۱۳۹۳ خرداد ۲۰, سه‌شنبه

هماندیشی با مسی فتحی(5)


نقض اخلاق در پرده اخلاق طلبی !
ادب را باید از دوستان مجازی یاد گرفت  و جواز اخلاقی‌ را هم در همین جا صادر کرد.
 بخصوص آنها که هر بار جوابی برای دادن ندارند و سعی‌ می کنند با این تاکتیک و روش خانم، آقا ادب را رعایت کنید، البته ابتدا با اخلاقی‌ کردن مسئله و بعد با توهین   به طرف مقابل، شما را به سکوت وا دارند.
کافی‌ است نقدی از طرف شما در مورد نظریه شخصی که بحث را به راه انداخته بگذارید، همه دوستان این شخص شما را تار و مار می کنند.
البته بدون هیچ نوع تابوی اخلاقی‌!
اینجا اخلاق معنی ندارد.
از طرز لباس پوشیدن تا مدل مو تا ریش و سیبیل، خلاصه هر چیزی که دم دست شان باشد برای خفه کردن شما و خالی‌ کردن میدان استفاده می کنند.
 اگر میدان را خالی‌ نکنید و عقب نشینی نکنید، مدال‌ های متعددی به شما تعلق می گیرد:
 مثلا شما اختلال روانی‌ و روحی‌ دارید و یا اختلالات دیگری که معلوم نیست این همه اطلاعات را در این ۲ دقیقه و در رابطه با نقد شما و با این سرعت از کجا به دست آوردند!؟
البته فراموش نکنید اگر از آنها بپرسید که چرا پیشداوری می‌کنید و یا به چه دلیل و فاکتی به این نتیجه رسیده اید و یا به آنها بگویید که پیشداوری به حماقت نزدیکتر از نا آگاهی‌ است، اینجا ست که دیگر از حد خود تجاوز کرده اید و اگر به فحش‌های رکیک و پایین تنه نرسد، باید خوشحال و خشنود‌ باشید!
اگر به آنها برای مثال بگویید که این نظریات شما خزعبلات نئو لیبرالیستی و پسامارکسیستی است، توهین کرده اید
اینجا ست که اول به شما الفاظی مثل اوباش، احمق، خشک مغز و .. داده می شوند.
 اما دقت کنید که اینها هیچکدام توهین نیستند بلکه "نظریه" شما توهین و غیر اخلاقی‌ است.
چرا که شما یک احمق، اوباش خشک مغز و در آخر روانی‌ هستید.
شما به عنوان یک انقلابی‌ و بخصوص یک کمونیست حق انتقاد کردن ندارید.
 نقد در بین این افراد مقوله‌ ای غیر قابل درک و به معنی توهین است.
تا جائیکه ممکن است از آنها و از نظریات شان تعریف و تمجید کنید، سعی‌ کنید حتی الامکان زیر همه نظریات آنها هر قدر هم که بی‌ معنی‌ و نا مربوط به موضوع بحث  باشند و یا حتی تحریف موضوع بحث باشند، یک علامت لایک بگذارید.
مبادا دل کسی‌ را برنجانید و محیط بحث را غیر دوستانه کنید!
بخصوص اشخاصی که با علامت صلح و با گردنبندی از گًل و با ضرب المثل های گاندی در راهند.
البته فراموش نکنید که همه اینها موافق با آزادی بیان و آزادی فردی در طرز لباس پوشیدن و...و همینطور معتقد به دموکراسی ناب و لیبرالیسم ناب هستند
 اما تا جائیکه از نظرات شان استقبال کنید و لایک هم یادتان نرود.
و تنها کسانی که اینجا خشک مغز و دگم اند، کسانی هستند که با پرنسیب و اصول علمی‌ و سیاسی و کنکرت و رادیکال با موضوع بحث روبرو می شوند و آن را نقد می کنند.
در همین لحظه است که این دسته، گروه ویا آن شخص با موعظه ‌های اخلاقی‌ کذایی خود و با ادعاهای آزاده و بخشنده‌، تولرانت و لیبرال تبدیل به یک شخص ایگنورانت، غیر حرفه ‌ای و خشک می شود و ذات  خود را رو می ‌کند.
اینها اکثرا به طور گروهی دست اندر کارند، یکی‌ به خزعبلات دیگری لایک می گذارد، اگر از دوست او انتقاد کنید، با تمام گروه طرفید!
دسته دیگر هم که به احتمال قوی یا جزو به اصطلاح دانشجویان و روشنفکران روانشناسی‌ هستند و یا مشتاقین به ادبیات خرده بورژوایی که با پیشوند نئو  می توان آنها را شناسایی کرد، به تجزیه و تحلیل همه چیز مسلما از دید "روانشناسی" و تقلیل منتقدین تا صفات شخصی‌ و روانکاوی و کالبد شکافی روانی‌ در این میان در تلاش اثبات "روشنفکر" بودن خود هستند  و به دنبال قربانی برای بالا بردن "معلومات" خود!
اما از همه اینها بگذریم همه آنها هم "چپ" هستند
این چپ کجا آغاز می شود و کجا اتمام می یابد، هنوز برای من یک سوالِ بی‌ جواب باقی‌ مانده.
اما همین بحث‌ها به  "کمونیستهای واقعی‌" و نه‌ نیم بندی که فقط اسم آن را به کول می کشند، باید سر نخی باشد در تشخیص و شناخت کسانی که آگاهانه و یا نا آگاهانه در پی‌ خراب کردن نام کمونیسم بالاعم و کمونیست های واقعی به بالاخص هستند.
باید جلوی آنها را بگیریم و افشا کنیم.
م. فتحی
(۱۰,۶,۲۰۱۴)   
 سرچشمه:
صفحه فیسبوک
مسی فتحی
میم حجری

·        علاوه بر این ظرافت های رفتاری و بینشی در جهان اجنه، ظرافت های دیگری نیز وجود دارند که به برخی از آنها می توان اشاره کرد و ضمنا از سطح این پدیده ها رهی به اعماق زد و به علل آنها اندیشید:

1
·        در جهان اجنه کسی با لایک خشک و خالی سر و کار ندارد.
·        لایک پل مجازی پیوند میان اجنه است:
·        لایک داد و ستد می شود.
·        به جفنگ جنی لایک زده می شود تا متقابلا به جفنگ جن لایک زن، لایک زده شود.

2
·        بدین طریق و ترفند دوستی مجازی میان اجنه برقرار می شود.
·        این دوستی مجازی کپیه ی همان دوستی کذائی جاری در جامعه است.

·        اگر آن را زیر ذره بین بگذاری، درمی یابی که چیز هراس انگیزی است.
·        فرق هم نمی کند که در جامعه باشد و یا در جهان مجازی اجنه.

3
·        تطهیر دوست مجازی و دفاع از جفنگیات منعکسه در پست او کپیه همان دفاع مکانیکی از دوست کذائی در جامعه است.
·        دلیل دفاع از جفنگی نه انطباق آن با واقعیت عینی، نه حقیقی بودن آن جفنگ، بلکه پل وارگی و وسیله وارگی آن جفنگ است:
·        جفنگ بهانه و وسیله برقراری دوستی مجازی میان اجنه است.

·        دفاع از جفنگ نیز به معنی دفاع از دوستی مجازی و و تحکیم دوستی مجازی است.
·        فاجعه اما بمراتب فجیع تر از این است.

4
·        بنی بشر در این طیف موسوم به طبقات اجتماعی واپسین احساس تنهائی، خلأ معنوی، پوچی، بیکسی و بی پناهی می کند.
·        به همین دلیل بسان غریقی در دریای هول انگیز به هر خس و خاشاک شناور بر دریا چنگ می زند و بدان امید می بندد.

·         مفاهیم و مقولاتی که در ادبیات اگزیستانسیالیستی تشکیل می شوند، در واقع انعکاس واقعیات اموری اند که در زندگی طبقات اجتماعی واپسین تشکیل شده اند.

5
·        اجنه در جهان مجازی کمترین اعتنائی به حقیقت ندارند.
·        هدف و آماج اصلی اجنه رهائی از تنهائی است.

·        لایک چه بسا محتوائی از لاس دارد و لاس نیز چه بسا فرمی از لایک.
·        در جهان مجازی اجنه دیالک تیک لایک و لاس در تب و تاب مدام است.

·        هدف طبقه حاکمه از تشکیل جهان های مجازی نیز همین است:
·        پر کردن خلأ معنوی طیف موسوم به طبقات اجتماعی واپسین با زباله و یاوه.

6
·        گاهی حتی انتقاد کسی از پست جنی برای خود جن مهم نیست.
·        اجنه دیگر به نیت حفظ و تحکیم دوستی مجازی تظاهر به دفاع از او می کنند.

·        برای خود جن قبل از هر چیز، مطرح شدن الکی، صوری و مکانیکی مطرح است و نه محتوای پست و نظر.
·        محتوای پست بسته به علایق و سلایق دوست مجازی مانی پولیزه می شود:

7
·        جنی بود که مدت های مدیدی جفنگ پست می کرد و به هر لایک خشک و خالی حتی واکنش  نشان می داد و قربان صدقه لایک زن می رفت.
·        این جن مثل بقیه اجنه تنها بود و و جیگر می جست.
·        وقتی جیگری پیدا کرد، یکشبه زیر و رو شد.
·        پست های جیگریستی سابق او جای خود را به پست های کمونیستی دو آتشه داد.
·        اصولیت و پرنسیپ در جهان اجنه اصولا کیمیا ست.

8
·        پس از یکی دو هفته رابطه جن جیگرجو با جیگر قطع شد و محتوای پست های او نیز دو باره به وضع آغازین بر گشت:
·        یعنی پست های کمونیستی دو آتشه دوباره به پست های جیگریستی دو آتشه بدل شد.

9
·        گاهی جن نری با جن زنی بر سر سران حزب توده بحث خونینی راه می اندازد.
·        جالب اما این است که جن زن نه توده ای بلکه چریک است و نه چریک بلکه زن چریکی است که فدا شده است.
·        خری بی خبر از خدا و خرما وارد همین بحث خونین می شود و در نهایت حیرت در می یابد که ول معطل است.
·        چون نه جن نر و نه جن زن حتی نگاهی به نظراتش نمی اندازند.
·        اینجا ست که لایک بر لاس منطبق و محتوا دود می شود.

10
·        در جهان مجازی اجنه می توان ضمنا با هنر اصیل و خاص عیرانی جماعت آشنا شد:
·        عیرانی ها هنری دارند که کسی در این زمینه به گردشان حتی نمی رسد:
·        هنر دهش و داد.

11
·        در واکنش به ابراز نظر صریح و صادقانه که سهل است، عیرانی جماعت در زندگی روزمره ی مبتذل، در سر سفره و در تختخواب، در خانه و در خیابان، لحظه به لحظه به همین هنرنمائی مبتنی بر دهش و داد مشغولند:

الف

·        اولین دهش حضرات، هندوانه است.
·        حتی بدون اینکه نظر صاحبنظر را ببینند، بشنوند، بخوانند و بفهمند، هندوانه ای زیر بغلش می دهند، هندوانه پوکی که فقط به درد خوردن نمی خورد.

ب
·        اگر صاحبنظر برای هندوانه تره خرد نکند، پند و اندرزش می دهند.
·        پند و اندرز بد نیست.
·        بد این است که اندرزگویان پیشایش اعتراف می کنند که نه سواد دارند و نه از چیزی خبر دارند.
·        وقتی گفته شود:
·        «پس به چه دلیل بالای منبر می روید و اندرز می دهید؟»

ت
·        از کوره در می روند و پاشنه دهن برمی کشند و دهش و داد صریح و صادقانه و ضمنا ذات گندیده  نما آغاز می شود:
·        صاحب نظر باید فقط دعا کند که فحش خواهر و مادر، برادر و پدر، دوست و آشنا بدهند.
·        باور نکردنی است که در چشم بهم زدنی نیک خواه ترین صاحب نظران را از عرش اعلی به زیر می کشند و به اسفل السافلین پرتاب می کنند.
·        آن سان که به مأمور و مزدور پست بدترین مفسدین جهان از سیا تا ساواما بودن خود ایمان می آورد و خواب خوش حرامش می شود.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر