۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۹, جمعه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۳۱۹)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی


چو کرکس بر دانه آمد فراز
گره شد بر او پایبندی دراز

ندانست از آن دانه‌ای خوردنش
که دهر افکند دام در گردنش

هی
مش سعدی بی خبر از علم الاشیاء
کرکس
رفتگر طبیعت است

۲
کرکس
لاشه خوار است
و
نه
دانه خوار
 
علی پاشایی

سگ به دریای هفتگانه بشوی
که چوتر شد پلیدتر باشد
 
خر عیسی گرش به مکه برند
چوبیاید هنوز خر باشد
 
سگ اصحاب کهف روزی چند
پی نیکان گرفت وآدم شد

سعدی
گلستان

اما سؤال.

چرا اغلب شعرا ونویسندگان وعلما با سگ، این حیوان فداکار که بیشترین خدمت را به بشر کرده و میکند،
دشمنی می ورزند
دلیل این همه تناقض در گفتار سعدی چیست؟

۱
مشخصه مهم ایده ئولوژی اشرافیت فئودال و روحانی
تحقیر هر نبات و جانور و انسان مولد و زحمتکشی
و
تجلیل هر نبات و جانور و انسان انگل و بی ثمر است.

۲
ما صدها تحلیل در این زمینه منتشر کرده ایم.

۳
سگ اصحاب کهف و زن حضرت لوط
یکی از تبصره های تئوریکی سعدی
بر تئوری فاشیستی ـ دوئالیستی بنیاد نیک و بد است.
 
تأملی در تفاوت سعدی با حافظ

سعدي هم النهايه شيخكي بوده است
و
مهرهء طبقهء اجتماعيش.
نازیلا

۱
سعدی مهره نبوده.

۲
سعدی
عظیم تر از آن است که مهره محسوب شود.

۳
سعدی
ایده ئولوگ شعورمند و شخصیت مند و مسئولیت شناس طبقه برده دار و فئودال بوده است.

۴
سعدی اما با حافظ
تفاوت عظیمی دارد.

۵
حافظ
هم
عضو و جزو طبقه حاکمه است
و
هم ایده ئولوگ طبقه حاکمه است.

۶
حافظ خداوند رهی و بنده و کنیز و غلام و املاک و غیره است.

۷
سعدی
آس و پاس است و ظاهرا فرقی با جماعت گدا ندارد.
اگرچه پدرش از ملازمان سلاطین بوده است.

۸
سعدی
را
ای بسا
غلامان و دربانان قصور سلاطین و خرگاه های خوانین
با
گدایان
عوضی می گیرند
و
با
چوب و چماق و فحش و پرخاش
از دهها فرسنگی قصور و خرگاه ها می رانند.

۹
داداش سعدی
بقال بوده
و
سپاه پاسداران سعد ابن زنگی
حتی
کت و شلوارش را غارت می کنند.

۱۰
سعدی
ضمنا
به فکر جامعه است
و
آلترناتیوی برای فئودالیسم نمی بیند.

۱۱
الترناتیو جامعه فئودالی
بورژوازی است
که
به سبب سطح نازل توسعه نیروهای مولده
هنوز رشد نکرده است تا لیاقت براندازی فئودالیسم را کسب کند .

۱۲
فلسفه سعدی
مملو از تناقضات رنگارنگ است.

۱۳
حافظ خر است
و
هر زباله فکری که دارد از سعدی دارد.

۱۴
در فلسفه سعدی
نمی توان نطفه های اصلی همه مکاتب فلسفی جهان را پیدا نکرد.

۱۵
فلسفه سعدی
خیلی غنی است.

۱۶
ما هزاران صفحه در تحلیل آثار سعدی
به رشته تحریر در اورده ایم
و
هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
 
ایران شده عیران
و
عیران شده تیمارستان

خودسوزی شهروندی در واکنش به خرابکاری شهرداری

قصه از این قرار است
که
ایشان طبق برآورد
دومتر اضافه ساخت داشته
‌لشگر شهرداری شبانه در ساعت دو بامداد با لودر با عملیات گاز انبری به ساختمان معلم باسابقه ‌مفلوک که با خانواده در خواب بودند حمله نمودند
و
به تخریب ساختمان پرداختند
واین معلم که با اشفتگی وشرایط روانی ناشی از این عملیات
تلاشش برای بازداشتن مامورین غاصب
بدون نتیجه ماند
و
ناچار به خودسوزی شد
و
این عمل شهرداری باعث براشقته شدن احساسات اهلی محل شده
و
با مامورین کلاویز شدند
سوختگی ایشان هفتاد وپنج درصد اعلام شده وهم اکنون به بیمارستان سوانح وسوختگی اهواز اعزام شده است .

۱
اجامر جماران در رأس شهرداری
اگر خردگرا بودند
می توانستند
شکایت کنند
تا
شهروند خاطی
بر طبق قوانین طویلتی محاکمه شود.

۲
در هر طویله بورژوایی
ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی
همین کار را با شهروندان می کنند.

۳
شهروند طویله جماران
اگر خردگرا بود
اولا
دقت می کرد تا اجامر وحشی موحش جماران را به واکنش وحشیانه برنانگیزد

۴
ثانیا
می توانست از دست اجامر
به دادگستری طویله
شکایت کند.

۵
ثالثا
می توانست
تأسیسات جمهوری جنون و جنایت اسلامی را
به هر طرز وطریق ممکنه
مخفیانه تخریب کند

۶
تهیه کوکتل مولوتف
آسانتر از تهیه کوتلت است.

۷
سؤال این است که چرا در طویله جماران
کنش ها و واکنش ها خردستیزانه و وحشیانه اند؟

۸
اسکویی اخیرا فیلمی ساخته
از
زنانی که به دستیاری دختران شان
شوهران شان را به قتل رسانده اند
و
اکنون در انتظار چوبه دارند.

۹
دلیل این کنش ها و واکنش های وحشایه
ترکیب خریت با خردستیزی و تشکیل جنون است.

۱۰
طویله جماران
ضمنا
تیمارستان است.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر