۱۳۹۹ خرداد ۱, پنجشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۶۳۱)


 
پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین 
 
پابلیک ریلی شنز
(روابط عمومی)
ادامه

۱۱
·    در چارچوب تلاش های پابلیک ریلی شنز، ایمیج نقش بزرگی بازی می کند.

·    مراجعه کنید به ایمیج

ایمیج (شهرت)


 ۱۲
·    با «معرفی نامه» (لایت بیلد) کارخانه، شرکت، مؤسسه و فراورده هایش («ثبات»، «کیفیت»، «پیشرفتیت»، «اهمیت ملی»، «مفیدیت عمومی» و غیره آنها) با استفاده از شخصیت های حیات عمومی (مدیران، سیاستمداران، ستارگان سینما و غیره) که به تهیه این معرفی نامه مدد می رسانند، افکار عمومی با استفاده از کلیه وسایل تبلیغاتی مانی پولیزه می شوند.

۱۳
·    پابلیک ریلی شنز در نقطه عطف قرن در امریکا نخست به عنوان واکنش نسبت به حملات شدید افکار عمومی بر عملیات کارخانجات، شرکت ها و مؤسسات بزرگ امریکایی پدید آمد.

۱۴
·    بحران سال های ۱۹۲۹ ـ ۱۹۳۲ و جنگ جهانی دوم توسعه پابلیک ریلی شنز را تسریع کردند.

۱۵
·    پابلیک ریلی شنز اما پس از جنگ جهانی دوم، یعنی وقتی که در کشورهای کاپیتالیستی اروپا برای خود جا باز کرد، اوج گرفت.

۱۶
·    تصادهای عینا رشد یابنده در نظام جامعتی کاپیتالیستی، تأثیر سیستم سوسیالیستی جهانی ، تأثیر مسابقه اقتصادی میان کاپیتالیسم و سوسیالیسم، فعالیت های بورژوازی بزرگ را در جهت تضمین حاکمیت خود از طریق مانی پولاسیون آماجگرایانه مردم الزامی ساختند.

۱۷
·    در کارخانجات، شرکت ها و مؤسسات کاپیتالیستی بزرگ چه بسا بخش های متعددی به پابلیک ریلی شنز اختصاص دارند.

۱۸
·    علاوه بر آن شرکت های خاص پابلیک ریلی شنز نیز وجود دارند که پابلیک ریلی شنز را به مثابه خدمات عرضه می دارند.

۱۹
·    رئیس بخش پابلیک ریلی شنز در مؤسسات امریکا قاعدتا جزو ریاست مؤسسات اند.  

۲۰
·    شرکت های خاص پابلیک ریلی شنز مدت های مدیدی است که در ایالات متحده امریکا و اروپای غربی به سازماندهی انتخابات می پردازند.

·    مراجعه کنید به مانی پولاسیون


پایان
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر