۱۳۹۳ دی ۱, دوشنبه

اندوه پرست

فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966) 
تولدی دیگر
(1341)

·        کاش چون پاییز بودم، کاش چون پاییز بودم

·        کاش چون پاییز، خاموش و ملال انگیز بودم

·        برگ های آرزوهایم یکایک زرد می شد
·        آفتاب دیدگانم سرد می شد
·        آسمان سینه ام پر درد می شد

·        ناگهان طوفان اندوهی به جانم چنگ می زد
·        اشک هایم همچو باران
·        دامنم را رنگ می زد

·        وه، چه زیبا بود اگر پاییز بودم
·        وحشی و پر شور و رنگ آمیز بودم

·        شاعری در چشم من می خواند، شعری آسمانی
·        در کنار قلب عاشق شعله می زد
·        در شرار آتشی، دردی نهانی

·        نغمه من
·        همچو آوای نسیم پر شکسته
·        عطر غم می ریخت بر دل های خسته

·        پیش رویم
·        چهره تلخ زمستانی جوانی

·        پشت سر
·        آشوب تابستان عشقی ناگهانی

·        سینه ام
·        منزلگه اندوه و درد و بدگمانی

·        کاش چون پاییز بودم، کاش چون پاییز بودم

پایان 
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر