۱۳۹۲ آبان ۴, شنبه

رویاروئی های ایدئولوژیکی هر روزه (74)

 سرچشمه :
صفحه فیس بوک  مسعود سیاری
وقتي همه ي روز رنج ميکشي و فکت قفل شده و جيکت در نمياد
شب که چشمتو رو همه چي ميبندي همه ي اون رنج ها رو فرياد ميزني
فريادي که تمام طول روز ساکتت کرده بود
حتي اگه تو تاريکترين و عميقترين دره اي بيفتي که انتها نداره باز فريادت همه رو بيدار ميکنه
فريادي که فقط با فرياد ساکت ميشه:
"مسود"
"مسود بابا..."
 فريادي که تو ذهنت زمزمه ميکنه هنوز رنج هست
وقتي با سيلي که با دستاي خودت به صورتت ميزني از خواب ميپري
و باز سکوت ميکني ..
پایان

میم حجری

1

·        تصویر رئالیستی پدیده ها و روندهای روانی زحمتکشان مادی و فکری، شاید همین باشد.

2


·        تصویر هنرمندانه ی پدیده ها و روندهائی که انعکاس پدیده ها و روندهای واقعی زندگی اند:
·        نه فقط پدیده ها و روندهای زندگی روزمره، بلکه پدیده ها و روندهای تمامت زندگی

3

·        آمیزه شگرفی از پدیده ها و روندهای سپری شده، بظاهر بر باد رفته و از یاد رفته، روزمره و چه بسا حتی آتی هنوز رخ نداده که خود انعکاس دلهره ها و نگرانی های زحمتکشان در آئینه درون اند:
·        نتیجه حلاجی درونی پدیده ها و روندهای روانی اند.

4
·        شگفت پدیده ای است مغز اندیشنده!
·        جامه عمل مادی و واقعی پوشاندن به دلهره ها و نگرانی ها در عالم خواب، هنری غیر قابل تصور و خارق العاده است.

5

اثری از طراح محترم مجله هفته

·        به همین دلیل ماتریالیسم دیالک تیکی بر آن است که مغز نه ارگانی معمولی و عادی، از قبیل معده و روده و قلب و دست و پا، بلکه متعالی ترین و توسعه یافته ترین فرم ماده است:

الف
·        آئینه است.
·        آئینه ای بشدت شگفت.

ب
·        جام است.
·        جامی ماضی و مضارع و مستقبل نما!
·        ستایش انگیز و شگفت انگیز و زیبا!

6

·        شگفت انگیزتر اما ضرورت مرور این پدیده ها و روندهای روانی است:
·        بدون مرور این پدیده ها و روندهای انعکاس یافته در آئینه ضمیر (دل)، جنون گرفتن انسان نه احتمالی بلکه حتمی است.

7

·        به همین دلیل می توان این کرد و کارهای خوپوی مغز انسانی را زباله زدائی و زهر زدائی از روان آدمی محسوب داشت.

8

·        شاید دلیل فراموش گشتن خواب ها پس از  بیداری، یکی از ترفندهای استراتژیکی مغز اندیشنده باشد.
·        شاید به معنی نفی حتی المقدور اندیشه ها و خاطره های مزاحم باشد.

·        چیزی که البته محال است.
·        برای اینکه سر گذشت ها ـ خواه و ناخواه ـ  در عین حال،  روانگذشت ها هستند و در اعماق دل ته نشین می گردند و هر لحظه می توانند  به تلنگری از اعماق کنده شوند و غبارگونه در فضای ذهن پراکنده گردند و وران آدمی را به آشوب کشند.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر