۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

آرزو


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)

·        کاش بر ساحل رودی خاموش
·        عطر مرموز گیاهی بودم
·        چو بر آنجا گذرت می افتاد
·        به سرا پای تو لب می سودم

·        کاش چون نای شبان می خواندم
·        به نوای دل دیوانه ی تو
·        خفته بر هودج مواج نسیم
·        می گذشتم ز در خانه ی تو

·        کاش چون پرتو خورشید بهار
·        سحر، از پنجره می تابیدم
·        از پس پرده ی لرزان حریر
·        رنگ چشمان تو را می دیدم

·        کاش در بزم فروزنده ی تو
·        خنده ی جام شرابی بودم
·        کاش در نیمه شبی درد آلود
·        سستی و مستی خوابی بودم

·        کاش چون آینه، روشن می شد
·        دلم از نقش تو و خنده ی تو
·        صبحگاهان به تنم می لغزید
·        گرمی دست نوازنده ی تو

·        کاش چون برگ خزان، رقص مرا
نیمه شب ماه تماشا می کرد
·        در دل باغچه ی خانه تو
·        شور من، ولوله برپا می کرد

·        کاش چون یاد دل انگیز زنی
·        می خزیدم به دلت، پر تشویش
·        ناگهان چشم تو
را می دیدم
·        خیره بر جلوه زیبایی خویش

·        کاش در بستر تنهایی تو
·        پیکرم شمع گنه می افروخت
·        ریشه زهد تو  و  حسرت من 
·        ز این گنهکاری شیرین می سوخت

·        کاش از شاخه ی سر سبز حیات
·        گل اندوه مرا می چیدی
·        کاش در شعر من، ای مایه عمر
·        شعله راز مرا می دیدی

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر