۱۳۹۳ دی ۶, شنبه

سپیده عشق


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)

·        آسمان همچو صفحه ی دل من
·        روشن از جلوه های مهتاب است
·        امشب از خواب خوش گریزانم
·        که خیال تو خوشتر از خواب است

·        خیره بر سایه های وحشی بید
·        می خزم در سکوت بستر خویش
·        باز دنبال نغمه ای دلخواه
·        می نهم سر به روی دفتر خویش

·        تن صدها ترانه می رقصد
·        در بلور ظریف آوایم
·        لذتی ناشناس و رؤیا رنگ
·        می دود همچو خون به رگ هایم

·        آه، گویی ز دخمه ی دل من
·        روح شبگرد مه، گذر کرده
·        یا نسیمی در این ره متروک
·        دامن از عطر یاس، تر کرده

·        بر لبم شعله های بوسه ی تو
·        می شکوفد چو لاله، گرم نیاز
·        در خیالم ستاره ای پر نور
·        می درخشد میان هاله ی راز

·        ناشناسی درون سینه ی من
·        پنجه بر چنگ و رود می ساید
·        همره نغمه های موزونش
·        گوئیا بوی عود می آید

·        آه، باور نمی کنم که مرا
·        با تو پیوستنی چنین باشد
·        نگه آن دو چشم شور افکن
·        سوی من، گرم و دلنشین باشد

·        بی گمان ز آن جهان رؤیایی
·        زهره بر من فکنده دیده ی عشق
·        می نویسم به روی دفتر خویش
·        جاودان باشی ای سپیده ی عشق

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر