۱۳۹۹ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۶۳۰)


 
پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین 
 
پابلیک ریلی شنز
(روابط عمومی)
ادامه
 
۴
·    فونکسیون پابلیک ریلی شنز، اشاعه این توهم است که منافع سرمایه داران (کنسرن های امپریالیستی)، منافع جامعتی اند.
·    یعنی با منافع تک تک اعضای جامعه همخوانی و مطابقت دارند.

۵
·    هدف و آماج پابلیک ریلی شنز در عرصه اقتصادی فروش بی واسطه این و یا آن کالا و خدمات نیست.

۶
·    هدف و آماج پابلیک ریلی شنز جلب اعتماد مردم به شرکت ها، کارخانه ها و مؤسسات (سرمایه داران) و سیاست سرمایه داران است.
·    تا به طرز با واسطه (به واسطه پابلیک ریلی شنز) حداکثر سیل سود به کیسه سرمایه داران جاری شود.

۷
·    در حالیکه هدف و آماج آگهی های تبلیغاتی و بازاریابی،  عمدتا کسب موفقیت های تجاری کم و بیش کوتاهمدت است.

۸
·    هدف و آماج  پابلیک ریلی شنز، دربرگیرنده برنامه سیاسی ـ ایده ئولوژیکی به مراتب وسیعتر و فراگیرتری برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است.

۹
·    برای اینکه در پابلیک ریلی شنز در مطابقت با هر گروه معینی از مردم، وسایل و متدهای درخوری به خدمت گرفته می شوند.

۱۰
·    وسایل پابلیک ریلی شنز در این زمینه به شرح زیرند:

الف
·    اطلاعات مطبوعاتی و رسانه ای

ب
·    کنفرانس های مطبوعاتی و رسانه ای

پ
·    گزارشات کارخانه ای، شرکتی، بانکی، مؤسساتی (کنسرنی) 

ت
·    گزارشات سالانه
ث
·    مجلات کارخانه ای
ج
·    مجلاتی برای مشتریان
ح
·    کتب تجاری برای همکاران

خ
·    سازماندهی بازدید دانش آموزان، دانشجویان و غیره از کارخانه ها
چ
·    تبلیغ سیاست کارخانه و شرکت و مؤسسه در کارخانه و در جامعه از طریق نامه، اعلامیه، آگهی های تبلیغاتی، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، فیلم و از طریق گفتگوها و سخنرانی های مدیران و رؤسا

ذ
·    تهیه و توزیع مواد آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان و غیره.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر