۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

بر گور لیلی


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)

·        آخر گشوده شد ز هم آن پرده های راز
·        آخر مرا شناختی، ای چشم آشنا
·        چون سایه، دیگر از چه گریزان شوم ز تو
·        من هستم، آن عروس خیالات دیر پا

·        چشم من است اینکه در او خیره مانده ای
·        لیلی که بود، قصه چشم سیاه چیست؟
·        در فکر این مباش که چشمان من چرا
·        چون چشم های وحشی لیلی سیاه نیست

·        در چشم های لیلی اگر شب شکفته بود
·        در چشم من شکفته گل آتشین عشق
·        لغزیده بر شکوفه لب های خامشم
·        بس قصه ها ز پیچ و خم دلنشین عشق

·        در بند نقش های سرابی و غافلی
·        برگرد، این لبان من، این جام بوسه ها
·        از دام بوسه راه گریزی اگر که بود
·        ما خود نمی شدیم چنین رام بوسه ها
·         
·        آری، چرا نگویمت، ای چشم آشنا
·        من هستم، آن عروس خیالات دیر پا
·        من هستم، آن زنی که ـ سبک ـ پا نهاده است
·        بر گور سرد و خامش لیلی بی وفا

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر