پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
علم
ادامه
۷۹
· بدین طریق، در ۱۵۰ سال اخیر، فرجه زمانی از اکتشافات علمی تا استفاده عملی و در نتیجه مؤثریت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی معارف (شناخت ها) به سرعت کاهش یافته است.
۸۰
· رشد همگام علم و تولید در حال حاضر، با تسریع چشمگیری همراه است.
۸۱
· علم عمدتا به مدد فن اندازه گیری و فن تنظیم مدرنتر در کلیه عرصه های تولید نفوذ می کند و آن عرصه ها را دستخوش تحول می سازد.
۸۲
· علم، همزمان بر مبنای اصول علمی جدید، رشته های تولیدی کاملا جدیدی را پدید می آورد.
۸۳
· علم به دلیل سرعت توسعه اش، به لحاظ سطح شناخت از تولید فراتر رفته است و قادر به تعیین سمت و سوی علمی تولید گشته است.
۸۴
· برای توسعه کشور ما (آلمان دموکراتیک)، پژوهش سمت و سوی علمی از اهمیت درجه اول برخوردار است.
۸۵
· علم هر چه سریعتر توسعه یابد، فن و تولید می توانند به همان ندازه سریعتر توسعه یابند.
· برای اینکه نتایج پژوهش امروز، تعیین کننده سطح تولید و مؤثریت تولید فردا هستند که ضمنا تعیین کننده جایگاه دول سوسیالیستی در جهان و اعتبار آنها هستند.
۸۶
· علم نقطه آغازینی (مبداء) برای طرح ریزی و تحقق خطوط استراتژیکی توسعه ساختاری اقتصاد ملی آلمان دموکراتیک است و سهم عظیمی در تشکیل سیستم اقتصادی سوسییالسم به طور کلی به عهده دارد.
· منظور از خطوط استراتژیکی، مثلا مکانیزاسیون و اوتوماتیزاسیون سراسری و تار و پودی روندهای تولید است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر