۱۳۹۳ دی ۸, دوشنبه

اعتراف


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)

·        تا نهان سازم از تو بار دگر
·        راز این خاطر پریشان را
·        می کشم بر نگاه ناز آلود
·        نرم و سنگین حجاب مژگان را

·        دل گرفتار خواهشی جانسوز
·        از خدا راه چاره می جویم
·        پارسا وار در برابر تو
·        سخن از زهد و توبه می گویم

·        آه، هرگز گمان مبر که دلم
·        با زبانم رفیق و همراه است
·        هر چه گفتم، دروغ بود، دروغ
·        کی تو را گفتم آنچه دلخواه است

·        تو برایم ترانه می خوانی
·        سخنت جذبه ای نهان دارد
·        گوئیا خوابم و ترانه ی تو
·        از جهانی دگر نشان دارد

·        شاید این را شنیده ای که زنان
·        در دل «آری» و «نه» به لب دارند
·        ضعف خود را عیان نمی سازند
·        راز دار و خموش و مکارند

·        آه، من هم زنم، زنی که دلش
·        در هوای تو می زند پر و بال
·        دوستت دارم، ای خیال لطیف
·        دوستت دارم ای امید محال

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر