۱۳۹۳ دی ۱۰, چهارشنبه

یاد یک روز


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)

·        خفته بودیم و شعاع آفتاب
·        بر سرا پامان به نرمی می خزید
·        روی کاشی های ایوان، دست نور
·        سایه هامان را شتابان می کشید

·        موج رنگین افق پایان نداشت
·        آسمان از عطر روز، آکنده بود
·        گرد ما، گویی حریر ابرها
·        پرده ای نیلوفری افکنده بود

·        « دوستت دارم خموش خسته جان»
·        باز هم لغزید بر لب های من
·        لیک گویی در سکوت نیمروز
·        گم شد از بی حاصلی آوای من

·        ناله کردم:
·        « آفتاب، ای آفتاب
·        بر گل خشکیده ای دیگر متاب
·        تشنه لب بودیم و او ما را فریفت
·        در کویر زندگانی چون سراب»  

·        در خطوط چهره اش نا گه خزید
·        سایه های حسرت پنهان او
·        چنگ زد خورشید بر گیسوی من
·        آسمان لغزید در چشمان او

·        آه،  کاش آن لحظه، پایانی نداشت
·        در غم هم محو و رسوا می شدیم
·        کاش با خورشید می آمیختیم
·        کاش همرنگ افق ها می شدیم

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر