۱۳۹۳ آذر ۲۱, جمعه

حزب مارکسیستی ـ لنینیستی (2)


 پروفسور ماتهویس کلاین
برگردان شین میم شین

1

·        مارکس و انگلس، «اتحادیه کمونیست ها» را بنیانگذاری می کنند و به توصیه «اتحادیه کمونیست ها» به تألیف اثر ماندگار خود تحت عنوان «مانیفست حزب کمونیستی» می پرازند.

2
·        در مانیفست حزب کمونیستی، قوانین اساسی کمونیسم و آماج های کمونیسم بطور علمی اثبات می شوند:
·        مارکس و انگلس، در این اثر خود اثبات می کنند که پرولتاریا تنها بکمک یک حزب انقلابی ـ کمونیستی، که جهان بینی علمی را راهنمای عمل خود قرار می دهد، می تواند به انجام رسالت تاریخی ـ جهانی خویش نایل آید و قانونمندی عینی گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم را جامه عمل بپوشاند.

·        مراجعه کنید به آماج در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

3
·        بنیانگذاری حزب کمونیستی از سوی مارکس و انگلس نتیجه نهائی ضرور فلسفه و جهان بینی ماتریالیستی ـ دیالک تیکی و تاریخی کیفیتا نوینی بوده که خود تدوین کرده بودند.

·   مراجعه کنید به ماتریالیسم دیالک تیکی، ماتریالیسم تاریخی، درک ماتریالیستی تاریخ در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

4
·        تنها بوسیله این حزب، که اعضایش «بلحاظ تئوریکی قبل از بقیه توده پرولتاریا به شرایط، جریان و نتایج عام جنبش پرولتری وقوف دارند»، می توان جهان بینی علمی را به میان طبقه کارگر برد و با آن به وحدت رساند، جهان بینی ئی که به اثبات همه جانبه رسالت تاریخی ـ جهانی طبقه کارگر می پردازد.
·        (کلیات مارکس و انگلس، جلد 4، ص 474)

·        مراجعه کنید به  طبقه کارگر در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

5
·        تنها بوسیله این حزب، که «منافعی مجزا از منافع کل پرولتاریا» ندارد، می توان فلسفه مارکسیستی را به «مغز اندیشنده» ی گذار بلحاظ تاریخی ناگزیر بشریت از سرمایه داری به سوسیالیسم و پرولتاریا را به «قلب» این گذار بدل ساخت.
·        (کلیات مارکس و انگلس، جلد 4، ص 474)

·        مراجعه کنید به فلسفه، مارکسیسم ـ لنینیسم در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

6
·        تغییر جهان که به عنوان وظیفه فلسفه نوین، از سوی مارکس و انگلس در یازدهمین تز اثر درخشان شان تحت عنوان «تزهای فویرباخ» فرمولبندی شده، تنها در آموزش مارکسی حزب، به اثبات سیاسی مشخص خود دست می یابد.

7
·        زیرا همانطور که مارکس نشان می دهد، تنها از طریق حزب مارکسیستی می توان سوسیالیسم علمی را به میان پرولتاریا برد، با پرولتاریا به وحدت رساند و او را به شناخت و تحقق رسالت تاریخی خویش قادر ساخت.

·        مراجعه کنید به سوسیالیسم و کمونیسم علمی در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

8
·        از این رو، در آموزش حزب است که شناخت علمی رسالت تاریخی پرولتاریا به پایه ریزی تئوریکی و علمی کامل خود دست می یابد.

9
·        تنها در هیئت حزب کمونیستی است که فلسفه مارکسیستی قالب سیاسی و سازمانی ضرور خود را بدست می آورد و تنها در این حزب است، که فلسفه مارکسیستی می تواند هم به ابزار شناخت علمی جهان و هم به ابزار تغییر انقلابی جهان مبدل شود.

10
·        به این دلیل است که سرتاسر زندگی مارکس و انگلس، قبل از همه، وقف تدوین تئوری و ایجاد و تحکیم حزب کارگری انقلابی می شود.

11
·        مارکس و انگلس بطور پیگیر و خستگی ناپذیر بر ضد انحرافات اپورتونیستی مبارزه می کنند و بر اساس مارکسیسم و انترناسیونالیسم پرولتری به بنیانگذاری حزب سوسیال ـ دموکرات آلمان، به عنوان حزب کارگری نمونه وار اقدام می نمایند.

12
·        در اواخر قرن نوزدهم میلادی، سرمایه داری وارد آخرین مرحله خود، یعنی امپریالیسم می شود.
·        با ورود سرمایه داری به مرحله امپریالیسم، تضادهای آن حدت می یابند.
·        برای طبقه کارگر شرایط لازم برای امحای سرمایه داری و استقرار دیکتاتوری پرولتاریا فراهم می آید.

13

·        بدلیل پیدایش شرایط نوین، انجام دو وظیفه اساسی ضرورت مبرم کسب می کند:

الف
·        توسعه و تکامل خلاقانه تئوری طبقه کارگر، بویژه آموزش انقلاب سوسیالیستی

ب
·        تأسیس حزبی که قادر به رهبری پرولتاریا در اتحاد با دیگر زحمتکشان باشد.

·        هر دو وظیفه یاد شده را لنین به عهده می گیرد و به انجام می رساند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر