
آشنا می شود.
انعکاس یکی از مهم ترین مفاهیم تئوری شناخت مارکسیستی ـ لنیینستی است.

 

۱۵۴۷
ذهن همان مغز است
که پس از مرگ
تجزیه می شود به اجزای متشکله اش

 

۱۵۴۸
آشنایی با شور
و جدایی با درد
و نشستن در بُهت ِ فراموشی یا غرق ِ غرور ؟
سینه ام آئینه ای ست،
با غباری از غم
تو به لبخندی از آئینه بزدای غبار
آشیان ِ تهی ِ دست ِ مرا
مرغ ِ دستان ِ تو پُر می سازند
آه مگذار ، که دستان من آن
اعتمادی که به دستان ِ تو دارد به فراموشی ها بسپارد
آه مگذار که مرغان ِ سپید دستت
دست ِ پُر مهر ِ مرا سرد و تهی بگذارد...
«حمید مصدق»
 

۱۵۴۹
دسته بندی؟
منظور «ما زنان» از دسته بندی،
طبقه بندی و یا کلاسیفیکاسیون است
و منظور از زادآوری
 تولید مثل است؟
دسته بندی کاربرد دیگری دارد

 

۱۵۵۰
درجه خطرناکی ویروس کرونا
 بستگی به موتاسیون مربوطه دارد.
موتاسیون اومیکرون
 به عنوان مثال
 مثل موتاسیون دلتا خطرناک نیست.
معتدل است.
اصلا به بیمارستان نمی کشد.
بهتر است تست بدهید

 

۱۵۵۱
آزمایش
به این لیست می توان یک میلیون مورد دیگر را هم اضافه کرد.
تجربه (پراتیک)
هم
زادگاه اندیشه
 است.
یعنی
از تجربه هم می توان دانش اموزی کرد
و
هم
محک عینی و علمی تعیین صحت و سقم اندیشه و نظر است.
حافظ هم می دانست:
خوش بود چون محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

 

۱۵۵۲
« در میان فراریانی که به خارج از کشور گریخته اند فعالیت های تب آلودی آغاز می شود، گروه های حزبی گوناگونی تشکیل می شود و یکدیگر را متقابلا متهم می سازند که موجب به لجن فرو رفتن ارابه ( انقلاب) گشته و بدین ترتیب، خیانت و تمام انواع ممکنه از گناهان کبیره را به یکدیگر نسبت می دهند ....... سوگند می خورند که تا بیست و چهار ساعت دیگر!! مجددا حمله آغاز شده و این بار پیروزی حتمی است و در این رابطه حتی مشاغل دولتی را تقسیم می کنند، طبیعی است که این حساب ها غلط از آب در می آید و به دنبال خود سرخوردگی پشت سرخوردگی به همراه می آورد. از آنجا که آنها نتایج را ناشی از خطا های تصادفی افراد تلقی می کنند. لذا بر اتهامات متقابل آنها افزوده می شود و بدینگونه تمام جریانات به دعوا و مرافعه منتهی می شود .....هر کس در این میان از خرد و آگاهی لازم برخوردار باشد خود را از این جار و جنجال های بیهوده کنار کشیده و به کار موثرتری می پردازد.....»
فردریش انگل

 

۱۵۵۳
ما در اجتماعی زندگی می‌کنیم که در آن جایی برای آزادمردان نیست.
تنها کشیشانی در امانند که مذهب را به خدمت حکومت و بانک بگمارند و هنرمندانی که هنر خود را بفروشند و حکیمانی که با دانش خود سوداگری کنند. بقیه هم هر قدر که معدود باشند به زندان می‌افتند، تبعید می‌شوند و تحت نظر قرار می‌گیرند، مشروط بر اینکه مامور حاکم بنا به مقتضیات، سرشان را بی‌صدا زیر آب نکند.
نان و شراب
 اینیاتسیو سیلونه

ایگناتسیو سیلونه خودش حقوق بگیر سازمان سیا بوده است.
فوت و فن خودفروشی را باید بهتر بداند.
ضمنا نان و شراب در تطهیر کشیش و کلیسا ست.
فرهاد نخوانده ملا شده است.
خدا بر شیرین رحم کند.
 لامصب ما ده میلیون اندیشه منتشر کرده ایم.

 

۱۵۵۴
آره.
مشد البرت.
برای افغانستان اما گذار از فئودالیسم به کاپیتالیسم گام مهمی به جلو بوده است.
آماج انقلاب دموکراتیک هم همین بوده است.
انقلاب دموکراتیک
یعنی انقلاب ضد فئودالی، ضد برده داری (ضد بچه فروشی و بچه خری)

 

۱۵۵۵
بهداشت نیوز :
تحقیقات نشان می دهد که خوردن سیر باعث افزایش جذابیت مردان می شود.

آره.
بوی گند دهن هر نر
زن ربا ست

۱۵۵۶
مرا که عمر به وقت شراب می‌گذرد
به جز دمی که خرابم خراب می‌گذرد
محمد سهرابی

منظور مش سهراب

از
وقت شراب
چیست؟
انگار شراب چیزی از جنس صبحانه و نهار و شام است

 

۱۵۵۷
دیشب بخاریو گذاشتم رو شمعک و تو اتاق سرد خوابیدم و الان گلوم درد میکنه
زهره

این کار خوبی نیست.
یا باید از بخاری صرفنظر کرد
یعنی به اتاق سرد عادت کرد
و
یا باید از بخاری برای تنظیم دمای اتاق استفاده کرد

۱۵۵۸
اگر فامیل بدرد می‌خورد عزیز من نوح نبی چندتا گاو و گوسفند با خودش سوار کشتی نمی‌کرد
ماه


نوح
خانواده اش
را
هم سوار کشتی کرده بود.
فقط پسرش
حوصله همنشینی با گاو و خر و عنتر را نداشت و سوار نشد
پسر نوح با خرد وران بنشست
بی خیال سیل و توفان شد

 

۱۵۵۹
همه روندهای روانی و روحی و فکری و معرفتی و عاطفی و احساسی
تحت کنترل مغز اند.
مغز
نتیجه تکامل غول آسای چندین صد هزار ساله است
مغز
معرکه است.
اگر به کوچه ما آمدی
تو
مغز بیار

۱۵۶۰
روزی حاکمی در قصرخود نشسته بود که از بیرون قصر صدای سیب فروشی را شنید که فریاد میزد:
“سیب بخرید! سیب خوشمزه دارم
۵ سکه طلا برای ۵ سیب



این حکایت


مبتنی بر خرافه ای است که بنا بر آن،

«شاه خودش آدم خوبی است. اطرافیانش بد اند.»


سعدی

این خرافه را در قالب تئوری عوامفریبانه شبان (شاه) ـ گرگ (اطافیان شاه) ـ گله (توده مولد و زخمتکش)


ریخته است.


در این تئوری سعدی

مقصر اصلی نه شبان و یا شاه


بلکه گرگ و یا اطرافیان شاه


جا زده می شود


اگر روزی توده به تنگ آید و راهی دربار شود


شاه به توصیه سعدی


گرگی را به جرم بیداد به دست جلاد می سپارد


و


توده عاصی

با مشاهده ماجرا


هم به هراس می افتد و هم از مکافات عمل گرگ خشنود می گردد


در نتیجه با دست درازتر از پا به خانه برمی گردد


و


سیستم حاکم


دست نخورده می ماند.


مقصر در کشتارها هم مشتی شکنجه گر و آدمکش و تروریست و ساواکی و خبرچین و سپاهی و بسیجی قلمداد می شوند


و


نه
هیئت حاکمه.


چه رسد به طبقه حاکمه که همه کاره است و بی نام و نشان است.


 

۱۵۶۱
چرا.
همه چیز رشد کرده و توسعه یافته است.
تراکتور
نتیجه توسعه خیش و گاو و گاوآهن و دهقان است.
کمباین
 نتیجه توسعه داس و دروگر و خرمنکوب و گونی و کشاورز است

 

۱۵۶۲
این منطق پسرا که به دختر خوشگل پیشنهاد نمیدن چون فکر میکنن جواب رد میشنون یا اینکه طرف بخاطر چهره اش ادم وفاداری نیست از کجا میاد
پرست

پیشنهاد نمیدهند و یا گیر نمی دهند؟
مگر از عشق فرهاد عمله
به شیرین ملکه
خبر ندارید؟
مگر از عشق چوپان رو سیاه
به دختر پادشاه بی خبرید؟
مگر از رؤیای خرکی دختران راجع به خواستگاری شازده ای تو دل برو
خبر ندارید؟

 

۱۵۶۳
کتاب ها را کنار بگذار
و
خوداندیشی پیشه کن
مثل ما

 

۱۵۶۴
زباله گردی؛ آخرین راه امرار معاش
زباله‌گردی نماد اقتصاد مبتنی بر ستم طبقاتی است که از سوی رژیم «ولایت فقیه» بر توده‌های کار و زحمت تحمیل می‌شود.
ما زنان



مفهوم زباله گردی


به احتمال قوی


مفهوم دقیقی نیست.


شاید بهتر باشد که از مفهوم زباله زدایی (رفتگری غیر دولتی)


استفاده شود.


زباله زدایی توسط بخش بیکار جامعه


چه زن و چه نر


و


چه بسا عمدتا نر


خاص ج. ا. نیست.


در شهرهای بزرگ ترکیه


شاید دهها هزار کرد و سوری و کولی


در عرصه زباله
زدایی


به طور مجاز و ممنوع


گلیم زندگی از موج به در برند.


در متروپل های امپریالیستی هم کم و بیش شاهد این نوع زباله زدایی


در

مقیاس کمتری


هستیم.


دلیلش این است


که


در

جمکران و ترکیه و ممالک افریقایی و امریکای لاتین


بخش زباله زدایی دولتی و خصوصی صنعتی و مدرن


فعال


نیست


و


یا


به طرز فراگیری فعال نیست.

در برخی از شهرهای ترکیه زحمتکشان این بخش حتی تعاونی خاص خود را تشکیل داده اند تا از مزاحمت پلیس نجات یابند

۱۵۶۵

چرا در روان تحلیلی، سوال مراجع را با سوال پاسخ می دهیم؟


سوال هایی ‌که مراجع از روانکاو می پرسد، در واقع پرسش هایی ست که از خود می پرسد و پاسخش نزد روانکاو نیست.



 

مراجع؟


ای زبان بینوای فارسی


کجایی؟


مراجع

جمع مرجع است.


مرجع یعنی محل رجوع، فردی که به او رجوع می شود.

مثلا مراجع تقلید

یعنی مجتهدین


و


نه


مراجعه کننده و مشتری و مقلد.


بیماری که به روانکاو مراجعه می کند


پخمه است.


روانکاو


جوابی برای پرسش های بیمار ندارد.


برای اینکه روانکاوی علم به معنی واقعی کلمه نیست.


نوعی عوامفریبی است


به همین دلیل روانکاو کذایی


قادر به درک و توضیح امراض روانی نیست  

مراجعه کنید

به

 روانکاوی

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5614

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5613



ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر