۱۳۹۳ آذر ۲۴, دوشنبه

زندگی


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
عصیان 
(۱۳۳۶)

·        آه، ای زندگی منم که هنوز
·        با همه پوچی از تو لبریزم
·        نه به فکرم که رشته پاره کنم
·        نه بر آنم که از تو بگریزم

·        همه ذرات جسم خاکی من
·        از تو ای شعر گرم، در سوزند
·        آسمان های صاف را مانند
·        که لبالب ز باده ی روزند

·        با هزاران جوانه می خواند
·        بوته ی نسترن سرود تو را
·        هر نسیمی که می وزد در باغ
·        می رساند به او، درود ترا

·        من تو را در تو جستجو کردم
·        نه در آن خواب های رؤیایی
·        در دو دست تو سخت کاویدم
·        پر شدم، پر شدم ز زیبایی

·        پر شدم از ترانه های سیاه
·        پر شدم از ترانه های سپید
·        از هزاران شراره های نیاز
·        از هزاران جرقه های امید

·        حیف از آن روزها که من با خشم
·        به تو چون دشمنی، نظر کردم
·        پوچ پنداشتم فریب تو را
·        ز تو ماندم تو را هدر کردم

·        غافل از آنکه تو به جایی و من
·        همچو آبی روان که در گذرم
·        گمشده در غبار شوم زوال
·        ره تاریک مرگ می سپرم

·        آه ای زندگی، من آینه ام
·        از تو چشمم پر از نگاه شود
·        ور نه گر مرگ بنگرد در من
·        روی آئینه ام سیاه شود

·        عاشقم عاشق ستاره صبح
·        عاشق ابرهای سرگردان
·        عاشق روزهای بارانی
·        عاشق هر چه نام تو ست بر آن

·        می مکم با وجود تشنه خویش
·        خون سوزان لحظه های تو را
·        آنچنان از تو کام می گیرم
·        تا به خشم آورم خدای تو را 

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر