۱۳۹۵ فروردین ۲۹, یکشنبه

شعری از مجید نفیسی (54)


گلسرخی با پدرم
(۶ آوریل ۲۰۰۵)   
سرچشمه:
اخبار امروز 

·        از آن باغچه ی پُر گُل
·        تنها یک گل سرخ مانده است
·        که گذاشته ام توی ایوان
·        کنار نرده ها،
·        و امروز بامداد
·        که می روم بر دوچرخه ی ثابتم بنشینم،
·        می بینمش که به سوی من سر، خم کرده
·        نجواکنان
·        در خوابجامه ی ماهوتیَ اش.

·        من بر زین چرمی می نشینم
·        حوله را به گردن می آویزم
·        تا از سوزِ بامدادی در امان باشم
·        و پا بر رکاب چرخ می فشارم.

·        از کنار دریای « آرام» می گذرم
·        و همراه با اسکیت بازانِ بامدادی
·        خود را تا اسکله ی سانتامونیکا می رسانم
·        و بی آنکه منتظر سندباد بحری شوم
·        از کوهه های آب می گذرم.

·        آنگاه خود را دوباره
·        در شهرِ کودکی ام می یابم
·        در کوی «باغ جنت»  
·        با درختان پُرسایه اش
·        و گدای مشکوکی که بر سکویی نشسته
·        و خانه ی ما را از گوشه ی چشم می پاید.

·        در می زنم.

·        آفتاب، دیگر تا نیمه ی ایوان رسیده
·        و نیمی از رخ
·        و تاج گلسرخ را پوشانده است.

·        من حوله را از گردنم برمی دارم
·        و صورتم را خشک می کنم.

·        می دانم که آن سوی این ایوان
·        در خانه ی کودکی ام در اصفهان
·        باغچه ی پُرگل من هنوز پابرجا ست،
·        و پدرم که دیگر مرا نمی شناسد
·        بر صندلی چرخدارش نشسته
·        و دارد با گلسرخی
·        که سر به سوی او خم کرده
·        آرام آرام حرف می زند.

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر