۱۳۹۵ فروردین ۲۰, جمعه

شعری از مجید نفیسی (50)


به من بگو، حافظ
(۱۷ نوامبر ۲۰۱۴)
سرچشمه:
اخبار امروز 
  

·        زبانِ نهان، حافظ،
·        آیا باید به دیدار مردی بروم
·        که می خواهد مرا ببیند
·        تا با هم قهوه ای بنوشیم
·        و باور نمی کند
·        که باورش نمی کنم؟

·        شاید او همان مردی باشد
·        که در خیابان های ایران
·        مرا دنبال می کرد
·        و من سرِ پیچِ کوچه ها
·        از گوشه ی چشم نگاهش می کردم؟

·        سی سال پیش که به آمریکا آمدم
·        گاهی او را می دیدم
·        که آن سوی خیابان
·        توی فوردی کهنه می نشست
·        به رادیو ایران گوش می داد
·        و خانه ی ما را می پائید.

·        ای پیشگوی شیراز،
·        من از سرزمین تو می آیم
·        از جای امیر مبارزالدین ها،
·        خودکامه ها و خبرچین ها،
·        ترس ها و بی اعتمادی ها،
·        تو را به شاخِ نباتت سوگند،
·        به من بگو:
·        آیا باید به دیدارش بروم
·        یا از خیرش بگذرم؟

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر