پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
علم
ادامه
۳۱
· انقلاب سوسیالیستی در آلمان دموکراتیک از همان آغاز، بخش انتگراتیو (همپیوندساز) مبارزه میان دو سیستم جهانی امپریالیستی و سوسیالیستی بوده است.
۳۲
· به برکت قوت و مبارزه سیستم جهانی سوسیالیستی بوده که پس از جنگ جهانی دوم (۱۹۴۵) جلوی جنگ دو سیستم جهانی در آلمان و اروپا گرفته شده است.
۳۳
· در نتیجه، مبارزه طبقاتی به عرصه های زیر منتقل شده است:
الف
· به عرصه ایده ئولوژی و فرهنگ
ب
· به عرصه علم و فن
پ
· به عرصه اقتصاد
۳۴
· سرمایه داری انحصاری ـ دولتی وارد مسابقه در عرصه های اقتصادی، ایده ئولوژیکی و علمی با سیستم جهانی سوسیالیستی شده است.
۳۵
· در نتیجه، باید در عرصه علم کلیه ظرفیت های موجود در جامعه سوسیالیستی را به خدمت گرفت تا برتری سوسیالیسم در این عرصه نیز نمودار گردد.
۳۶
· ساختمان سوسیالیسم در آلمان دموکراتیک، تحت شرایط انقلاب علمی و فنی صورت می گیرد.
· مراجعه کنید به انقلاب علمی و فنی
۳۷
· توسعه علم و فن به مثابه محرکه پیشرفت جامعتی، نقش تعیین کننده ای کسب می کند.
۳۸
· علم از سویی باید چنان توسعه یابد و به کار بسته شود که از عهده انجام فونکسیون اجتماعی خود برآید و به مثابه شالوده (مبنای) تئوریکی برای پلان بندی و رهبری (هدایت) روندهای جامعتی و کل توسعه جامعه، به تشکیل سیستم جامعتی توسعه یافته سوسیالیسم خدمت کند.
۳۹
· هدف این است که به کمک علم تسلط بر روابط سیستمی و پیوندهای سیستمی چنان صورت گیرد که مسئله طبقاتی به نفع سوسیالیسم حل شود.
۴۰
· از سوی دیگر علم و فن باید چنان توسعه یابند که منطبق با امکانات مادی و فنی و مالی عینا (به طور عینی) موجود در آلمان دموکراتیک و منطبق با ساختار اقتصاد ملی و با ظرفیت های علم در آن باشد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر