۱۳۹۵ اردیبهشت ۶, دوشنبه

شعری از مجید نفیسی (59)


پوتین بزرگ
برای هادی
(۱۶ نوامبر ۱۹٨۷)   
سرچشمه:
اخبار امروز 
  
·        بر بلندی ها شهر را می بینم
·        جایی که راه به پایان می رسد.

·        من تا کوبیدن دروازه ی آن
·        پوتین هایم را در نخواهم آورد.

·        از کفش های واکس زده بیزارم.
·        رؤیای من
·        لمیدن بر صندلی های چرمی نیست
·        پیمودن راه های بزرگ است
·        گذشتن از صخره ها
·        و رسیدن به قله ها.

·        شخم زارِ خانواده
·        پای مرا سست می کند.

·        راه من، شاهراهی کوبیده است:
·        راهِ خدا و خلق
·        راهِ تکامل و انقلاب.

·        راهیان این راه هرگز نمی میرند
·        و دشمنان آن، در گور زاده می شوند.

·        از پا های برهنه گریزانم:
·        ولگردانِ کوچه های پیچ در پیچ
·        شاعرانِ شعرهایِ دمِ غروب
·        شکاکانِ شب های بی خوابی.

·        ای راه نشینانِ بُزرو های گمراهی،
·        بس کنید این شاخ زدن ها را
·        بگذارید گله به راه آید.

·        من هیچم، راه همه چیز است
·        من هیچم، کاروان همه چیز است
·        من هیچم، راهبر همه چیز است.

·        تویی که پای مرا می بندی
·        منم که بندِ تو را می بندم
·        خاکِ راهِ تو ام
·        ای پوتینِ بزرگِ قدرت!
 
پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر