پروفسور دکتر گونتر کروبر
برگردان
شالوده عینی برای آنالیز
۱
· شالوده عینی برای کردوکار آنالیتیکی انسان ها به شرح زیر است:
الف
· تنوع فرم های حرکتی و فرم های ساختاری ماده وحدتمند
ب
· وجود منفرد در عام
پ
· وجود تفاوت در هویت.
۲
· وحدت دیالک تیکی منفرد و عام، تنوع و وحدت، تفاوت و هویت شالوده عینی برای وحدت آنالیز و سنتز را تشکیل می دهند.
· مراجعه کنید به دیالک تیک منفرد (خاص) و عام، دیالک تیک وحدت و تنوع، دیالک تیک هویت و تفاوت
منفرد
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2779
منفرد، خاص، عام
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10907
هویت
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/6245
۳
· همانطور که منفرد و عام مجزا و منفصل از یکدیگر وجود ندارند، به همان سان نیز آنالیز و سنتز، پیوند ناگسستنی با هم دارند.
الف
· ضمیر انسانی در روند شناخت با توسل به سنتز (ترکیب) به انعکاس منفرد در عام می پردازد.
ب
· ضمیر انسانی در روند شناخت با توسل به آنالیز به انعکاس عام در منفرد نایل می آید.
۴
· از این رو تفکر به نظر کلاسیک های مارکسیسم به شرح زیر است:
الف
· اولا «تجزیه چیزهای ضمیر بشری به عناصر متشکله شان (آنالیز)
ب
· ثانیا پیوند دادن عناصر متعلق به هم و تشکیل یک کل واحد (سنتز)
پ
· بدون آنالیز هرگز نمی تواند سنتزی وجود داشته باشد.»
· (مارکس و انگلس، «کلیات»، جلد ۲۰، ص ۳۹)
۵
· سرمشق نمونه وار برای کاربست متد آنالیتیکی و متد سنته تیکی را می توان در اثر مارکس تحت عنوان «سرمایه» یافت.
۶
· به قول لنین، «مارکس در اثر خود تحت عنوان «سرمایه»، در وهله اول به آنالیز ساده ترین، معمولی ترین، اساسی ترین، توده گیرترین، روزمره ترین رابطه جامعه (کالائی) بورژوائی، یعنی مبادله کالا می پردازد که میلیاردها بار مورد مشاهده قرار می گیرد.
· مارکس در این ساده ترین پدیده (در این سلول جامعه بورژوائی) کلیه تضادهای (نطفه های همه تضادهای) جامعه مدرن را کشف می کند و سپس توسعه این تضادها (هم رشد و هم حرکت این تضادها) و این جامعه را در مجموعه اجزای منفرد آن از آغاز تا پایان به ما نشان می دهد.»
· (لنین، «مجموعه آثار»، جلد ۳۸، ص ۳۴۰)
· مراجعه کنید به سنتز (ترکیب)، جزء، کل
سنتز
(ترکیب)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/7228
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر