۱۳۹۳ آذر ۳۰, یکشنبه

گمشده



فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)

·        بعد از آن دیوانگی ها، ای دریغ
·        باورم ناید که عاقل گشته ام
·        گوئیا او مرده در من کاین چنین
·        خسته و خاموش و باطل گشته ام

·        هر دم از آیینه می پرسم، ملول:
·        «چیستم دیگر به چشمت، چیستم؟»

·        لیک در آیینه می بینم که وای
·        سایه ای هم زآنچه بودم، نیستم

·        همچو آن رقاصه ی هندو، به ناز
·        پای می کوبم، ولی بر گور خویش
·        وه که با صد حسرت، این ویرانه را
·        روشنی بخشیده ام از نور خویش

·        ره نمی جویم به سوی شهر روز
·        بی گمان در قعر گوری خفته ام
·        گوهری دارم، ولی آن را ز بیم
·        در دل مرداب ها بنهفته ام

·        می روم، اما نمی پرسم ز خویش:
·        « ره کجا، منزل کجا، مقصود چیست؟»
·        بوسه می بخشم، ولی خود غافلم
·        کاین دل دیوانه را معبود کیست

·        او چو در من مرد، ناگه هر چه بود
·        در نگاهم حالتی دیگر گرفت
·        گوئیا شب با دو دست سرد خویش
·        روح بی تاب مرا در بر گرفت

·        آه، آری این منم، اما چه سود
·        او که در من بود، دیگر نیست، نیست
·        می خروشم زیر لب، دیوانه وار
·        او که در من بود، آخر کیست، کیست؟

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر