ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
توده های خلق
ادامه
۱۱
· توده های خلق ضمنا شالوده های لازم برای فرهنگ فکری را نیز پدید می آورند و نهایتا حاملین تعیین کننده ای برای پیشرفت فرهنگی اند.
۱۲
· توده های خلق اما تحت شرایط استثمار و ساتم و سرکوب ملی نمی توانند لیاقت های خود را همه جانبه شکوفا سازند.
۱۳
· این امر فقط در سوسیالیسم و کمونیسم امکان پذیر است.
۱۴
· طبقه کارگر در کاپیالیسم (سرمایه داری) توسعه می یابد و به لحاظ تعداد به قوی ترین و به لحاظ سیاسی به مهمترین بخش توده های خلق مبدل می شود.
۱۵
· وظیفه تاریخی طبقه کارگر این است که در رأس توده های خلق، کلیه زحمتکشان را از استثمار و ستم و سرکوب ملی آزاد سازد.
۱۶
· این امر در انقلاب سوسیالیستی صورت می گیرد که بزرگترین تحول در تاریخ بشری است.
۱۷
· طبقه کارگر توده های خلق را به مبارزه آگاهانه و سازمان یافته فرامی خواند و فرامی برد.
· (این بدان معنی است که طبقه کارگر پیشاهنگ توده های خلق است. مترجم)
۱۸
· طبقه کارگر برای این کار، به تأسیس حزب پرولتری به مثابه حزب مبارزه انقلابی مبادرت می ورزد.
· حزبی که با تئوری علمی مارکسیسم ـ لنینیسم، به توده های خلق راه و آماج مبارزه رهایی بخش را نشان می دهد، آنها را سازمان می دهد و رهبری می کند.
۱۹
· در روند ساختمان جامعه سوسیالیستی نقش توده های خلق تعمیق و وسعت می یابد.
· آنسان که به قول لنین، «توده ها ده ها و صدها برابر وسیع تر از قبل، به تشکیل دولت و حیات اقتصادی نوین برمی خیزند.»
· البته آگاهانه تر و سازمان یافته تر از قبل.
۲۰
· خلاقیت توده های خلق همه عرصه های حیات جامعتی را در برمی گیرد.
۲۱
· توده های خلق ضمنا در دموکراسی سوسیالیستی توسعه یافته «پلان بندی می کنند، کار می کنند و حکومت می کنند.»
۲۲
· در آموزش و پرورش سوسیالیستی، کم و کیف زحمتکشان همه جانبه آموزش یافته و عملا خلاق، رو به رشد می رود .
· این امر پدیده ای منفرد نیست.
· بلکه پدیده ای است که با دامنه ای توده ای صورت می گیرد.
· این به توده های خلق در سوسیالیسم برجستگی هر چه بیشتری می بخشد.
۲۳
· پیشبرد انقلاب علمی و فنی که ثمره کار خود توده های خلق است، زحمتکشان را از کار سنگین و کمرشکن و سلامتی ستیز آزاد می سازد و رشد سهم کار فکری و فکری ـ خلاق را امکان پذیر می سازد.
۲۴
· عرصه توده های خلق در این روند وسعت می یابد.
۲۵
· توده های خلق در همبود بشری توسعه یافته، اکثریت خلق را در برمی گیرند.
۲۶
· جامعه شناسی بورژوایی قادر به توضیح ماهیت توده های خلق نیست.
۲۷
· جامعه شناسی بورژوایی به نقش تاریخ ساز و خلاق توده های خلق یا کم بها می دهد (تحقیرش می کند) و یا به انکار آن می پردازد.
۲۸
· جامعه شناسی بورژوایی به تئوری نخبگان دل می بندد و با «توده ـ جامعه» و نخبگان، آب به آسیاب ایده ئولوژی بورژوایی در زمینه تحقیر و تخریب توده های خلق می ریزد.
· مراجعه کنید به تئوری نخبگان، توده ـ جامعه، نخبه
تئوری نخبگان
http://hadgarie.blogspot.com/2010/09/blog-post_12.html
جامعه عوام
(توده ـ جامعه)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3666
پایان
نخبه
۱
http://hadgarie.blogspot.de/2018/01/blog-post_864.html
۲
http://hadgarie.blogspot.de/2018/01/blog-post_350.html
پایان
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر