
پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
ارزش
۱۴
· تئوری های عمدتا پوزیتیویستی نیز همان هدف را دنبال می کنند.
· ولی به مخالفت تند و تیز با نظریات و طرح های فوق الذکر تظاهر می کنند و در لفافه انتقاد به حق از ایراسیونالیسم (خردستیزی) تزهای خرافی زیر را با آب و تاب تمام و تمام تبلیغ می کنند:
الف
· تز «عاری از ارزش بودن» را
ب
· تز «عاری از ایده ئولوژی بودن» را
پ
· تز «خنثایی و بی تفاوتی سیاسی ـ ایده ئولوژیکی» را
۱۵
· در این تئوری های عمدتا پوزیتیویستی ادعا می شود که تصورات ارزشی و ایده ئولوژی ها یا به طور کلی بی معنی اند و یا قابل نقد علمی و اثبات علمی ـ تاریخی نیستند.
۱۶
· این تئوری های عمدتا پوزیتیویستی خودشان ایده ئولوژیکی اند.
· برای اینکه آنها تصورات ارزشی و ایده ئولوژی ها را در مشروطیت شان (اشتراط شان) با مناسبات تولیدی مادی و مناسبات طبقاتی مادی نمی بینند.
۱۷
· این تئوری های عمدتا پوزیتیویستی هم مخالف ایده ئولوژی به طور علمی اثبات شده و انقلابی طبقه کارگر و حزب طبقه کارگرند و هدف شان تحت تبعیت کورکورانه ایده ئولوژی حاکم در کشورهای سرمایه داری قرار دادن زحمتکشان و مانی پولاسیون فکری آنها ست.
· مانی پولاسیونی که توسط سیستم امپریالیستی دم به دم انجام می یابد.
۱۸
· در جامعه شناسی بورژوایی با مسئله ارزش، تلاش زیر در پیوند قرار دارد:
· تفسیر مفاهیمی از قبیل «مناسبات اجتماعی» و «گروه ها» به معنی ایدئالیسم تاریخی (ضد ماتریالیسم تاریخی).
· مراجعه کنید به درک ماتریالیستی تاریخ، درک ایدئآلیستی تاریخ، ماتریالیسم تاریخی
ماتریالیسم دیالک تیکی و ماتریالیسم تاریخی
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8001
۱۹
· جامعه شناسی بورژوایی مفاهیم فوق الذکر را از دترمینیته (تعین) به واسطه مناسبات جامعتی و مناسبات طبقاتی انتزاع و ایزوله می کند و آنها را ناشی از تصورات ارزشی جا می زند.
پایان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر