۱۳۹۳ دی ۱, دوشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (49)


جمعبندی از
مسعود بهبودی
پیشکش به راوی
بهترین همنفس، همراه و راهنما  
به زبان بعضی ها
محور خیر
 
1
مفهوم کارگر جنسی جفنگمفهومی بیش نیست.
خودفروشی کار نیست.
بانی این جور  مفاهیم طبقه حاکمه است

کار یک مفهوم فلسفی است
که ترجمه و منتشر شده.

کار به کرد و کار هدفمند و آگاهانه انسان اطلاق می شود.
کار عبارت است از «روندی میان انسان و طبیعت.
روندی که در آن انسان کنش خویش را وساطت، تنظیم و کنترل می کند»

کار ماهیت آدمی را تشکیل می دهد
کار معیار تمیز آدمی از جانور است
کار جسم و روح و روان آدمی را
تعالی و ترقی و شادابی و صفا می بخشد.

فیلم های پورنو را ببینید و داوری کنید.
انتخابی در بین نیست.
تخریب جسمی، روحی، روانی و شخصیتی انسان ها 
در بین است.

گفتار کلاسیک ها را نباید تحت اللفظی معنی کرد.
شکی نیست که مناسبات تولیدی سرمایه داری
بشریت را جنده واره می سازد.

فحشا ولی 
مرد و زن فاحشه را 
آدمیت زدائی می کند
لومپنیزه (لومپن واره) می کند.
از فردیت و شخصیت انسانی تهی می سازد.
آ سوسیال (ضد اجتماعی) می کند.

پرولتر اما از سر تا پا سوسیال است
پرولتر مظهر محض هومانیسم است   

2
 لاطائلات شریعتی را
در زمان شاه
علی اکبر اکبری
تحلیل کرده.
ما کسی نیستیم که به کسی توهین کنیم.
به نظر ما شریعتی شیاد بوده است.

3
ایرانی ها قهرمان در سقوط اند.
حریف از میان 124 هزار پیامبر
از جرجیس فاشیست و راسیست  و زن ستیز و خرد ستیز 
آیه و روایت و حدیث می آورد.
انگار قحط فیلسوف است 
که حریف از حضرت نیچه نقل قول می آورد.

4
شما این متن معیوب تان را زیر هر مطلبی درج می کنید.
غافل از اینکه چیز فاقد فرم (شکل) وجود ندارد.
ضمنا ضد فرم هم نه ماهیت، بلکه محتوا ست
ضد ماهیت، پدیده و یا نمود است

تئوری راه رشد غیر سرمایه داری هم
برای جوامعی بوده و است
که سطح توسعه نیروهای مولده شان نازل است

5
درست به همان سان که زحمتکشی با سیستمی
و یا سیاستی موافق و یا مخالف است
به همان سان هم اعضا و طرفداران طبقات دیگر
با سیستمی و یا سیاستی موافق و یا مخالفند.

پرونده سازی، توهین و فحاشی شیوه برخورد درستی نیست.
استدلال منطقی و تجربی بهتر و متمدنانه تر است

6

این شعر عمران
شعری اوتوبیوگرافیک است.
شاعر خوش تیپ زیباپرست و زیبائی پرست پیر شده.
فرم برای فرمالیست ها تعیین کننده است
ولی اعتراف به این حقیقت امر
شهامت می خواهد
چون غریزه حفظ نفس چنین اعترافی را مجاز نمی دارد
به همین دلیل بنی آدم
مرتب فرم خود را
مانی پولیزه می کند

7

تا حدودی حق با شما ست.
سخن اما از پیری است و نه مرگ.
از شعرا چه پنهان که پیری خود نعمتی است
پیری تراکم و تبلور شورانگیز تجربه، تئوری، دانش و دور اندیشی است

اما به خیلی چیزها نباید اشاره شود
مرده که شعر نمی سراید.

دهخدا تا آخرین لحظه حیات مشغول کار بود.
خیلی ها حاضر نیستند
ایام سرشته به دانش پیری را
 به هیچ بهائی
با ایام سرشته به خریت جوانی
تعویض کنند.

8
حریف

آدمکشی انواع و اقسام مختلف و متنوع دارد:

1
 مي شود با چاقو شكم كسي را پاره كرد

2
می شود نان کسی را بريد

3
می شود بيماري کسی را علاج نكرد

4
مي توان كسي را در دخمه اي جا داد تا از سرما بمیرد.

5
می توان از کسی تا  حد مرگ كار كشيد و بعد جسدش را سوزاند
 و از خاکسترش به عنوان کود شیمیائی استفاده کرد.د . 

6
ممكن است كساني را هم به خودكشي مجبور كنند 

7
يا به جنگ بفرستند و از اين قبيل . 

فقط بعضي از اين نوع قتل ها در كشور ما ممنوع است .
انديشه هاي متي /برشت

9
مسئله اینجا
نه صفتی فردی و اخلاقی
(کاسه لیسی و میمون صفتی و غیره)،
بلکه طبقاتی است.

کاسه لیسی و میمون صفتی و غیره ثانوی اند
معلولند
تعیین کننده خاستگاه و پایگاه طبقاتی است

10
فرق و تفاوت و تضاد
سه مفهوم مستقل و سه پله بالنده اند
و مفصلا توضیح داده شده اند.

فرق و تفاوت و تضاد
ضمنا از طریق تضعیف و یا تقویت و تشدید
قابل تبدیل به یکدیگرند.

نظر شما درست است.

درختان ماهیتا فرقی با هم ندارند.
ولی برای ادامه حیات
چه بسا همدیگر را
از نعمت نور و آب و املاح معدنی
محروم می سازند.

برابری ماهوی آنها 
مانع همزیستی ستیزمندشان نمی شود.

قضیه زن و مرد هم از این قماش است
ما منکر دیالک تیک زن و مرد نبوده ایم.
ما فقط از برابری نوعی انسان ها 
ـ چه زن و چه مرد ـ 
دفاع کرده ایم

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر