۱۳۹۳ دی ۶, شنبه

آبتنی


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)


·        لخت شدم تا در آن هوای دل انگیز
·        پیکر خود را به آب چشمه بشویم
·        وسوسه می ریخت بر دلم شب خاموش
·        تا غم دل را به گوش چشمه بگویم

·        آب خنک بود و موج های درخشان
·        ناله کنان، گرد من به شوق خزیدند
·        گویی با دست های نرم و بلورین
·        جان و تنم را به سوی خویش کشیدند

·        بادی از آن دورها وزید و شتابان
·        دامنی از گل به روی گیسوی من ریخت
·        عطر دلاویز و تند پونه ی وحشی
·        از نفس باد در مشام من آویخت

·        چشم فروبستم و خموش و سبکروح
·        تن به علف های نرم و تازه فشردم
·        همچو زنی که غنوده در بر معشوق
·        یکسره خود را به دست چشمه سپردم

·        روی دو ساقم لبان مرتعش آب
·        بوسه زن و بی قرار، تشنه و تب دار
·        ناگه در هم خزید، راضی و سرمست
·        جسم من و روح چشمه سار گنهکار

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر