سرچشمه:
صفحه فیسبوک
عبدالتراب
احمدی
آرامش
دوستدار ( ۱۳۱۰ خورشیدی)
فیلسوف
ایرانی
اثر:
امتناع تفکر در فرهنگ دینی
تحلیلی از گاف
سنگزاد
·
این اولین کلام
قصاری است که حریفی از آرامش دوستدار منتشر کرده است.
·
آرامش دوستدار
بزعم بعضی ها «فیلسوفی ایرانی» است.
·
چشم همه عیرانیان
به فلاسفه عیرانی روشن.
·
وقتی روح الله
خمینی، امامی انقلابی، کوسه، آیت اللهی متجدد و مدرن، ناصر مکارم شیرازی و
عبدالکریم سروش فیلسوف، صادق خلخالی آیة الله، هادی غفاری لیبرال باشد، آرامش دوستدار
هم می تواند فیلسوف باشد و هارت و پورت کند و نوچه بجوید و بیابد و خوش باشد.
·
ما همین کلام
قصار فیلسوف عیرانی را به درخواست حریف محترم مورد تأمل قرار می دهیم تا ببینیم
ماست فیلسوف چند من کره دارد.
·
ظاهرا فیلسوف عیرانی
می خواهد تعریفی فلسفی از مفهوم «من اسلامی» بدهد.
·
اما مفهوم «من
اسلامی» فیلسوف حاکی از چیست؟
2
·
برای کشف سطح توسعه
فکری و اسلوبی فیلسوف بهتر است یک پله مفهومی بالاتر رویم.
·
آنگاه مفهوم «من
اسلامی» جای خود را به مفهوم عامتری به نام «من دینی» و یا «من مذهبی» خواهد داد.
·
چون اسلام در هر
صورت دینی و مذهبی است.
·
اسلام یکی از ادیان
و مذاهب آسمانی است.
·
بسان یهودیت و
مسیحیت و غیره.
·
اما تعریف «من»
بر اساس باور مذهبی به چه معنی است؟
·
تعریف «من» یعنی تعریف
افراد بشری بر اساس باور مذهبی و یا بر اساس باور بطور کلی به معنی نمایندگی جهان
بینی ایدئالیستی است.
·
یعنی به معنی
مقدم دانستن روح بر ماده، شعور بر وجود است.
·
در این مورد
بخصوص بمراتب بدتر، به معنی مقدم دانستن شعور مذهبی، یعنی شعور وارونه بر وجود
است.
·
این اما به چه
معنی است؟
4
·
این ـ قبل از همه
ـ به معنی وارونه بینی، وارونه نمائی و وارونه اندیشی فیلسوف عیرانی است.
·
فیلسوف عیرانی
جهان و مافیها را پا در هوا می بیند و نشان می دهد.
·
خدا کند که خودش روی
کله اش راه نرود.
5
·
این ضمنا به معنی
همفکری فلسفی و یا همسنگری جهان بینانه فیلسوف عیرانی با اسامه بن لادن، ملا عمر، داعش،
عبدالکریم، امام خمینی، آیت الله کوسه و کرگدن و کفتار و غیره است.
·
همه ملاهای وطنی
و بین المللی همین معیار و ملاک مرزبندی را تبلیغ می کنند و به خدمت می گیرند و
حسابی جون می ستانند و خون می ریزند:
·
آنها هم همه از
دم، از «من اسلامی»، «من یهودی»، «من مسیحی»، «من ملحد» و حتی رادیکال تر و افراطی
تر از فیلسوف عیرانی از «من شیعی»، «من بهائی»، «من علی اللهی»، «من سنی» و غیره
دم می زنند و تیشه بر ریشه حتی «من» های اسلامی فرود می آورند.
·
داعش های عیرانی
و عربی دیری است که همین «من مذهبی» را جامه عمل می پوشانند.
·
مثلا به مثابه
بمب متحرک به گله زوار امام حسین می زنند و همراه با خود صدها نفر را هم به بهشت
برین می برند تا با قاتل و مقتول همه با
هم به عیش و عشرت ابدی با حوریان و غلمانان بپردازند.
·
عجب فیلسوفی و
عجب فرمولبندی عجق ـ وجقی!
·
مفهوم من در آوردی
«همه سوهای درونی و برونی» به معنی است.
·
فیلسوف عیرانی این
مفهوم تق و لق را به احتمال قوی از فیلسوفی عامریکائی یا عروپائی، بطرز دست و پا شکسته ای ترجمه کرده
است.
·
منظور فیلسوف عامریکائی
و یا عروپائی هم احتمالا «همه مظاهر روحی و مادی و یا ذهنی و عینی، سوبژکتیو و اوبژکتیو»
بوده است.
·
من اسلامی فیلسوف
عیرانی در هر صورت محکوم خدا و رسول او ست.
از کرامات شیخ ما چه عجب:
پنجه را باز کرد و گفت:
«وجب»
·
اکنون سؤال چسبناک
سمجی بر لب هر شنونده و خواننده می نشیند:
·
مگر من یهودی و
یا من مسیحی و یا من مذهبی دیگر، محکوم خدا و رسول خدای خاص خود نیست؟
·
از فیلسوف عیرانی
و حواریونش چه پنهان که «من» های فوندامنتالیسم یهودی در ملأ عام تلی از انجیل های
حضرت عیسی را به فتوای خمینی خود به آتش می کشند.
·
و «من» های مسیحی
در فرم های نمودین وحشت انگیز و خونخوار کوکلوس کلان و غیره به فرمان کوسه های خود
حتی خانه های سفید پوستان را که سیاه پوستی را به عنوان کنیز و کلفت داشته اند، به
آتش می کشند.
·
رمان هائی که در
اروپا راجع به شیوه تفکر و زیست مسیحیان مؤمن منتشر شده از ذلت فکری بمراتب بدتر آنان
حکایت دارند.
·
پس از شنیدن و
خواندن این رمان ها هر بنی بشری دست به دعا برمی دارد که کاش خریت آنها به اندازه یکصدم
خریت هم وطنان فیلسوف عیرانی باشد.
·
شاهدان خرفت و
پرخور یحوه کجا و شیعیان معقول و مظلوم عیرانی کجا!
·
مراجعه کنید به فوندامنتالیسم
چیست؟ در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
ادامه دارد.
ویرایش:
پاسخحذفمفهوم من در آوردی «همه سوهای درونی و برونی» به چه معنی است؟
با پوزش