۱۳۹۴ دی ۲, چهارشنبه

شعری از نادیا انجمن (3)


نادیا انجمن
(۱۳۵۹ ـ ۱۳۸۴)
شاعر جوانمرگ افغانی


جرقه‌هاى آه من ستاره ريز می ‌شود

·        شب است و شعر می ‌زند شرر به لحظه‌ هاى من
·        ز شوق شانه می ‌كشد به رشته ی صداى من

·        چه آتشى است، واعجب كه آب می‌ دهد مرا
·        و عطر روح می‌ دمد به پيكر هواى من

·        ندانم از كدام كوه، كدام كوهِ آرزو
·        نسيم تازه می ‌وزد به فصل انتهاى من

·        ز ابرِ نور می ‌رسد چنان زلال روشنى
·        كه نيست حاجتى دگر، به اشك‌ هاى‌ ـ هاى من

·        جرقه ‌هاى آه من،  ستاره ريز می‌شود
·        به عرش لانه می ‌كند كبوتر دعاى من

·        سرشك بيخودانه ام  به خط خط كتاب او
·        نگاه كن چه بى بهانه می ‌چكد، خداى من

·        ز حرف حرف، دفترى ز واژه واژه، محشرى
·        قيامتى رسيده از سكوت ديرپاى من

·        مخر، مدر، حرير وهمى مرا، كه خوشترم
·        به شب كه شعر می‌ زند شرر به لحظه‌ هاى من
 
پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر