پروفسور دکتر مانفرد بور
برگردان
شین میم شین
ب
آنتروپولوژی فلسفی
ادامه
۱۹
· بدین طریق، پیدایش آنتروپولوژی فلسفی (و یا چرخش به اصطلاح آنتروپولوژیکی و یا مسئله گذاری های به اصطلاح آنتروپولوژیکی اکثر جریانات فلسفی بورژوائی معاصر) به نیت انحراف افکار عمومی از مسائل وضع موجود، یعنی از مسائل جامعه سرمایه داری در مرحله امپریالیستی آن و فراموش کردن مسائل انسان های مشخص در این جامعه صورت می گیرد.
۲۰
· این مسئله خود را در جبهه گیری بر ضد سوسیالیسم و کمونیسم به وضوح نشان می دهد.
· حتی اگر ایدئولوگ های آنتروپولوژی فلسفی بدان اعتراف نکنند.
۲۱
· هدف آنتروپولوژی فلسفی ـ قبل از همه ـ عبارت از نامعتبر، کهنه و متعلق به قرن نوزدهم قلمداد کردن آموزه های (تعالیم) مارکسیستی راجع به طبقات و مبارزه طبقاتی در جامعه سرمایه داری معاصر و به گور سپردن آن است.
۲۲
· آنتروپولوژی فلسفی تحلیل مارکسیستی راجع به هستی انسان در جامعه بورژوائی را با گمانورزی های متافیزیکی راجع به ماهیت انسان جایگزین می سازد.
· از ماورای زمان بودن انسان سخن می راند.
· ولی همزمان هیچکارگی انسان را اعلام می کند.
· زیرا عظمت کذائی انسان نه مشخصه اولیه، بلکه ثانویه او ست.
۲۳
· بدین طریق، تشبثات آنتروپولوژی فلسفی خصلت دفاع از سیستم حاکم به خود می گیرند.
۲۴
· سمتگیری های آنتروپولوژی فلسفی پراتیک ذلت بار و انسان ستیز جامعه امپریالیستی را با اختراع تئوری متافیزیکی «ابدی های انسان» بی رنگ و خنثی می سازند و هستی واقعی انسان در این جامعه را به مثابه پدیده و نمود محض جا می زنند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر